Pagina 1 van 1

SUV 155????

Geplaatst: za jul 25, 2009 00:49
door dibro
Hoe hoog is jouw -origineel geveerde- 155? (bestaan die nog?)


Ik heb een "S"-uitvoering, bouwjaar '96.
Voor het oog (niet alleen het mijne) staat die "wat hoog op de poten", ietsje lager zou wel mogen...

Maarrr... een "S" is standaard toch al 2 cm lager dan een Lusso?
Als ik mijn 155 2 cm hoger "denk" ga ik in "SUV-mode" :shock: :? dus dat kan niet [-( .

Hoe hoog van de grond is een std 155 van genoemde grond tot (bijvoorbeeld, is wel makkelijk meten) het hoogste punt van de binnenkant van de spatborden?

Afbeelding

Die groene op de foto staat op 16" wieltjes met 205/45 banden.
Ik wil niet al te laag zakken/te diep zinken, - 6 cm is geen optie.
Verder zal ik morgen eens meten hoe hoog die groene nou eigenlijk is (tja, dat heb je met spontane gedachten.... geen echte voorbereiding :oops: ).

RE: SUV 155????

Geplaatst: za jul 25, 2009 01:10
door Brul(tm)
Volgens mij is de 2 liter van ons ook nog origineel, geen idee wat voor uitvoering het verder is.
Zitten alleen niet meer de standaard velgen onder, dus zal wat afwijken.
Zal morgen eens kijken of ik het op kan meten op een vlakker ondergrond.

Verlagen met iets van 35 mm ziet er al mooi uit en levert ook niet al te veel problemen op met drempels ;)

Groetjes,
Marc

RE: SUV 155????

Geplaatst: za jul 25, 2009 01:13
door dibro
Drempels... hoe wist je dat? Ik moet en zal er minimaal 1 over qua wo-we, maar ik wil er verder ook niet teveel over nadenken. Dwars eroverheen (glof-style) heb ik geen behoefte aan :wink:
Alvast bedankt!

Re: RE: SUV 155????

Geplaatst: za jul 25, 2009 01:33
door Brul(tm)
Dwars eroverheen (glof-style) heb ik geen behoefte aan :wink:
Dat hoeft ook niet Kermit :mrgreen:
De Q is 55mm verlaagt en in principe kan ik normaal de drempels over, uiteraard met flink aangepaste snelheid :roll:
Maar alles valt en staat met de staat van je schokbrekers en bandenmaat. En niet te vergeten de bouwkunsten en drempel keuze van de gemeente ;)
Voor zover ik begrepen heb, is 35 a 40 mm verlaging geen enkel probleem.

Groetjes,
Marc

RE: SUV 155????

Geplaatst: za jul 25, 2009 01:52
door dibro
50 km/h is toch de max. snelheid biboko?
Ik geloof er eigenlijk niks van, dat er een bord "pazzop, drempels" staat na die laatste verkeerslicht-geregelde-bocht-naar-waar-ik-woon :shock: .

Maar goed, ik pas me aan & wacht op je hoogte :lol:

Ik hou niet van aangepaste snelheid 8) :wink:

RE: SUV 155????

Geplaatst: za jul 25, 2009 07:41
door ronald
Ik denk er juist aan om de mijne weer te verhogen... :oops:

We gebruiken de 155 als "gewone' auto en vinden hem flink stug. Hij had wat comfortabeler gemogen.... :? De vorige eigenaar (maatje van me) reed met 205-50-15 maar ik heb er 205-45-16 opgezet. Je zou verwachten dat dat juist slechter werd maar dat viel reuze mee. Hij had Proxes T1-R en ik heb nu P Zero Nero. Het lijkt zelfs wel dat hij werd soepeler werd. :shock:
Er zitten gele Koni's onder met Madeno veren, daar is hij ook verlaagd... Nu dachten we eraan dat (als we hem houden en geen dikke Thema terug kopen :wink: ) een setje normale veren en dempers beter zouden zijn. En nee, dat wordt er niet mooier op maarja...
Afbeelding
Drempels is goed te doen als je er erg in hebt... Maar dat ben ik gewend na een heel leven al transaxle gereden te hebben. :wink:

Er zit ook een open luchtfilter op... Mooi gedaan maar de vorige eigenaar kwam niet boven de 120... Wij wel O:) maar bij 125 loopt hij geloof ik al 4000rpm... Laat staan bij 160+... Da's dus flink wat lawaai... Toegegeven: trek flink door en je krijgt kippevel van het geluid! De EPS brulpijp laten we zitten, dás een aanrader!

Wordt ik oud? :needcoffee:

RE: SUV 155????

Geplaatst: za jul 25, 2009 12:20
door WhizzMan
Een sportpakket (alleen op de widebody geleverd) geeft 15mm verlaging ten opzichte van de normale hoogte. Ik kon met m'n 15mm en originele, niet versleten dempers minder rap over de drempels dan met 55mm en een schroefset. Het comfort en de hoeveelheid herrie op klinkerweggetjes was bij de originele setup wel een stukje hoger. Ik zou sowieso eerst een set sportdempers monteren voordat ik lager zou gaan dan origineel. De zojuist geruilde V6 heeft ook verlagingsveren, maar met originele dempers. Dat is goed te merken, de drempels zijn weer een stuk hoger voor het gevoel...

RE: SUV 155????

Geplaatst: za jul 25, 2009 16:18
door dibro
Er zitten monroe sensatrac oliegevulde dempers op.

Zojuist gemeten: voorkant 625 mm, achterkant 620 mm.
Ik denk dat ik het maar zo laat... Hoewel... Toon suggereerde V6-verlagingsveren. Omdat mijn 16V-tje natuurlijk tonnen lichter is dan een V6 zouden die minder ver indrukken en toch stugger veren.
Iemand ervaring daarmee?
Wordt ik oud? :needcoffee:
Ik hoop het voor je :wink:

RE: SUV 155????

Geplaatst: za jul 25, 2009 19:56
door Alfa eL
Hier een originele 155 V6 uit '92, met 195/55-15. Voor is 630-640 mm, achter 610-620. Het ziet er naar uit dat de trekhaak die eronder hangt regelmatig gebruikt is....

Ps.
De eveneens originele 2.0 16V S uit '95 met 205/50-15 is net als bij jouw, 625 voor en 620 achter.

Re: RE: SUV 155????

Geplaatst: za jul 25, 2009 20:14
door WhizzMan
Toon suggereerde V6-verlagingsveren. Omdat mijn 16V-tje natuurlijk tonnen lichter is dan een V6 zouden die minder ver indrukken en toch stugger veren.
Iemand ervaring daarmee?
Dan zal ie vooraan hoog blijven staan en achter wel zakken. een V6 is van achteren net zo zwaar als een 16V, dus de achterveren zijn niets dikker. Slecht plan, je kan beter eens met Henk Thuis gaan praten, die kan vast iets voor je fabrieken wat 20-25mm verlaagt en niet zo snel doorslaat. Aan de andere kant, dit is origineel, ik zelf zou het lekker zo laten.

Re: RE: SUV 155????

Geplaatst: zo jul 26, 2009 00:34
door dibro
ik zelf zou het lekker zo laten.
Denk dat ik dat maar doe. Optisch hoog op de poten maar die dikke stab's doen hun werk toch wel 8)
Iedereen bedankt voor de input/-zet :wink: