Tweak
Newbie
Newbie

147 start niet meer sleutelcode fout?

ma mei 11, 2009 14:06

Ben met iemand bezig aan een 147 blok was kapot kleppen etc krom. Het is nu weer in orde en we hebben er 1x in gereden en toen sloeg die af.
ik meen op een sleutelcode fout? als je nu wilt starten dan gaat de startmotor even rond en kapt ie en volgens mij hoor je dan ook een piepje.
toen keer accu polen tegen elkaar heeft ie het weer even gedaan daarna niet meer. en nu werkt dat ook niet meer. weet iemand hoe dit kan of
waar ik naar moet kijken? er zit wel een raar alarm in met startonderbreking aparte afstandsbediening lijkt iedergeval goedkope troep.

we hebben ook een kabel gehaald om het uit te lezen maar dat werkt dus niet met die software die hier "aangeboden" staat
krijg telkens een time out ligt niet aan de kabel... ik denk dat die computer niet word ondersteund? het is iedergeval een
147 1.6 uit 2000 meen ik.. jaartal weet ik niet zeker uit mn hoofd.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: 147 start niet meer sleutelcode fout?

ma mei 11, 2009 16:19

Ben met iemand bezig aan een 147 blok was kapot kleppen etc krom. Het is nu weer in orde en we hebben er 1x in gereden en toen sloeg die af.
ik meen op een sleutelcode fout? als je nu wilt starten dan gaat de startmotor even rond en kapt ie en volgens mij hoor je dan ook een piepje.
toen keer accu polen tegen elkaar heeft ie het weer even gedaan daarna niet meer. en nu werkt dat ook niet meer. weet iemand hoe dit kan of
waar ik naar moet kijken? er zit wel een raar alarm in met startonderbreking aparte afstandsbediening lijkt iedergeval goedkope troep.

we hebben ook een kabel gehaald om het uit te lezen maar dat werkt dus niet met die software die hier "aangeboden" staat
krijg telkens een time out ligt niet aan de kabel... ik denk dat die computer niet word ondersteund? het is iedergeval een
147 1.6 uit 2000 meen ik.. jaartal weet ik niet zeker uit mn hoofd.
Wordt prima ondersteund door de software hier hoor, ik denk dat je computer geen stroom krijgt door die 3rd party startonderbreker. Als het sleutel-lampje brand zou dat in ieder geval een aanwijzing kunnen zijn. Ik zou eerst eens het hele 3rd party alarmzooi er uit halen en kijken wat ie dan doet. Waar staat de auto?

Tweak
Newbie
Newbie

RE: 147 start niet meer sleutelcode fout?

ma mei 11, 2009 19:19

nou ik zie iedergeval wel dat het goed weg gewerkt zit, zie niks aparts van print of iets... vraag me af waart die alarm troep zit. maare dat uitlezen verander je iets kwa instellingen of druk je gewoon open com port en dan de communicatie starten? zonder iets te veranderen? auto staat in grave.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 147 start niet meer sleutelcode fout?

ma mei 11, 2009 19:44

nou ik zie iedergeval wel dat het goed weg gewerkt zit, zie niks aparts van print of iets... vraag me af waart die alarm troep zit. maare dat uitlezen verander je iets kwa instellingen of druk je gewoon open com port en dan de communicatie starten? zonder iets te veranderen? auto staat in grave.
Je moet kwp2000 gebruiken. Daar moet je de juiste compoort kiezen, deze wordt meestal pas aangemaakt als je de kabel in je laptop stopt. Kijk even onder apparaatbeheer welke compoort er bij is gekomen. Die moet je dan kiezen in het programma. Als je dan op open compoort klikt moet de ECU herkend worden. Post anders je specifieke problemen met de software in het topic wat er over geopend is, dat is misschien wat makkelijker en je hebt kans dat SanderQV zelf ook reageert.

Grave is wat ver weg van Almere, daar ga ik voorlopig niet in de buurt komen. Zijn er andere mensen van de club die handig met dit soort dingen zijn die in de buurt wonen?

Qua alarm, een printplaat zal je niet snel vinden, meestal zit het netjes in een kastje. Dit kastje is bijna altijd boven de zekeringenkast in het dashboard weggewerkt, meestal moet je daarvoor stukken dashboard losmaken voor je er bij kan. Herstellen zonder origineel schema of een goed voorbeeld zal ook geen eenvoudige klus worden.

Weet je zeker dat het een alarm met startonderbreking is en niet gewoon alleen maar een deurslotbediening? Het zou zonde van je tijd en moeite zijn als blijkt dat je helemaal verkeerd zoekt...

Tweak
Newbie
Newbie

ma mei 11, 2009 21:40

hij loopt nu O_O staat achter me te draaien we zatn wat te klooien en ineens is die sleutel code fout weg? dus hij zet van contact en weer erop en toen hoorde ik ineeens benzine pomp etc. en start hup lopen... maar voor hoelang..

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

ma mei 11, 2009 22:45

Lijkt me of een los contact of ergens vocht.
Je kunt natuurlijk blijven rijden totdat de auto weer stopt, of op uitgebreide speurtocht gaan.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
R Nine T '21

Tweak
Newbie
Newbie

ma mei 11, 2009 23:40

Het is alweer afgelopen.. ik zei van kom we proberen hem nu is aan te sluiten en uit te lezen.. hij nah wacht ging die na tijdje paar keer lopen gassen kwam die boven 3,5 toeren pats slaat ie weer af.. weer op sleutel code error. even nog wat historie erover. hij is dus daar niet om die reden de distributie riem was geknapt en kleppen waren krom etc... hij heeft heel nieuwe bovenkant erop gezet (daar weet ik zelf dan weer niks van) en toen is dit probleem dus gekomen. ik weet ook echt niet hoe we het voor elkaar kregen dat ie ineens wilde starten hij zat telkens met pedalen te klooien en ik met stekkers bij de zekering kast. (tis iedergeval geen los contact) ineens ging het motor management lampje branden en was de error weg dus hij zet sleutel weer op 0 en weer aan toen hoorde ik de benzinepomp dus ik zeg start is en toen liep die. nu zei die van mischien de toerental sensor maar dat lijkt mij weer niet want dat heeft niks met sleutel code error te maken? het is iedergeval een ZEER vaag probleem. geef mij maar mn 155 zit al die troep niet in.

Oh ja er zit een vaag apart alarm in met startonderbreking dat heb ik onder wel gezien allemaal gesoldeerde draadjes enzo. maar goed het zit allemaal wel goed vast en heeft schijnbaar wel goed gewerkt...

Tweak
Newbie
Newbie

di mei 12, 2009 12:42

Iemand enig idee? zou het dan toch zitten in die extra startonderbreking aka alarm... morgen word hij naar alfa dealer gebracht volgens mij.. zal leuke kosten worden.

Michiel145
Member
Member

di mei 12, 2009 13:22

Waarom haal je inderdaad die extra startonderbreker er niet gewoon uit? heeft geen enkele zin en kan natuurlijk heel goed voor dit soort problemen zorgen! :roll:

Tweak
Newbie
Newbie

di mei 12, 2009 14:19

Ik wilde dat al doen, maar zo makkelijk gaat dat niet geloof ik, heeft iemand trouwens hier een foto of een schema van de zekering kast van een 147? zodat ik kan zien wat de stekkers onderin doen en welke draden erop zitten. wil graag weten waarvoor die gesoldeerde draden zijn. is paarse stekker meen ik als je bij de relais naar onder kijkt heel wat draadjes zitten eraan.

Tweak
Newbie
Newbie

di mei 12, 2009 16:57

ik vind net dit:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=113089

dit lijkt hetzelfde probleem?

met AB bedoeld hij dat stomme goedkope alarm prul zeker... uitlezen lukt ons dus ook niet waarschijnlijk omdat motor management lampje ook niet eens brand?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 12, 2009 17:25

weet je welke versie motormanagement er in zit? Ik vermoed dat het een M1.5.5 is, maar dat weet ik niet zeker. In dat geval wil je het blokje relais/zekeringen bij je accubak eens goed inspecteren. Meestal zit er "rot" in de relaisvoeten en dat kan dit soort vage problemen veroorzaken.

Tweak
Newbie
Newbie

di mei 12, 2009 20:19

weet zo niet wat voor een motor management erin zit hoe kan ik dat zien? en relais zien er gewoon heel goed uit. zelfs resette met accu polen tegen elkaar helpt niet je zet hem op contact meteen sleutel code error.. snap er niks van.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 147 start niet meer sleutelcode fout?

di mei 12, 2009 20:28

weet zo niet wat voor een motor management erin zit hoe kan ik dat zien? en relais zien er gewoon heel goed uit. zelfs resette met accu polen tegen elkaar helpt niet je zet hem op contact meteen sleutel code error.. snap er niks van.
Er zitten zeer waarschijnlijk 2 dikke stekkers op je gasklephuis. Dat blok waar die stekkers in zitten is de ECU. Daar staat een code op die begint met een 0, daarna 9 cijfers
Die code is het exacte typenummer van Bosch, daarmee kan je opzoeken welk systeem het is.

De relais zien er prima uit meestal, maar de voetjes en de bekabeling zijn vaak minder goed.

Tweak
Newbie
Newbie

di mei 12, 2009 22:13

LOL thnx Whizzman het is gefikst :') die 2 stekkers daar zit een splitsing en loopt een heeeeeel dun massa kabeltje op het blok en die zat los als je ermee bewoog poef deed alles het. damn dit had de garag ook niet zomaar gevonden. we kwamen erachter toen we de plastic kap op de motor zette.

Terug naar “Algemene Technische vragen”