je wilt een korte brede inplaats van een lange smalle.
Volgens mij moet dat zijn: je wilt een zo groot en efficient mogelijke.
Nee, je wilt niet zo groot mogelijk, je wilt iets wat zonder al te veel gedonder bijna maximaal werkt. Omdat je in de eerste paar centimeters van je intercooler veel meer rendement hebt dan aan het einde, wil je zoveel mogelijk eerste centimeters hebben (breed) en zo min mogelijk laatste centimeters (lang). Verder wil je graag dat de lucht goed op snelheid blijft in je intercooler zodat je niet je turbo keihard moet laten spoelen om nog wat lucht in je cylinders gedrukt te krijgen. Je wilt dus graag zorgen dat je niet gruwelijk veel moeilijke slangen en buizen moet gaan verleggen en nog meer bochten en vernauwingen in je inlaatsysteem toevoegt. De inhoud heeft er grappig genoeg niet veel mee te maken, je turbo blaast zoveel lucht dat je drukopbouw weinig vertraging oploopt van een intercooler met meer inhoud, dus op zich zou groter niet echt een probleem zijn daarvoor.
Heb je al een leverancier gevonden die alle onderdelen voor je revisie op voorraad heeft en aantoonbaar ervaring heeft met lampredi blokken? Er zijn al diverse mensen geweest die zich nogal hard verslikt hebben in dit soort projecten en tienduizenden euro's hebben zien verdwijnen in een mislukte poging tot "tunen" door een paar zogenaamde specialisten. De bakken zijn ook nogal "speciaal", lang niet alles is gewoon van het schap meer te krijgen voor zowel het blok als de bak. Ik zou dit heel goed voorbereiden voor je de boel uit elkaar trekt, anders kan het lang duren voor je auto weer rijdt.