oke, zal eens kijken.
Als hij begint te haperen met toerental dan is het niet of hij lucht tekort komt, je hoort em happen. Ook hoor ik de regelaar voor de stationtoerental(die zit tocg voor de potentionmeter voor gasklep) steeds tikken wanneer hij naar lucht snakt. Die blijft dan schakelen. Als ik de aansluiting van de LMM eruit trek dan looppt hij stationair wel goed, gaat het lampje van injectie wel branden en hij komt dan ook niet hard van zijn plek. LMM werkt dus wel zou je zeggen !!??
Waar zitten de lambdasondes ? ik ben niet zo'n hele dikke autotechneut......
Hoor het graag,
Groet,
Willem
De lambdasonde zit in je uitlaat, net voor je katalysator.
De LMM geeft wel signaal af, dat is duidelijk. Maar of dat signaal ook klopt met de hoeveelheid lucht die er langs stroomt, is niet helemaal duidelijk. Op het moment dat jij de stekker van de LMM lostrekt, zal de ECU in noodloop gaan, waarbij er een aantal metingen niet meer meetellen. Het zou dus goed kunnen dat jij sensor X lostrekt waardoor de ECU sensor X, Y en Z niet meer uitleest. Als de fout dan niet in sensor X zit, maar in sensor Y of Z, is het symptoom weg, maar heb je niet de sensor gevonden die de oorzaak is.
Je zou kunnen kijken of iemand met een 1.4 bij jou in de buurt even van LMM wil ruilen, dan kan je kijken of dat je problemen oplost zonder dat je gelijk hoge kosten moet maken voor een nieuwe sensor. Het zelfde geldt uiteraard voor iemand die kan uitlezen. Dat de garage daar geld voor vraagt is logisch, maar soms heb je geluk en heeft een hobbyist ook apparatuur of vind je een garage die het gratis voor je doet.