Pagina 1 van 2

Gas is om op te koken

Geplaatst: wo jun 15, 2005 23:02
door GiuliaCorse
Ik krijg m'n Giulia niet fatsoenlijk aan het draaien, ze is uitgerust met 2 dubbele solexen. Met gaten ingeboord om gas binnen te krijgen Dat ben ik er dus nu af aan het slopen.

Alleen zit er op de binneste twee carb buizen een slanngetje dat via een verbindingstuk samenkomt op een slangetje, waar loopt deze naar toe? (vacuum vervroeging? maar ik zie of voel geen aansluiting op verdeler)

Dan loopt de benzineleiding vanaf brandstofpomp naar filterelement? kan?moet deze daarna rechtstreeks op de carbs??er zit hier volgens mij nog een afsluiter tussen.

Gaten in carbs hoe maak ik die het beste dicht gewoon bouten indraaien (wel fijne draad (gasdraad)? of slang opzetten en afstoppen, of dichtlassen.

Groeten Martin
Misschien iemand mooie foto's van carbs en aansluiting op benz pomp en verdeler.

RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: wo jun 15, 2005 23:10
door ravado
gaten in carbs????????? normaal zit er een mengstuk tussen carbs en luchtfilterkast.....
krijg hier een eng stukje -doe-het-zelf-gevoel bij........ :?

RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: wo jun 15, 2005 23:30
door GiuliaCorse
Nee deden ze vroegah blijkbaar wel meer, is een oude Italiaanse Landi gasinstallatie zit netjes draad in de gaten getapt waar injector buisjes ingeschroefd zitten.

RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: do jun 16, 2005 02:40
door Cavolo
benzine leiding vanaf het filter direct naar de carbs lijkt me. tenminste: is dat bezinefilter gecombineerd met een drukregelaar? misschien is dat bij jou niet zo en dan zou die 'afsluiter' wel eens de drukregelaar kunnen zijn.

vacuum slangetje heeft misschien iets met de lpg installatie te maken, kwestie van dichtmaken lijkt mij.

RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: do jun 16, 2005 02:53
door Cavolo
benzine leiding vanaf het filter direct naar de carbs lijkt me. tenminste: is dat bezinefilter gecombineerd met een drukregelaar? misschien is dat bij jou niet zo en dan zou die 'afsluiter' wel eens de drukregelaar kunnen zijn.

vacuum slangetje heeft misschien iets met de lpg installatie te maken, kwestie van dichtmaken lijkt mij.

RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: do jun 16, 2005 10:29
door ravado
hmmm een Landi installatie.......dan snap ik wel waarom ie niet lekker op lpg loopt.......

RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: do jun 16, 2005 11:48
door @lfa@lgra
Die "vacuum" aansluiting wordt gebruikt voor de vacuum vervroeging.
Gewoon afdichten met een slangetje-schroefje of uiteinde dichtsolderen. :wink:

Ik zou trouwens een paar redelijke mengstukjes op de kop zien te tikken. Heb je tenminste enige garantie dat alle cilinders een zelfde hoeveelheid gas krijgen.

Re: RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: do jun 16, 2005 13:09
door GiuliaCorse
Ik zou trouwens een paar redelijke mengstukjes op de kop zien te tikken. Heb je tenminste enige garrantie dat alle cilinders een zelfde hoeveelheid gas krijgen.
Dat zal niet nodig zijn want het gas gaat er dus uit ik wil benzinedampen ruiken :twisted:

Maar waar zit de vacuumvervroeging dan op de verdeler of kijk ik er gewoon overheen want ik zie de aansluiting niet :?

Re: RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: do jun 16, 2005 13:12
door @lfa@lgra
Ik zou trouwens een paar redelijke mengstukjes op de kop zien te tikken. Heb je tenminste enige garrantie dat alle cilinders een zelfde hoeveelheid gas krijgen.
Dat zal niet nodig zijn want het gas gaat er dus uit ik wil benzinedampen ruiken :twisted:

Maar waar zit de vacuumvervroeging dan op de verdeler of kijk ik er gewoon overheen want ik zie de aansluiting niet :?
Zal wel een andere verdeler op gekomen zijn., of deze carburateurs zaten van origine niet op dit blok. :wink:
Vacuumdoosje zit anders tegen je verdelerhuis geplakt, kun je bijna niet missen. :wink:

RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: do jun 16, 2005 13:16
door ravado
idd hier geef ik @lfa@lgra wel gelijk in :wink:

RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: do jun 16, 2005 16:29
door GTV
op oudere type's verdampers zit vaker een vacuumaansluiting,dus eens ff op de verdamper kijken :roll:

RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: do jun 16, 2005 22:07
door GiuliaCorse
Ja daar zat hij idd op aangesloten maar ik heb geen vacuum vervroeging op mijn verdeler zitten, dus was mijn vraag of deze elders op aangesloten moest worden, evt. vacuumdoosje van een benz drukregelaar of zo. :?: Ik doe maar een gooi

Carbs vandaag netjes afgesloten, met stukjes draadeind van een m10 bout bovenop een sleuf ingeslepen, loctite eraan en een contramoer erop. is nu netjes dicht ook de vacuumaansluiting afgedopt maar NO GO. :cry:

Morgen nog maar eens een benz leiding omleggen denk dat het 2e electrisch aangestuurde doosje dus toch de brandstof onderbreker is. Is wel een goede startonderbreker zelfs als je wil doetie t niet

Re: Gas is om op te koken

Geplaatst: do jun 16, 2005 23:22
door Andretti Molletti
Alleen zit er op de binneste twee carb buizen een slanngetje dat via een verbindingstuk samenkomt op een slangetje, waar loopt deze naar toe? (vacuum vervroeging? maar ik zie of voel geen aansluiting op verdeler)

Dan loopt de benzineleiding vanaf brandstofpomp naar filterelement? kan?moet deze daarna rechtstreeks op de carbs??er zit hier volgens mij nog een afsluiter tussen.
1) dit slangetje loopt origineel naar je verdamper en kan geheel vervallen... Carbs wel afpluggen.

2) filter naar carbs een rechte leiding en afsluiter weghalen.


Vanwege punt 2 doet i uit dus niet!

RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: do jun 16, 2005 23:22
door Andretti Molletti
En diesel is om op te stoken!!




:wink:

RE: Gas is om op te koken

Geplaatst: do jun 16, 2005 23:42
door @lfa@lgra
En banden???? :o
Afbeelding

:biggrin: :wink: