Pagina 1 van 1
Carterontluchting 2.0 16v, waarom twee slangen?
Geplaatst: di jul 21, 2009 22:17
door Neelis
Waar heeft de carterontluchting van de 2.0 16v uit m'n 155 twee slangen op de kleppendeksel zitten?
Eentje zit voor de gasklep en de andere komt uiteindelijk achter de gasklep uit. Zie daar nog niet het nut van in. Eentje achter de gasklep zou toch genoeg moeten zijn?
RE: Carterontluchting 2.0 16v, waarom twee slangen?
Geplaatst: za jul 25, 2009 17:28
door gtv-racer
Dat vroeg ik me dus ook af. Mijn gtv heeft precies hetzelfde...? Het enige wat ik me kan indenken is dat ie met wat extra gas geven iets makkkelijker kan afzuigen al is die winst natuurlijk maar heel erg klein omdat ie met kanaal het blok uitkomt.

RE: Carterontluchting 2.0 16v, waarom twee slangen?
Geplaatst: di jul 28, 2009 21:44
door Neelis
Niemand?
RE: Carterontluchting 2.0 16v, waarom twee slangen?
Geplaatst: wo jul 29, 2009 20:38
door bakkebaard
Misschien om te ontluchten als je geen gas geeft.
RE: Carterontluchting 2.0 16v, waarom twee slangen?
Geplaatst: wo jul 29, 2009 22:56
door Andretti Molletti
zoek eens op PCV
Positieve Carter Ventilatie
dan vind je bv:
http://www.amt.nl/web/show/file/filenam ... entid=2999
Re: RE: Carterontluchting 2.0 16v, waarom twee slangen?
Geplaatst: wo jul 29, 2009 23:15
door WhizzMan
Interessante lectuur.
Nu op zoek naar terugslagkleppen en labyrinths in de 16V kleppendeksels dus.
Voor de tjoenerts die dit lezen: dus niet je carterontluchting afdoppen omdat je dan meer frisse lucht aanzuigt he? Dan kan je elke 1000 km nieuwe olie in je blok doen en elke 10.000 km je blok gaan flushen om de sludge er uit te halen.