Pagina 1 van 1
waar op letten bij aanschaf 166 2.0 L
Geplaatst: vr feb 13, 2009 09:55
door giulietta116
waar op letten bij aanschaf 166 ?
mvg Hans
RE: waar op letten bij aanschaf 166
Geplaatst: vr feb 13, 2009 10:31
door KAS
Lekkage kachelradiateur met alle gevogen van dien voor de electronica. Lekkage stuurbekrachtiging. Meestal de slang. Versleten draagarmkogels. En dat alles wat electrisch is ook werkt.
RE: waar op letten bij aanschaf 166
Geplaatst: vr feb 13, 2009 12:24
door Harry Tijssen
Wat voor een type??
-In elk geval speling op de voorste draagarmen, achterste draagarmen, onderste bussen achterste fusseehuizen en reactiestangen.
-Electrische storingen, zoals de CV, de ramen, verlichting en werking ICS.
-Werking cruisecontrol.
-Glazen van de koplampen, kunnen erg wazig zijn door de leeftijd en combinatie met steenslag waardoor het lichtbeeld ronduit slecht is.
Een versie met xenonlampen is aan te bevelen, ook daar zijn uiiteraard de meningen over verdeeld, gezien de kwaliteit/prijsverhouding.
RE: waar op letten bij aanschaf 166
Geplaatst: vr feb 13, 2009 19:48
door Animale Bianco
Aanwezigheid van alle codekaarten:
- ICS pincode
- navigatie pncode
- sleutelcode
- gerätekode (?)
- twee klapsleutels en een gewone sleutel
RE: waar op letten bij aanschaf 166
Geplaatst: za feb 14, 2009 10:04
door elio
RE: waar op letten bij aanschaf 166
Geplaatst: za feb 14, 2009 13:11
door GTV Boy
Dat ie niet gepikt is

Re: RE: waar op letten bij aanschaf 166
Geplaatst: za feb 14, 2009 18:23
door giulietta116
RE: waar op letten bij aanschaf 166
Geplaatst: ma feb 16, 2009 12:29
door hans2600
Gewoon kopen!!!!!!!!!!!!!
En als je moet kiezen tussen een 2.5 of een 3.0 liter neem dan gelijk een 3.0.
RE: waar op letten bij aanschaf 166
Geplaatst: ma feb 16, 2009 12:50
door Harry Tijssen
Misschien kiest ie wel voor JTD.

In elk geval geen 2.0 16v kiezen, deze staan bekend om hun snel slijtende lagerschalen.
Re: RE: waar op letten bij aanschaf 166
Geplaatst: ma feb 16, 2009 15:24
door GTV Boy
Misschien kiest ie wel voor JTD.

In elk geval geen 2.0 16v kiezen, deze staan bekend om hun snel slijtende lagerschalen.
Is dat zo
Ik denk dat dit zeker met rijstijl en oliekeuze te maken heeft.
Alles krijg je stuk...
Ik ken genoeg 2 liter 166 ers met meer dan drie ton op de klok met de eerste motor zonder problemen.
Gevoel voor het materiaal zal ik maar zeggen..

RE: waar op letten bij aanschaf 166
Geplaatst: ma feb 16, 2009 15:44
door Harry Tijssen
Dat is zeker zo, maar je weet vaak niet hoe een vorige eigenaar er mee omgesprongen is.
Nu geldt dit natuurlijk voor elke Alfa/auto, maar sommige blokken kun slecht tegen nalatigheid
zullen we maar zeggen. Koud op zijn donder geven en een te laag oliepeil is funest.

Re: RE: waar op letten bij aanschaf 166
Geplaatst: ma feb 16, 2009 16:48
door GTV Boy
Dat is zeker zo, maar je weet vaak niet hoe een vorige eigenaar er mee omgesprongen is.
Nu geldt dit natuurlijk voor elke Alfa/auto, maar sommige blokken kun slecht tegen nalatigheid
zullen we maar zeggen. Koud op zijn donder geven en een te laag oliepeil is funest.

Precies..dan vreten ze...

RE: waar op letten bij aanschaf 166
Geplaatst: ma feb 16, 2009 17:06
door sprint88
En als je moet kiezen tussen een 2.5 of een 3.0 liter neem dan gelijk een 3.0.
nou een 2.0 turbo is ook niet slecht
staat in hberg nog te koop (rednal)
grt rogeralfa

RE: waar op letten bij aanschaf 166 2.0 L
Geplaatst: di feb 17, 2009 13:00
door hans2600
er staat er nu een te koop hier op het forum kijk even bij te koop (hoe kom ik erop ha ha) met auteur sanderb
Dat is een stoer bakkie en er is echt goed onderhoud aan gedaan zo te zien.
RE: waar op letten bij aanschaf 166 2.0 L
Geplaatst: di feb 17, 2009 20:54
door veur t.s.
als je een mooie 166 t.s. wilde hebben voor weinig had je iets eerder moeten zijn een collega van mij heeft zijn alfa 166 bj 2001 (6 bak)net ingeruild voor 1500 euro

de auto had een nieuwe G3 instalatie t.w.v. 2300 euro en was schadevrij 143000km. helaas waren zijn lagerschalen eruit gelopen, de auto ging nu weg omdat hij vorig jaar ook al problemen had met zijn lagerschalen en hij het dus wel een beetje zat was.