Pagina 1 van 1

Carburateurafstelling of ontsteking?

Geplaatst: zo feb 22, 2009 17:00
door Romeo
Ja, je moet gewoon allebei goed afstellen. Maar daar kom ik zelf even niet uit (ofwel, ik durf er (nog) niet aan te beginnen).

Mijn Alfetta 2-liter loopt niet lekker bij deellast. In z'n vijf vanaf een kilometer of 100 per uur doet ie het lekker, en hij trekt ook goed. Bij deellast sputtert ie terug.
Carburateurs (Solex) vervangen door Webers bij Van Poppel en zelfde "probleem".

Nu valt me op dat het stationaire toerental op de snelweg, bij ingetrapte koppeling, hoger is dan bij stilstand. En als je hem laat uitvieren (ja, 's nachts, als niemand zich eraan kan storen) zie ik het toerental dalen van ongeveer 1300 tpm bij 120 naar beneden de 1000 tpm bij stilstand.

Volgens mij is de rijwind alleen van invloed op de onderdruk in het inlaatspruitstuk. Zou dat het verschil kunnen zijn?

Oh, ik heb het K&N filter vastgemaakt aan de luchtfilterbak, zodat ik met kap eraf kan halen voor meer geluid en er op kan doen voor een stillere Alfetta. Ik merk het verschil met deksel eraf. De stuwing van de rijwind kan het dus haast niet zijn, zou ik zeggen.

Mario

RE: Carburateurafstelling of ontsteking?

Geplaatst: ma feb 23, 2009 11:45
door @lfa@lgra
Klinkt als valse lucht. Controleer je rembekrachtiger-, alle aansluitingen daarvan en je inlaatgedeelte maar eens op lekkage.
Ik neem aan dat de synchronisatie van beide carbs wel juist is???

En als je zelf aan je ontsteking twijfeld: Controleer zowel de vervroeging stationair als bij 500 toeren eens. Bij stationar dient deze ongeveer op F te staan en bij 5000 toeren op M

RE: Carburateurafstelling of ontsteking?

Geplaatst: ma feb 23, 2009 20:29
door Romeo
Weet je ook of de merktekens van een Nederlandse QO gelijk staan aan die van een Italiaanse QO van 1982 met oorspronkelijk Spica?

Van Poppel heeft de Webers er kort geleden op gezet en toen hebben we ook al even verder gezocht dan alleen de carburateurs. De ontsteking is toen niet percies op de merktekens gezet, omdat het dan beter leek te gaan.
Maar ik zal er weer naar kijken en misschien maar gewoon bij het begin beginnen. Valse lucht.

RE: Carburateurafstelling of ontsteking?

Geplaatst: ma feb 23, 2009 20:41
door Andretti Molletti

RE: Carburateurafstelling of ontsteking?

Geplaatst: di feb 24, 2009 17:29
door gtv 105.21
hallo

Zitten er wel de juiste carbs op.

In de tijd werden ze niet maar zo voor een bepaald type motor gemaakt.


Han





:twisted:

RE: Carburateurafstelling of ontsteking?

Geplaatst: wo feb 25, 2009 20:35
door Romeo
Dré, bedankt. Met dIe link van 2002 ga ik eerst eens aan de slag.

Han, de carburateurs komen van een 2-liter Berlina, heb ik begrepen. Hebben we opgezocht in een Weber-boekje aan de hand van het nummer. Dus met standaard sproeiers zou het al moeten kloppen en belangrijker is dat de omlucht bedoeld is voor een 2-liter.

Mario

RE: Carburateurafstelling of ontsteking?

Geplaatst: do feb 26, 2009 17:43
door gtv 105.21
achter DCOE staan cijfers, welke zijn dat.

vaak krijgen de carbs de schuld maar is het niet de schuld van de carbs maar zijn ze gewoon op een verkeerde motor geplaatst.

Ik zeg niet dat het bij jou het geval is.

Ik heb alleen een ouder boek en de enige serie die voor 2- liter gemaakt is 76/77.


Han




:twisted:

Re: RE: Carburateurafstelling of ontsteking?

Geplaatst: za aug 08, 2009 11:36
door BMP
achter DCOE staan cijfers, welke zijn dat.

vaak krijgen de carbs de schuld maar is het niet de schuld van de carbs maar zijn ze gewoon op een verkeerde motor geplaatst.

Ik zeg niet dat het bij jou het geval is.

Ik heb alleen een ouder boek en de enige serie die voor 2- liter gemaakt is 76/77.


Han




:twisted:

Han,

Even offtopic :oops:

Begrijp ik hieruit dat de DCOE 76/77 van een Alfetta komen?, ik heb namelijk ook deze carburateurs gekocht, maar het lukt me niet om deze op mijn Berlina 2000 stationair netjes afgesteld te krijgen.

Gr BMP :)