Joel
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Gas blijft hangen: LPG probleem op Weber?

wo jul 29, 2009 09:33

Mijn 1600 Bertone met Webers heb ik onlangs op gasinjectie omgebouwd. Nou had ik vrij snel daarna een probleempje dat het gas bleef hangen, nooit eerder gehad. De gasklep kwam het laatste stukje moeilijk terug, er was iets wat stroef liep. Na wat zoeken bleek het de plunjer van de acceleratiesproeier te zijn die stroef ging. Normaal wordt deze blijkbaar een beetje gesmeerd door de benzine, nu was ie helemaal droog en ging stroef. De veerwerking om de gasklep terug te sluiten is gekoppeld aan deze plunjer beweging en dat ging dus nu niet soepel.
Ik heb wat vet aan de plunjer gedaan, nu werkt het weer soepel maar als ik straks weer even op benzine gereden heb is dat vet natuurlijk weer weg en krijg ik hetzelfde probleem. Zijn er nog mensen die dit probleem met LPG kennen, en hoe hebben jullie dit opgelost?

PS bij Dellorto en Solex wordt de gasklep gesloten door een aparte veer en zou je dit probleem niet hebben denk ik.

Ander probleempje is dat de vlotterkamers natuurlijk droogvallen. Moet/kan ik de vlotters, die nu dus op de bodem liggen te rammelen, beschermen of is dat niet nodig?

Alvast bedankt,
Joel
GT 1600 Junior

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Gas blijft hangen: LPG probleem op Weber?

wo jul 29, 2009 09:46

Beter droge vlotters dan benzine die langzaam indikt.

Ik ken de constructie van de webers niet, is het niet mogelijk om met een extra veer je gasklep terug te laten gaan? Let wel op dat dit geen schade aan je carb oplevert.

Andretti Molletti

wo jul 29, 2009 14:15

Een extra veer is de oplossing.
Webers zijn wat ouder dan dellorto en idd hebben ze bij het ontwerpen van dellorto dat probleem van die accl. plunjers ondervangen. Overigens kan de plunjer zelf niet tegen werken als je de accl veer er onder weghaalt... de plunjer komt nl omhoog door een veer als je gasgeeft en dan bij gas los druk je hem mechanisch in... dus veer weg is een oplossing op louter LPG.
Normaliter werd en wordt er een extra veer aan de gasklepas bevestigd (heb ik net nog bij mijn Spidertje gedaan)
Dat de vlotters liggen te rammelen is idd minder... kunstof (lees nwere dellorto's) kunnen daar beter tegen.. er zijn hele systemen uitgedacht om je vlotters tijdelijk vast te zetten :-D

Heb je al foto's van het eindresultaat?? 8)

Joel
Full Member
Full Member

wo jul 29, 2009 16:09

Ik zal vanavond idd even een veertje bijplaatsen, had toen het begon op te treden al de veer van het gasstangenstelsel wat strakker gezet maar dat gaf niet het gewenste resultaat.
Bedankt.

Verder werkt de gasinjectie echt goed, reageert heel vlot en rijdt echt heel fijn. Beter dan op benzine, driveability is veel beter. Het vacuum is wat laag vanwege de 4 gaskleppen en daardoor waren nogal wat aanpassingen nodig aan de kenvelden (die normaal met veel hogere onderdrukwaardes werken) Maar uiteindelijk is dat gelukt. Ook heb ik zo'n 123 Ignition besteld want het kan altijd nog beter. Ik heb alles een beetje beschreven onder Projecten: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=21510&start=75 , ook met wat foto's.
Uiteindelijk zie je helemaal niets van de inbouw, behalve dan de computer en de kabelboom. Alles zit netjes verstopt.
Op de Alfa dag is waarschijnlijk mijn auto op een van de stands te zien, maar zeker een andere Bertone waar het allemaal nog veel mooier ingebouwd is!
GT 1600 Junior

Joel
Full Member
Full Member

ma aug 10, 2009 13:13

Bij Alfaholics kennen ze dit probleem ook en hebben er een mooi kant en klaar setje voor:
Afbeelding

http://www.alfaholics.com/new_products/ ... 60_121.php

Ik heb het gelijk maar meebesteld met nog wat onderdeeltjes.
GT 1600 Junior

Terug naar “Algemene Technische vragen”