Pagina 1 van 2
Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: zo apr 26, 2009 12:50
door Bertonebianco
Vorig jaar heb ik nieuwe Eibach verlagingsveren gemonteerd in combinatie met Bilstein dempers.
Het heeft niet het gewenste effect opgeleverd.
Nu ik er een set 15" GTA Alfaholics onder heb ontstaat opnieuw de behoefte om meer te verlagen.
De kont staat omhoog, niet mooi.
Voorheen met de originele veren waarbij van de achterveren een winding was afgeflext door Goos van Pelt
Vraag: Waarom is hij voor mijn gevoel niet gezakt met de Eibach set?
Komt dat door de gasgevulde Bilstein demper die hem toch wat omhoog drukt?
Vraag: Wat is eigenlijk de normale rijhoogte van een 72 Bert?
Zou iemand met een originele Bert dat eens kunnen meten bij de spatbordrand (hoogste punt) voor en achter? Dan weet ik waar ik nu sta.
Vraag: Welke sets hebben jullie gebruikt?
van Erwin V6 heb ik al een PB gehad, ben benieuwd naar jullie advies/antwoord.
Vast bedankt
Eric
RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: zo apr 26, 2009 18:20
door siegerdehaan89
Ik had AR parts veren achter, gewoon heel stuk afgezaagd tot de gewenste hoogte...
RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: zo apr 26, 2009 18:40
door WhizzMan
Ik zou eens een stukje gaan boenderen. Meestal zakken ze nog wel wat hoor.
RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: zo apr 26, 2009 18:58
door ErwinV6
Als ik de foto zie moet hij veel meer zakken als een veer ooit zal zakken.
Misschien kun je er achter een winding afslijpen? (ligt eraan hoever ze van elkaar zitten)
Of het advies volgen wat ik per pb al had gegeven
Voor gaat nog wel maar achter staat hij echt veel te hoog, verder hebben de Bilsteins niets met de wagenhoogte te maken

RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: zo apr 26, 2009 19:38
door Bertonebianco
Morgen gaat de zaag erin!
ik haal er eerst een halve en dan vervolgens nog een halve winding af als het resultaat me niet bevalt.
Ik snap dat dempers niet bijdragen aan wagenhoogte maar had het gevoel dat toen ik de originele Koni's verving door de Bilsteins de auto hoger stond.
De Bilstein wil altijd naar de uiterste stand en de Koni die eronder vandaan kwam in ieder geval niet.
Vandaar mijn vermoeden dat de geringe uitgaande kracht de Bert lichtjes omhoog drukte.
Morgen meer
Eric
RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: ma apr 27, 2009 17:20
door Bertonebianco
Vanmorgen de Eibachs eronder uit gehaald en in 2 stappen 1,5 winding eraf geslepen.
Meteen de achterstabi verwijderd en de vangbanden zo'n 4 cm ingekort.
En de nieuwe middelste demper die ik nog had gemonteerd ter vervanging van de lekke.
Ja nu ziet het er echt veel beter uit met toch 4 cm verlaging aan de achterzijde.
Oordeel zelf maar.
Eric

RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: ma apr 27, 2009 17:23
door siegerdehaan89
Veeeeeeeel beter zo!
RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: ma apr 27, 2009 17:27
door @lfa@lgra
Zo is ie goed met volle tank en als je erin zit...........
Oogt toch een beetje iel allemaal. Heb je misschien een te plat bandje eronder?
RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: ma apr 27, 2009 17:35
door Bertonebianco
Bandje is Michelin Exalto PE2 195/55/15
Eric
RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: ma apr 27, 2009 19:11
door vV
is gewoon goed zo, lijkt mij tenminste. Behalve die velgen dan...

Re: RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: ma apr 27, 2009 19:57
door @lfa@lgra
Bandje is Michelin Exalto PE2 195/55/15
Eric
Volgende keer een 195-60-15??? Je hebt dan je wielkasten voller en je benaderd de originele afrolomtrek beter.
RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: ma apr 27, 2009 20:14
door siegerdehaan89
Niet iedereen is gek op bol @@ !
Doe mij maar iets minder bol........

RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: ma apr 27, 2009 20:38
door Bertonebianco
Ik wilde ook bewust een lagere band en vind dit een geslaagd compromis.
Bijkomend voordeel is dat mijn km teller nu maar iets minder dan 3% te weinig aangeeft (tomtom). Voorheen met de 195/60/15 banden was dat bijna 5%
Eric
RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: ma apr 27, 2009 21:12
door AlfettaOwner
Bol is old-skool en kan best heel mooi zijn

RE: Verlagen Bert, waarom ging hij niet omlaag?
Geplaatst: ma apr 27, 2009 23:22
door berlinista
een Bert IS oldskool.
Ik heb 7x14 magnesium GTA velgen met Dunlop Racings. Das pas Old Skool....