Carabinieri
Full Member
Full Member

2 liter remmen

ma jun 06, 2005 22:28

Hallo Allemaal,

Ik zit er eventueel over te denken om mijn remmen (1300) om te bouwen naar 2 liter, maar ik vraag mij af of hier een merkbaar verschil tussen zit. Ik ben dus benieuwd naar jullie meningen en met name ervaringen. Ik weet ook dat andere remblokken of leidingen ook al het nodige verschil kan maken. Antwoorden als doen heb ik niet zoveel aan, maar aan een "objectieve" reactie des te meer.

Ik heb al de search optie gebruikt maar kan niet erg veel over dit onderwerp vinden, vandaar mijn vraag.

Nog even de vraag van een leek: je hebt dus 1) de fusees nodig, 2) de schijven, 3) de klauwen. En zijn de 2 liter remmen achter ook anders dan van een 1300 en wat mag een compleet setje kosten ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Carabinieri
Full Member
Full Member

RE: 2 liter remmen

di jun 07, 2005 16:26

Niemand ? Afbeelding

Egbertone
Guru
Guru

di jun 07, 2005 16:50

Ik zou uit ervaring kunnen spreken, omdat ik een Bertone heb met 1300 remmen en een Berlina 2000 met bijbehorende remmen. Kan me het precieze verschil niet echt voor de geest halen maar, het is toch wel merkbaar.
Kan ook niet anders aangezien het remoppervlak van de 2-liter remmen groter is, schijven en blokken zijn groter.

Je hebt idd de fusees, schijven, klauwen en blokken nodig. Staat momenteel een compleet setje te koop op Marktplaats.

De achterremmen zijn bij een 2-liter hetzelfde als bij een 1300/1600

Super72
Member
Member

di jun 07, 2005 18:04

Ik heb een Giulia 1300 Super uit 1972 met tweeliter-remmen. Min of meer noodgedwongen, want de originele klauwen waren 'op', dus ik had de keuze: óf nieuwe/gereviseerde 1300-klauwen eronder, óf gaan voor the full monty en kiezen voor tweeliter-spullen. Ik koos dus voor het laatste, hetgeen inderdaad neerkomt op andere schijven, klauwen, fusees en remblokken. Ik heb gekozen voor ATE sport-blokken, gewapende Brembo-slangen had ik al.
Eerlijk antwoord? Het verschil is nauwelijks merkbaar. Misschien wel op het circuit, of als je een extreem sportieve rijstijl hebt, maar zoals ik mijn auto gebruik (lekker sturen op zon- en feestdagen) is het amper te voelen. Toch moet ik zeggen dat ik het simpelweg ook léuk vind, om dat spul onder mijn auto te hebben, dus als dat voor jou ook een overweging is... Gaat het je echter alleen om meer hapkracht, zou ik kiezen voor andere blokken en gewapene remslangen. Hou je nog geld in je zak ook.
Overigens heb ik hier ooit eens iets over geschreven in Klassiek & Techniek, misschien dat je daar nog wat uit kunt halen.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di jun 07, 2005 18:07

Tis hier op het forum ook reeds uitvoerig besproken.

Lees dit maar eens:

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5 :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Carabinieri
Full Member
Full Member

di jun 07, 2005 18:15

@ @@: Ik had dit al door genomen, maar het gaat mij met name om deze setup en niet om andere klauwen, spacers en enz. En met name ervaringen.

Dus als ik het goed begrijp geldt de ombouw alleen voor de voorremmen en niet voor de achterremmen ?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: 2 liter remmen

di jun 07, 2005 19:07

@ @@: Ik had dit al door genomen, maar het gaat mij met name om deze setup en niet om andere klauwen, spacers en enz. En met name ervaringen.

Dus als ik het goed begrijp geldt de ombouw alleen voor de voorremmen en niet voor de achterremmen ?
Snap ik maar het is heef goed mogelijk om ZONDER spacers met 2 liter schijven en Brembo's van ee 75 TS mogelijk om ook ZONDER je fusees te vervangen een betere set stoppers te hebben dan de ombouw met 2 liter fusee, schijven en klauwen, dat moet je toch aanspreken dacht ik. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Carabinieri
Full Member
Full Member

di jun 07, 2005 19:53

@ @@: Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik was/ben vooral benieuwd naar het verschil. Maar bedankt voor je reactie en meedenken. Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”