patje1100
Guru
Guru

horten en stoten

za jun 04, 2005 18:50

Mannen, help me out here please.

Mijn 155 2.0 TS 8V ( ja, die ene zonder kwalen) is niet meer zonder kwalen. Sterker. Er valt niet mee te rijden. Wat doet ie..............

Starten gaat prima. Zodra ik weg wil rijden gaat het de ene keer goed. de andere keer niet. Dan begint ie werkelijk te horten en stoten als een ongetemd paard. Hij gaat niet eens pruttelen of onregelmatig lopen. Hij nokt er gewoon in 1 x mee. Dan lijkt het alsof het blok los in de motorrruimte ligt en er accuut 4 blokken beton voor elk wiel liggen Trap ik de koppeling in, dan loopt ie weer gewoon stationair.

Als ik hoog in toeren blijf rijden ( boven de 4000) lijkt ie het goed te doen maar kan ook toeval zijn.

Ook mijn hit for six buurman, niet gespeend van enige vorm van technisch inzicht heeft geen idee waar je dit probleem in moet zoeken ( ja, in die stink fiat zegt ie dan natuurlijk)

Waar moet ik dit in gaan zoeken ?????

Elk nadeel heeft zijn voordeel natuurlijk. Ik hoef geen discussie meer met vrouw lief aan met welke Alfa we volgende week naar italie gaan. :lol:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: horten en stoten

za jun 04, 2005 19:09

Dan vertellen we na volgende week toch waar het aan ligt. Bij jij ook blij....:biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

patje1100
Guru
Guru

za jun 04, 2005 22:29

@@ haha, dat is goed, maar dan ook wel meteen in 1 x de juiste diagnose he ? :wink:

Zoals ik jou niet hoef te vertellen bestaat ons mannen leven uit het maken van keuzes. De keerzijde van de late reparatie van de 155 is dat madame van de week in de Turbo boodschappen zal gaan doen. Daarin heb ik wel fiducie maar weet zeker dat er weer enkele butsen bijkomen van trutterschutters in Micra's die hun kroost op de achterbank optimaal willen positioneren en daarbij dus hun blik tegen mijn nero 601 deuren aankwakken. :cry:

patje1100
Guru
Guru

ma jun 06, 2005 17:38

ff up

Of gaan jullie massaal reageren na vrijdag ? :lol:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 06, 2005 18:37

Handrem blijft hangen ?

Berry GTV6

ma jun 06, 2005 18:46

Patje je hebt PB !

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: horten en stoten

ma jun 06, 2005 18:49

Mannen, help me out here please.

Mijn 155 2.0 TS 8V ( ja, die ene zonder kwalen) is niet meer zonder kwalen. Sterker. Er valt niet mee te rijden. Wat doet ie..............

Starten gaat prima. Zodra ik weg wil rijden gaat het de ene keer goed. de andere keer niet. Dan begint ie werkelijk te horten en stoten als een ongetemd paard. Hij gaat niet eens pruttelen of onregelmatig lopen. Hij nokt er gewoon in 1 x mee. Dan lijkt het alsof het blok los in de motorrruimte ligt en er accuut 4 blokken beton voor elk wiel liggen Trap ik de koppeling in, dan loopt ie weer gewoon stationair.

Als ik hoog in toeren blijf rijden ( boven de 4000) lijkt ie het goed te doen maar kan ook toeval zijn.

Ook mijn hit for six buurman, niet gespeend van enige vorm van technisch inzicht heeft geen idee waar je dit probleem in moet zoeken ( ja, in die stink fiat zegt ie dan natuurlijk)

Waar moet ik dit in gaan zoeken ?????

Elk nadeel heeft zijn voordeel natuurlijk. Ik hoef geen discussie meer met vrouw lief aan met welke Alfa we volgende week naar italie gaan. :lol:
Iets in mij zegt me dat je gasklepopening niet overeenkomt met de hoeveelheid ingespoten mengsel, maar waarom??? :-k

Hoe is het met de brandstofdruk gesteld.? Zit er misschien een storing in de aansluiting van de brandstofpomp of is het relais/bedrading niet al te Jofel. Ik heb iets dergelijks bij twee E 30-ers gehad. (Ja ik weet wat autorijden is..:biggrin: :shock: )
Het vervelende aan deze storing is dat het niet frequent optreedt, en als je denkt dat je het gevonden hebt treedt het probleem gewoon een dag later weer op...
Ik noem maar wat...
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 06, 2005 19:48

Heb zoiets dergeljks meegemaakt met een 75 TS
Het probleem was een naar binnengedrukt connectortje van een van de 2 grote
stekkers aan de bobine
Heb toen de stekker vervangen door een fris exemplaar, nooit meer last gehad
trasforma il meglio in massimo

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 06, 2005 20:10

Da's toevallig, mijn 75 TS heeft hetzelfde! :shock:

Starten geen probleem, stationair draaien gaat super, maar vooral laag in toeren valt af en toe de onsteking weg. Ik heb alle stekkers onder de motorkap schoongemaakt en bekeken, de krukas sensor los gehad en schoongemaakt (is deze door te meten?), alle 4 de relais vervangen en ook de stekkertjes onder de relais goed bekeken... En nu weet ik het niet meer.... :oops:

Het is volgens mij echt iets van de ontsteking, op het moment dat hij stottert blijft alles het doen, alleen de toerenteller (dus onsteking) valt weg. Daarmee kunnen we het contactslot uitsluiten,toch? Het zou een stekker van een bobine kunnen zijn, maar hij heeft er 2 dus dat lijkt me sterk... Het moet dus naar mijn idee in de aansturing van de bobine's liggen.

Het rare is dat het alleen bij iets lagere toerentallen voorkomt, trek je door dan is er geen probleem. Als je op het moment van stotteren gas los laat loopt hij keurig stationair, en pakt daarna weer mooi op. Koud of warm maakt ook niet uit. Ik heb geremd,opgetrokken, slalom gereden enz. maar dat maakt geen verschil, het lijkt mij geen draadje wat ergens los hangt...

Iemand een idee?? [-o<
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 06, 2005 20:15

Had dus precies hetzelfde verschijnsel

Bij mij was het dus echt 1 connectortje van 1 van de 2 Bobinestekkers, leek wel of bij
het monteren zo'n "pinnetje" naar binnen gedrukt was
Heb toen ook alles vervangen en gecontroleerd en bleek dus die stekker

Kijk er iig even naar, is makkelijk zat !

Trouwens, sturing van je toerenteller zit ook op 1 bobine, klinkt mij iig zeer bekend
Laatst gewijzigd door Giulia Bianca op ma jun 06, 2005 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

patje1100
Guru
Guru

ma jun 06, 2005 20:16

Bedankt mannen. Mijn topic komt gelukkig ff tot leven.

Ronald, het is precies zoals je beschrijft,

Vanmiddag heb ik ff achter mijn eigen auto gereden. Als ie begint te ploffen en knallen zie je ook brandstof wolkjes de uitlaat uitkomen.

Er zit zoveel electronica shit in die doorontwikkelde 75, ik zie door de kabelbomen het bos niet meer.

Waar ga ik dit vinden ?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 06, 2005 20:23

ik zou volgende week die 164 3.0V6 QV meenemen uit Italie, als ik jou was..... :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

patje1100
Guru
Guru

ma jun 06, 2005 20:36

Ja.. en die keiharde Alfetta en die keiharde 75 TS :lol:
En waar ga ik dat allemaal laten ???? :cry:

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 06, 2005 22:22

Ik zal morgen meteen naar de stekker kijken. Zou erg fijn zijn als het zoiets simpels zou zijn!
Onvoorstelbaar hoe zo'n auto bokt als de onsteking even wegvalt... :?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 06, 2005 22:38

Ik help het je hopen, dan is het makkelijk opgelost !!!

Succes !

Terug naar “Algemene Technische vragen”