Pagina 1 van 1

smorende Spider

Geplaatst: ma apr 13, 2009 22:00
door Stefan
Mijn Spider 2000 uit 1978 is na een hele lange rustperiode weer wakker gemaakt, maar wil zeer slecht lopen.
De motor sloeg wel vrij snel aan en liep in eerste instantie mooi en netjes.
Daarna heeft de auto weer een paar weken stilgestaan om de remmerij in orde te maken en de Spider van verse sapjes te voorzien.
Maar nu loopt de motor niet best.
Deze start wel vrij makkelijk, maar komt heel slecht op toeren.
Ook lijkt het of de motor gesmoord wordt, zodat deze toch weer afslaat (vooral als er een versnelling wordt ingeschakeld en ik weg wil rijden).
Heeft iemand ervaring met dit probleem?

RE: smorende Spider

Geplaatst: di apr 14, 2009 12:43
door Wilbert ARparts
Benzinefilter al vervangen? Vervolgens benzinepomp controleren.

RE: smorende Spider

Geplaatst: di apr 14, 2009 14:02
door thomfr
Aanvullend op Wilbert;

Verse Benzine erin..

Thom

RE: smorende Spider

Geplaatst: di apr 14, 2009 14:05
door Bou79
Voordat mijn GTV 2000 weer lekker liep na lange tijd stilstand (zelfde symptomen):
- nieuwe olie
- nieuwe benzine
- olie- en luchtfilter vervangen
- carburateurs schoongemaakt

gr.Bou

RE: smorende Spider

Geplaatst: wo apr 15, 2009 19:18
door bertone bartjû
Vervroeging van de ontsteking vast misschien?

Re: RE: smorende Spider

Geplaatst: wo apr 15, 2009 21:24
door Stefan
Voordat mijn GTV 2000 weer lekker liep na lange tijd stilstand (zelfde symptomen):
- nieuwe olie
- nieuwe benzine
- olie- en luchtfilter vervangen
- carburateurs schoongemaakt

gr.Bou
Deze werkzaamheden zijn er verricht en toen liep de Spider wel goed. Tevens is er een vacuumslangetje voor de carbs vervangen. Tevens ben ik op zoek gegaan naar het brandstoffilter, maar deze ben ik niet tegengekomen? Zou dit kunnen en waar zou deze anders moeten zitten?
De Spider heeft daarna een week of 2 ergens anders gestaan om de remmerij in orde te maken en daarna begonnen de problemen.
De ontsteking was daar wel wat vervroegd, maar later wel weer teruggezet.
Er werd mij ook gezegd, dat het aan de inlaatrubbers kan liggen. Dat deze misschien gescheurd kunnen zijn, waardoor er valse lucht wordt aangezogen. Zou dit een mogelijk kunnen zijn en kun je dit zp zien?

Re: RE: smorende Spider

Geplaatst: wo apr 15, 2009 21:38
door Alessandro
Er werd mij ook gezegd, dat het aan de inlaatrubbers kan liggen. Dat deze misschien gescheurd kunnen zijn, waardoor er valse lucht wordt aangezogen. Zou dit een mogelijk kunnen zijn en kun je dit zp zien?
Laat de motor lopen en spuit wat remmenreiniger op de rubbers. Stijgt het toerental dan, dat heb je dus ergens een lek in of bij de rubber(s). :wink:

Benzinefilter zit normaliter tegen het rechter binnenscherm in de motorruimte. (gewoon de benzineslang volgen vanaf de carb's)
Het kan natuurlijk ook zijn, dat het er niet opzit. :?

RE: smorende Spider

Geplaatst: di mei 05, 2009 23:39
door Stefan
Nog steeds het probleem niet verholpen :x .
Inmiddels is het brandstoffilter ook vervangen en zijn de sproeiers schoongemaakt.
De vlotterkamers van de carbs staan gewoon vol brandstof, maar nog steeds beroerd lopen.
Vanmiddag ook maar eens de bougies er weer uitgehaald en deze zitten onder de zwarte roet en zijn behoorlijk droog.
Zit het probleem dan toch ergens anders (ontsteking of te weinig compressie) :? ?

RE: smorende Spider

Geplaatst: wo mei 06, 2009 19:04
door Richard75
werken alle 4 je acceleratie sproeiers? (dikke straal benzine tijdens gasgeven)
tevens zitten er brandstoffiltertjes (soort zeefjes) in de bouten waarmee je de brandstofleiding vastschroeft of je carbs.

nummer 45 rechtboven in de hoek als je onderstaande link volgt:
http://www.dellorto.co.uk/editor/upload ... ladiag.pdf

Re: RE: smorende Spider

Geplaatst: wo mei 06, 2009 22:10
door Stefan
werken alle 4 je acceleratie sproeiers? (dikke straal benzine tijdens gasgeven)
tevens zitten er brandstoffiltertjes (soort zeefjes) in de bouten waarmee je de brandstofleiding vastschroeft of je carbs.

nummer 45 rechtboven in de hoek als je onderstaande link volgt:
http://www.dellorto.co.uk/editor/upload ... ladiag.pdf
Dit heb ik eigenlijk nog niet gecontroleerd. Ik ben meestal alleen en denk, dat ik dit dan toch niet goed kan zien.
Er zitten Solexjes op. Zijn deze qua opbouw enz. hetzelfde als de Dellorto op deze tekeningen?

RE: smorende Spider

Geplaatst: wo mei 06, 2009 23:25
door Andretti Molletti
wacht even.... jij bent niet die spider uit de chatbox met dezelfde klachtend dus??? :-k

Re: RE: smorende Spider

Geplaatst: do mei 07, 2009 22:21
door Stefan
wacht even.... jij bent niet die spider uit de chatbox met dezelfde klachtend dus??? :-k
:?: :?: :?: :?: :?:

RE: smorende Spider

Geplaatst: do mei 07, 2009 22:34
door Andretti Molletti
nee dus... Pinin oid , eric heeft hetzelfde probleem met zijn spider begreep ik daar...

RE: smorende Spider

Geplaatst: za mei 09, 2009 10:43
door Pinin01
Yep, hierro probleem bij accelereren. Hoewel het probleem sinds gisteren wel kleiner is geworden.

Op aanraden van Dre heb ik de armpjes van de accelaratiepompen gecontroleerd, daar was niets mis mee. Wat wel fout zat was dat 1 draadeindje aan het armpje verbogen en ingescheurd was.

Omdat ik nog een berg reserve-onderdelen heb liggen heb ik het draadeindje gewisseld en de opbreng nog eens kritisch gecontroleerd en bijgesteld. En als ik eerlijk ben denk ik dat de opbrengst niet optimaal was afgesteld, want de motor loopt nu een heel stuk beter, beter dan ooit kan ik wel zeggen.

Verder wil ik de sproeiers wisselen van 40 naar 35 of 33 (ook met dank aan Dre). Ik heb zo'n vermoeden dat ik het probleem dan redelijk of helemaal kwijt ben. Ik heb die sproeiers dus niet liggen, en moet daar nog even naar op zoek. Iemand enig idee waar ik die kan kopen (het liefst in de buurt van Eindhoven)?

RE: smorende Spider

Geplaatst: wo mei 13, 2009 22:32
door Stefan
Hij doet het weer !!!!!!!!!!!!!!
Gisteravond een beetje hulp en advies gehad en daarna liep het blokje weer als een zonnetje. Anteun, hiervoor bedankt =D>.
Het probleem had toch vooral met de jarenlange stilstand te maken. Één cilinder deed niet goed mee, omdat er waarschijnlijk een klep niet goed sloot.
Tevens de oude bougies er weer in en dat was in eerste instantie al een verbetering. Uiteindelijk begon de motor beter te lopen.
Na die tijd stiekem nog een paar rondjes op het industrieterrein gereden :-$ .