Pagina 1 van 1
Alfa 156 G3 start slecht !!
Geplaatst: di dec 16, 2008 22:29
door Lynx65
Ook last van het slecht starten van mijn
Alfa Romeo 156 2.0 TS Lpi G3 (Vialle). Na wat rondbellen en info winnen ben ik ervoor 99 % van overtuigd dat het aan de gasinjectoren ligt.
Ze zijn onlangs nog vervangen voor andere gebruikte, maar deze zijn blijkbaar ook lek.
Mijn vragen zijn nu;
Welke kleur injectoren moeten er in een 2.0 TS motor (zijn de goede er ingezet ?)
Heeft iemand een adres waar je deze injectoren voor een zeer scherpe prijs nieuw kan aanschaffen ?
Goedkoopste adres tot nu toe € 107,- (ex. Btw)/stuk.
http://www.carcarewallinga.nl/
Alvast bedankt.
Rob.

RE: Alfa 156 G3 start slecht !!
Geplaatst: di dec 16, 2008 23:23
door WhizzMan
Ik heb zowel paarse als bruine toegepast gezien. Bij oudere auto's vaak paarse, bij modernere soms ook bruine.
RE: Alfa 156 G3 start slecht !!
Geplaatst: di dec 16, 2008 23:32
door Andretti Molletti
je kan ze uit de huls halen en de 2 oringen eens vervangen... misschien lost dat het lekken op voor een fractie van de nw prijs?
RE: Alfa 156 G3 start slecht !!
Geplaatst: vr dec 19, 2008 16:36
door sprint88
Starten gaat toch op benz????
die van mij start ook niet altijd even lekker na de tweede keer starten altijd ok geen probleem.
Na een dag staan heeft ie het altijd even moeilijk, beetje bokken voordat ie netjes stationair loopt
lijkt wel of ie de benz druk eerst niet ok heeft ?
grt rogeralfa

RE: Alfa 156 G3 start slecht !!
Geplaatst: vr dec 19, 2008 16:54
door Andretti Molletti
check ze toch maar even op lek dan Roger
Loshalen uit het spruitstuk, slangen uiteraard aangesloten laten en gewoon onderdompelen in een glas water.
Vialle heeft een regeltje, zoveel dampebellen per tijdseenheid, maar geen `luchtbelltjes` is wat jij wilt.
RE: Alfa 156 G3 start slecht !!
Geplaatst: vr dec 19, 2008 17:08
door WhizzMan
Er zijn 2 dingen die vaker met LPI en slecht starten gebeuren. 1: zittingen van de injectors in het spruitstuk die los gaan zitten. Dit geeft valse lucht. 2: Injectors die niet helemaal goed meer afsluiten. Daardoor loopt bij stilstaande motor langzaam het gas uit de leiding weg je motorblok in, tot de druk uit je gassysteem verdwenen is. Bij een auto die 's avonds wordt weggezet, zit dan 's morgens je hele inlaattraject vol met gas, zonder zuurstof. Starten op benzine, zonder dat er dus zuurstof bij komt, gaat dan wat lastig, je moet de boel eerst even doorstarten voor je weer lucht aanzuigt inplaats van gas. Je kan met een glaasje water of even "snuffelen" best kijken of je injectors wel goed afsluiten, even motor starten, zorgen dat je op gas overgeschakeld bent en de motor er op loopt, motor afzetten. Dan de injector even loskoppelen van het inlaatspruitstuk en ruiken of in een glaasje water hangen. Als je dan belletjes ziet, lekt je injector. Wat Dre ook al zegt, er zit een rubber O-ring tussen de injector en het spruitstuk-deel. Die kan uitdrogen, bij twijfel, allemaal vervangen, anders zuig je valse lucht aan.
RE: Alfa 156 G3 start slecht !!
Geplaatst: vr dec 19, 2008 17:22
door sprint88
Is dat loshalen een beetje eenvoudig? hoe kom je daarbij?
of moet de luchtinlaatbak eraf, daar zitten ze onder das een behoorlijk k***t klusje.
en zijn die rubberringetjes gewoon standaard rubber o ringen of van een speciale kwalitiet?
grt rogeralfa

Re: RE: Alfa 156 G3 start slecht !!
Geplaatst: vr dec 19, 2008 22:47
door WhizzMan
Is dat loshalen een beetje eenvoudig? hoe kom je daarbij?
of moet de luchtinlaatbak eraf, daar zitten ze onder das een behoorlijk k***t klusje.
en zijn die rubberringetjes gewoon standaard rubber o ringen of van een speciale kwalitiet?
grt rogeralfa

Het hangt er van af waar ze gemonteerd zitten. Op mijn 2 twinspark 16Vs waar ik gas op heb, zitten ze "bovenop" en kan je er heel makkelijk bij. Als ze weggebouwd zijn is het natuurlijk een ander verhaal. Op zich is het 1 borgveertje en je plukt de injectors van het spruitstuk los, dus als je er wel bij kan is het supereenvoudig. Let wel op, de drukleidingen zijn flexibel, maar er kan uiteindelijk wel een koppeling losdraaien als je te hard gaat rommelen. Die O-ringen zijn speciaal, ik heb begrepen dat daar tegenwoordig ook een ander kleurtje wordt gebruikt dan vroeger. Het oude kleurtje (weet helaas niet welke) ging minder lang mee dan het nieuwe kleurtje.
RE: Alfa 156 G3 start slecht !!
Geplaatst: za dec 20, 2008 00:06
door sprint88
Ok dan eerst maar zorgen vooreen paar nieuwe rubbertjes
Bij mij zitten ze ook boven op het spruitstuk maar daar zit de luchtinlaatbox weer boven gemonteerd.
dus maar eens uitzoeken of ik er van onderen bij kan komen
Gelukkig een beetje ruimte met het liffie onder de wagen
grt rogeralfa
