Pagina 1 van 2
Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: za jan 10, 2009 22:44
door Angus Young
Hallo medeliefhebbers,
Sinds een tijdje brand bij mij in de 33 het "Rode uitroepteken-lampje" in combinatie met de waarschuwingslampen "brandstofniveau te laag" en "Koelwatertemperatuur te hoog".
Wat betekent dit? Ik heb al van alles geprobeerd maar alles werkt dacht ik gewoon en de auto rijdt verder ook gewoon als normaal.
Alvast bedankt.
Groeten Bart
RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: za jan 10, 2009 23:53
door alfa6
Aah, da's een speciale ... In alfacontroltaal (33 versie) betekent dat, dat binnenkort je rechterkoplamp stukgaat en je de achterremvoeringen moet vervangen....
Chris
Re: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: zo jan 11, 2009 00:06
door WhizzMan
Hallo medeliefhebbers,
Sinds een tijdje brand bij mij in de 33 het "Rode uitroepteken-lampje" in combinatie met de waarschuwingslampen "brandstofniveau te laag" en "Koelwatertemperatuur te hoog".
Wat betekent dit? Ik heb al van alles geprobeerd maar alles werkt dacht ik gewoon en de auto rijdt verder ook gewoon als normaal.
Alvast bedankt.
Groeten Bart
De meest voorkomende verklaring is helaas dat je sensors, de bekabeling daarvan of je alfacontrol stuk zijn. Anders zou je toch naar de individuele storingen moeten gaan kijken, er kan maar zo waarheid in de meldingen zitten.
RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: zo jan 11, 2009 10:26
door alfaqv75
heren, het probleem zit niet in alfa control
we hebben het hier over het dashboard (de tellerbak)...
neem aan dat de benzine tank wel vol zit en je geen koelingsproblemen hebt:
dan dashboard loshalen en de stekkers controleren of ze nog wel goed erin zitten en niet vochtig zijn
RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: zo jan 11, 2009 10:41
door Steven 33
je zult de storingen ben ik bang stuk voor stuk moeten controleren. Het zijn immers je remmen, het lijkt me de moeite waard.
Uitroepteken: Dit lampje gaat branden als je remvloeistofniveau te laag is. Dat kan worden veroorzaakt door de koppeling, de hoofdremcylinder, remklauw voor, remcylinder achter of de remkrachtverdeler achter. Ik zou met dit punt beginnen, als er echt een lek inzit loop je de kans op een moment door je rem te trappen zonder te remmen....Controleer dus het vloeistofniveau van de remvloeistof als eerst!! Ik weet niet of er 33's zijn met slijtage indicatoren welke ook het lampje kunnen laten branden als de blokken te ver gesleten zijn?
Koelwater: Controleer of er voldoende in zit en of het systeem goed ontlucht is. Misschien kan een dicht blijvende thermostaat ook ellende veroorzaken? Ik meen me te herinneren dat de sensor voor de temp op je dashboard niet dezelfde is als de sensor die de inspuithoeveelheid voor het mm bepaald.
En bradstof is een soot gelijk verhaal.
succes ermee
groet,
steven
RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: zo jan 11, 2009 12:19
door Rens 1.7QV
Bij mijn 33 blijven deze ook wel eens branden, gebeurt alleen als ik de sleutel in 1 keer omdraai om te starten. Wanneer ik de sleutel even op contact zet en dan pas ga starten, gaan ze wel uit. Anders blijven ze steeds branden.
RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: zo jan 11, 2009 18:09
door Angus Young
Bij mij branden ze de ene keer wel en de andere keer weer niet. Vanmiddag waren ze na het tanken opeens uit en na de volgende keer starten branden ze alledrie weer. Volgens mij ligt dit niet aan het starten zonder wachten of juist wel even op contact laten staan. Dit heb ik namelijk al eens geprobeerd.
Laatst is de auto nog voor APK geweest. Hier zou de keurmeester dan toch ook wat van hebben moeten zeggen. Koelsysteem is helemaal goed evenals het brandstofcircuit. Het vreemde is dat deze lampen ook alleen branden in combinatie met het uitroepteken. Nooit één van beide in combinatie met het uitroepteken.
De koplampen zijn een paar weken geleden allebei nog vervangen hier kan het dus ook niet aan liggen toch?
De stekkers van het remvloeistofreservoir zijn wel wat gecorrodeerd. Zou het hier mee te maken kunnen hebben?
RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: zo jan 11, 2009 19:21
door Gerrets
Uitroepteken kan ook betekenen dat je olliepomp aan het overlijden is. Geen de lampen tijdens het rijden ook aan en uit?
gr Tom
RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: zo jan 11, 2009 22:34
door Graffiaturo
uitroepteken is toch de kleuterklasklikknop hier op het forum?

RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: zo jan 11, 2009 22:34
door Andretti Molletti
It wasn't me ... It wasn't me!!!!!

RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: ma jan 12, 2009 12:59
door Angus Young
Als de lampen branden na het starten dan blijven ze gedurdende de hele rit aan het branden.
Mijn stuurhuis jankt de laatste tijd wel als ik een scherp bochtje moet sturen bijvoorbeeld met het parkeren.
RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: ma jan 12, 2009 17:49
door Gerrets
Of je wiellager jankt dat zou ook nog kunnen!! laat het gewoon even nachecken bij de garage want vanaf hier is het voor ons moeilijk te bepalen.
gr Tom
RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: ma jan 12, 2009 18:04
door giulia-tom
@ Tom: Wiellagers hoor je niet tijdens het parkeren, denk je ook niet??
RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: ma jan 12, 2009 18:11
door Richard75
bij een 33 lichten die 3 lampjes die jij noemt altijd op voor een seconde of 5..
soort zelfcheck, als er iets niet goed zit dan blijft het lampje aan.
remblokken voor kunnen op zijn, of je remvloeistofpeil staat te laag.
(voor het uitroepteken met een remtrommeltje eromheen)
tank vol of leeg snap je zelf ook wel

en kokende motor bij een koude start klinkt ook stom haha.
maar jij zegt dat ze het altijd doen in combinatie met elkaar, geen 1 afzonderlijk,
denk dan dat eeeh het zelf check gebeuren blijft hangen

wel merkwaardig

RE: Wat betekend deze combinatie van controlelampen?
Geplaatst: ma jan 12, 2009 18:54
door Andretti Molletti