Pagina 1 van 1

Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 16:29
door Roy Hartgerink
Afbeelding

Hi,

Vandaag druk in de weer geweest met de 156; zij moest wat lager aan de grond komen te liggen. Alleen.......na de verlagingsveren gemonteerd te hebben staat ze op hakken van zo'n 14 cm. Wie kan me helpen en aangeven waaraan dit ligt? Er zit geen niveauregeling op de Alfa. En alles is goed teruggezet (rubbers etc etc etc).

Uiteraard heb ik hierna de "oude" weer gemonteerd en toen was weer alles zoals het was (6 cm). Ik dus twijfelen......en de nieuwe verlagingsveren weer gemonteerd (met wat handigheid gaat dit binnen een half uurtje)......en ja hoor, weer 14 cm tussen band en rand wielkast. Vreemd.

In afwachting van tips/adviezen.

Ciao,
Roy.

RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 16:35
door frankalfa
@ Roy , toevallig een setje veren geleverd gekregen voor een crosswagon?? :wink: :shock:
Heb vorig jaar ook een 156 (sw) verlaagd voor iemand en behalve dan dat alles t.ringvast zat ging dit verder goed, gewoon een 3,5 cm naar benee...
Als je alles terug hebt gemonteerd zoals t zat , zit t m volgens mij in de nieuwe veren zelf (te stug, te lang, verkeerde type etc...?)
Suc6 ermee, en laat ff weten wat de oplossing is/was/wordt, grtz, fRank

RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 16:38
door jaben
Het enige wat je hebt vervangen zijn de veren, dus het probleem moet in de veren zitten. Weet je zeker dat het de juiste veren zijn? Leg anders de verlagingsveren naast de originele, daar moet verschil in zitten.

Wat verlagingssets betreft, er wordt een hoop rotzooi aangeboden op dit moment. Ga dus opzoek naar een goed set, ga naar een specialist. Je bent dan wat meer geld kwijt, maar anders blijf je aan het kloten. (Ik spreek uit ervaring!!)

Succes

mvg

Joris

RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 16:39
door Roy Hartgerink
:-) :-) nee neen, het zijn niet de crosswagon veren, gewoon 156 GTA veren. En ja, alles teruggezet zoals het zat (kan in principe ook haast niet anders).

Hier een wat duidelijkere foto;

Afbeelding

Re: RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 16:42
door Roy Hartgerink
Het enige wat je hebt vervangen zijn de veren, dus het probleem moet in de veren zitten. Weet je zeker dat het de juiste veren zijn? Leg anders de verlagingsveren naast de originele, daar moet verschil in zitten.
Yep, het zijn originele Alfa veren, geen rommel dus. En inderdaad, alleen de veren vervangen. Ik snap er ook geen ... van.

Het verschil in de veren was overigens een dikke 1,5 cm. De nieuwe veren waren wel iets dikker (2 mm dikker). Maar dat je hierdoor hoger komt te staan?!? Je hebt aan de achterzijde niet eens veerklemmen nodig bij het verwisselen.

Re: RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 16:42
door Roy Hartgerink
@ Roy , toevallig een setje veren geleverd gekregen voor een crosswagon?? :wink: :shock:
Heb vorig jaar ook een 156 (sw) verlaagd voor iemand en behalve dan dat alles t.ringvast zat ging dit verder goed, gewoon een 3,5 cm naar benee...
Als je alles terug hebt gemonteerd zoals t zat , zit t m volgens mij in de nieuwe veren zelf (te stug, te lang, verkeerde type etc...?)
Suc6 ermee, en laat ff weten wat de oplossing is/was/wordt, grtz, fRank
Wat voor verlagingsset was dat dan?

RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 16:45
door @lfa@lgra
Ik denk dat de 156 GTA andere veerpoten/draagarmen heeft dan de STD 156.

(Veerschotel zit waarschijnlijk lager)

Of heb je (Gezien het feit dat je de veren er achter zo tussen kunt prakken) voor- en achterveren verwisseld?? :blue_shocked:

Re: RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 16:53
door Roy Hartgerink
Ik denk dat de 156 GTA andere veerpoten/draagarmen heeft dan de STD 156.

(Veerschotel zit waarschijnlijk lager)

Of heb je (Gezien het feit dat je de veren er achter zo tussen kunt prakken) voor- en achterveren verwisseld?? :blue_shocked:
Ik maak wel eens een foutje, maar voor- met achtrveren verwisselen....:-)

Maar aha, de veerschotel zit bij GTAmogelijk lager! Daar kan het natuurlijk aan liggen. Wel vreemd, want ik zou zeggen dat deze dan tegen de band moet aanlopen. Bij de standaard zit daar maar pakweg 1,5 cm tussen. Bij de GTA nog weiniger? Dan blijft ik nog steeds met een SW die op een dikke 12 cm hoge hakken staat toch?

RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 17:10
door Andretti Molletti
Dan is de bovenste schotel hoger gemonteerd.. bij een GTA ...

Re: RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 17:12
door Roy Hartgerink
Dan is de bovenste schotel hoger gemonteerd.. bij een GTA ...
Mmmmmm, dan maar direct een GTA kopen?

RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 17:16
door Andretti Molletti
Topic gesloten, oplossing gevonden!




:wink:

RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 17:33
door Roy Hartgerink
Nicole zegt nee; svp topic open laten ;-)

RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 18:10
door Maurizio
Een V6 (GTA) is waarschijnlijk zwaarder. Daardoor zullen de veren door het eigen gewicht minder inzakken en staat de auto hoger op zijn poten. Maar ik zou ook gewoon de rest van een GTA kopen, de weg van de inste weerstand :wink:

Re: RE: Probleempje bij verlagen 156

Geplaatst: vr jun 03, 2005 18:26
door frankalfa
@ Roy , toevallig een setje veren geleverd gekregen voor een crosswagon?? :wink: :shock:
Heb vorig jaar ook een 156 (sw) verlaagd voor iemand en behalve dan dat alles t.ringvast zat ging dit verder goed, gewoon een 3,5 cm naar benee...
Als je alles terug hebt gemonteerd zoals t zat , zit t m volgens mij in de nieuwe veren zelf (te stug, te lang, verkeerde type etc...?)
Suc6 ermee, en laat ff weten wat de oplossing is/was/wordt, grtz, fRank
Wat voor verlagingsset was dat dan?
Zo uit t hoofd ( de eigenaar had ze zelf gekocht nl); het was een setje veren van Alfastrada uit ik meen Zeewolde. Verlaagden 35 mm volgens de verkopert.
Maar dat was voor een sw zonder niveauregeling.
Grtz, fRank