Pagina 1 van 1

ECU wissel 155 2.0 16v

Geplaatst: vr mei 15, 2009 20:14
door Neelis
Ik heb een 155 ECU gekocht met een Madeno chip erin. Wist niet of het de goede versie was (2.10.3 of .4).

Nou kreeg ik vandaag de ECU binnen, denkende, die gaat het niet doen als ik hem erin hang. Zal het chipje uit de ECU moeten halen en die moeten plaatsen in de ECU die nu in m'n auto zit.

Mis. Ik hing de ECU met Madeno chip eraan (niks onderling verwisseld), contact aan, lampje van de sleutelcode gaat uit, starten en lopen :) Blij, maar toch verrast.

Vraag nu toch af hoe het zit met de .3 en .4 ECU's en de sleutelcode. Of is het pure toeval dat het werkt?! Of gaat m'n motorblok eraan, omdat het misschien niet de goede ECU is.

Afbeelding

RE: ECU wissel 155 2.0 16v

Geplaatst: vr mei 15, 2009 20:23
door WhizzMan
Als het start, is het goed. (2.10.4/2.10.3) De bedoeling is dat je een starblokkering hebt die zich met de ECU koppelt, zodat wisselen geen rijdende auto oplevert. Je hebt een redelijke kans dat madeno dat er voor het gemak maar uit geprogrammeerd heeft, dat scheelt weer gedoe. ;)

Overigens, het zijn allebei 2.10.3 ECUs.

RE: ECU wissel 155 2.0 16v

Geplaatst: vr mei 15, 2009 20:25
door Neelis
Ok, en die 000 en 001 slaan op de update van de ECU en niet op de .3/.4 versie, toch?

Re: RE: ECU wissel 155 2.0 16v

Geplaatst: vr mei 15, 2009 20:41
door WhizzMan
Ok, en die 000 en 001 slaan op de update van de ECU en niet op de .3/.4 versie, toch?
Ik zou 't niet weten eerlijk gezegd, ik heb daar nooit zo op gelet.

0 261 203 993 is voor een 155 2.0 16V MY 95, Motronic M2.10.3
0 261 203 671 is voor een GTV 2.0 16V eerste serie, Motronic M2.10.3

De software in de GTV ECU is net een andere versie dan die in de 155 ECU, vandaar dat ze een verschillend nummertje hebben. De hardware van de ECU is hetzelfde en het blok ook, alleen de inlaatlijn (luchtfilter) en uitlaatlijn zijn net even anders. Het zou dus kunnen dat deze ECU in een GTV net ietsje meer vermogen oplevert dan in een 155, maar het zal niet heel veel verschil uitmaken.