manuelatijssen

fusseerkogels vervangen alfa 156

di feb 24, 2009 21:44

mijn auto is vandaag afgekeurd ivm fusseerkogels die vervangen moeten worden.
heeft iemand hier ervaring mee om dit zelf te doen?
het gaat om de bovenste lv +onderste
bovenste rv.

groetjes manuela

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: fusseerkogels vervangen alfa 156

di feb 24, 2009 21:49

Welkom hier op dit forum,Manuela.Volgens is dit een topic voor in een andere rubriek,namelijk de technische vragen. :wink:
Misschien kan 1 van de Moderators het even verplaatsen?

manuelatijssen

Re: RE: fusseerkogels vervangen alfa 156

di feb 24, 2009 21:53

Welkom hier op dit forum,Manuela.Volgens is dit een topic voor in een andere rubriek,namelijk de technische vragen. :wink:
Misschien kan 1 van de Moderators het even verplaatsen?
hoi hoi

als ik zoek op internet op fusseerkogels vervangen bij alfa kom ik meest op deze site terecht, dus dacht gelijk maar ff lid worden
misschien dat jullie me verder kunnen helpen :wink: had geen idee dat ik het in een andere rubriek had moete plaatsen :oops:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di feb 24, 2009 21:53

Fuseekogels kunnen niet los vervangen worden. vervangende draagarmen kosten plm 120 euro / 2 op Ebay. Bovenste draagarmen zijn goedkoper.Gewoon ALLEMAAL vervangen in 1 keer. :wink:

Of het te doen is? Prima, maar het valt of staat met het feit of je handig bent. Het beste en snelste is de Hele draagarmen uitbouwen. Schaf een goede manual aan voordat je begint. :wink:

Ook HEEL belangrijk: Zet de bouten van de onderste draagarmen ABSOLUUT vast met een momentsleutel op het voorgeschreven aanhaalmoment. Je loopt anders kans dat je de draad uit de Alu draagarmen trekt en dan dien je dus vervangende bouten te zoeken met moeren of een andere draagarm aan te schaffen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 24, 2009 22:17

www.koebergenautos.nl voor goedkope onderdelen trouwens.

Grtz,fRank

Speeder

wo feb 25, 2009 19:03

Eventueel heb ik nog een splinternieuwe onderste draagarm voor je liggen. (inclusief dus die nieuwe fuseekogel en ophangrubbers)

Zonder verzendkosten kom je bij Koebergen Auto's op €71.34 Ik wil 'm je toesturen voor €75 (incl. de verzendkosten).

Hij heeft me ooit €110 gekost :roll:

Afbeelding

manuelatijssen

wo feb 25, 2009 20:23

bedankt voor je reactie, we hebben besloten om de auto te verkopen of anders in te ruilen bij de garage
(zie mijn andere advertentie!)

Eventueel heb ik nog een splinternieuwe onderste draagarm voor je liggen. (inclusief dus die nieuwe fuseekogel en ophangrubbers)

Zonder verzendkosten kom je bij Koebergen Auto's op €71.34 Ik wil 'm je toesturen voor €75 (incl. de verzendkosten).

Hij heeft me ooit €110 gekost :roll:

Afbeelding

Speeder

wo feb 25, 2009 20:33

bedankt voor je reactie, we hebben besloten om de auto te verkopen of anders in te ruilen bij de garage
Vanwaar dat besluit? Die draagarmen vervangen kost nou niet de wereld. Als de rest van de auto nog goed is zou het wellicht de moeite waard kunnen zijn...

Ik had nog een artikeltje opgezocht over hoe de bovenste draagarmen vervangen kunnen worden.

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml

manuelatijssen

wo feb 25, 2009 20:41

ja was een lastig besluit, maar heb toch besloten om de alfa weg te doen,
inderdaad kost het niet de wereld toch vinden we het wel t eveel om het te laten maken omdat we al een tijdje in twijfel stonden om het eens te koop te zetten ivm oa met dat hij op gas is en wij meestal alleen in de stad rijden

Vanwaar dat besluit? Die draagarmen vervangen kost nou niet de wereld. Als de rest van de auto nog goed is zou het wellicht de moeite waard kunnen zijn...

Ik had nog een artikeltje opgezocht over hoe de bovenste draagarmen vervangen kunnen worden.

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml

Terug naar “Algemene Technische vragen”