Pagina 1 van 2
33 sportremmen
Geplaatst: vr jun 03, 2005 13:09
door twan
ik zag op
www.arparts.nl de volgende remschijven staan:

deze kosten wel 82 euro per stuk maar dan heb je ook wat, of niet?
is dit de moeite waard volgens jullie? mijn remblokken zijn tevens aan vervanging toe, welke blokken raden jullie mij aan?
en wat betreft remslangen, als mijn huidige slangen nog in goede staat zijn is dat dan weggegooid geld?
RE: 33 sportremmen
Geplaatst: vr jun 03, 2005 14:19
door Alfa eL
Ofdat het de moeite waard is moet je uiteindelijk zelf bepalen, en als je remblokken bijna versleten zijn moet je dus ook (duurdere) bijpassende blokjes hebben.
Nieuwe remslangen moet je waarschijnlijk ook wel hebben, al is het maar om de puntjes op de i te zetten.
Maar zijn zulke remschijven en bijbehorende blokken wel voor straatgebruik? Bij circuitgebruik wordt het allemaal veel warmer waardoor het goed gaat werken. (Tot een bepaalde temperatuur dan! daarna wordt het weer minder)
Bij straat gebruik werken zulke remmen misschien niet eens beter dan (goedkopere) standaard remmen.
RE: 33 sportremmen
Geplaatst: vr jun 03, 2005 14:43
door twan
als jij het zegt, maar ik vind de remmen van een 33 gewoon drie keer niks maar daar is iedereen het wel over eens. ik vroeg me af of ik daar verbetering in kon brengen.
RE: 33 sportremmen
Geplaatst: vr jun 03, 2005 14:59
door jer
ik heb deze in combinatie met RVS remslangen en nieuwe remblokken besteld om inderdaad betere remdruk te krijgen, want tis idd niet super standaard van een 33
RE: 33 sportremmen
Geplaatst: vr jun 03, 2005 15:49
door Dr.Agan
1. Goede remblokken Ferodo is altijd een goed keus
2. stofkappen weghalen voor de koeling
3. teflon remslangen
4.Dot 5.1 remvloeistof voor betere circuitwerk
4.grotere schijven/klauwen
De remschijven vind ik minder belangrijk.
Zo doe ik dat. Ik ben niet verder gegaan dan punt4 want het moet ook niet te veel kosten

RE: 33 sportremmen
Geplaatst: vr jun 03, 2005 16:52
door Huib
Maak je trommels gangbaar en stel ze goed af. Ververs de remvloeistof. Zorg ervoor dat de remklauwen voor goed werken. Dan heb je al een heel anders remmende 33.
Makkelijkste upgrade voor een 8v is ombouwen naar de geventileerde schijven van een 16v. Daarvoor heb je alleen de 16v klauwen nodig. Ik heb er OMP schijven en blokken opzitten. Remt niet echt veel harder dan een goede set originele remmen maar is wel beter bestand tegen fading heb ik het idee. Die set kostte me 150 euro totaal, dat is evenveel als originele geventileerde schijven + blokken nieuw.
Een setje rvs ommantelde remslangen (goodridge) is zeker ook een aanrader voor een beter pedaalgevoel.
Maar nogmaals staar je niet blind op die voorremmen, als je die trommels achter goed werkend hebt scheelt dat ook al een stuk.
RE: 33 sportremmen
Geplaatst: vr jun 03, 2005 17:59
door Alfa eL
als jij het zegt, maar ik vind de remmen van een 33 gewoon drie keer niks maar daar is iedereen het wel over eens
Dat is een ding dat zeker is.
Maak je trommels gangbaar en stel ze goed af.
Hoe doe je dit zo ongeveer?

RE: 33 sportremmen
Geplaatst: vr jun 03, 2005 18:16
door Sergio
de 33 remmen zijn standaard inderdaad matig.
Ik heb OMP schijven icm Ferodo racing blokken en dat remt enorm goed. Laatst heb ik er op Assen nog mee gereden waar de remmen het tekort aan motorvermogen goed compenseerden.
Maar stofkappen weghalen... dienen die ook niet om juist troep tussen de remblokken en de schijf te weren?
De Ferodo blokken remmen erg goed, maar ze maken wel een behoorlijk schurend geluid. Als je daarmee kan leven is het een goede keuze.
Re: RE: 33 sportremmen
Geplaatst: vr jun 03, 2005 19:44
door Remco S
als jij het zegt, maar ik vind de remmen van een 33 gewoon drie keer niks maar daar is iedereen het wel over eens
Dat is een ding dat zeker is.
Maak je trommels gangbaar en stel ze goed af.
Hoe doe je dit zo ongeveer?

Hoe ik het altijd doe:
Middenconsole achter de handrem weg en eerst de kabel van de handrem terug stellen.
Achterremtrommels eraf
Remvoering en cilinder nakijken op dikte, werking en lekkage.
Alles reiniger met lekker veel remreiniger.
Remvoering iets opschuren als de glimt (daarna nog even spoelen)
Alle schanierpunten beetje inspuiten met vet (niet te veel)
Controleren of de automatische steller niet vast zit en olieën.
Trommel schoonmaken met remreiger.
Als er een roestrand aan de trommel zit, slijp ik deze er altijd af
Trommel monteren en kijken of deze bij verdraaien iets aanloopt (anders remvoering opstellen met schroevendraaien)
Na montage even slag op de trommel geven (zet het lager en de voering zich even)
Handrem en trekken en kijken hoeveel tandjes die heeft, Anders afstellen naar 3 tot 5 tandjes
RE: 33 sportremmen
Geplaatst: vr jun 03, 2005 22:30
door Dr.Agan
als ik een auto koop dan gaan de stofkappen gelijk naar oud ijzer. Ze zijn mischien nuttig als je veel offroad rijdt of bij FWD die een lekke ashoes heeft maat voor de rest heb je ze op asfalt niet echt nodig.
Re: RE: 33 sportremmen
Geplaatst: vr jun 03, 2005 23:57
door Alfa eL
als jij het zegt, maar ik vind de remmen van een 33 gewoon drie keer niks maar daar is iedereen het wel over eens
Dat is een ding dat zeker is.
Maak je trommels gangbaar en stel ze goed af.
Hoe doe je dit zo ongeveer?

Hoe ik het altijd doe:
Middenconsole achter de handrem weg en eerst de kabel van de handrem terug stellen.
Achterremtrommels eraf
Remvoering en cilinder nakijken op dikte, werking en lekkage.
Alles reiniger met lekker veel remreiniger.
Remvoering iets opschuren als de glimt (daarna nog even spoelen)
Alle schanierpunten beetje inspuiten met vet (niet te veel)
Controleren of de automatische steller niet vast zit en olieën.
Trommel schoonmaken met remreiger.
Als er een roestrand aan de trommel zit, slijp ik deze er altijd af
Trommel monteren en kijken of deze bij verdraaien iets aanloopt (anders remvoering opstellen met schroevendraaien)
Na montage even slag op de trommel geven (zet het lager en de voering zich even)
Handrem en trekken en kijken hoeveel tandjes die heeft, Anders afstellen naar 3 tot 5 tandjes
Bedankt! Dat zal ik zeker eens gaan proberen.
RE: 33 sportremmen
Geplaatst: za jun 04, 2005 06:16
door AG
controlleer dan ook even de remdrukbegrenser of hij werkt en of hij goed af is gesteld. Of hij werkt trek de veer even naar beneden en laat iemand op de rem trappen afstellen zet de auto recht op de grond hanf 5 kg aan de haak links naast de carroserie en stel dan de veer net tegen de regelaar aan.
AG
RE: 33 sportremmen
Geplaatst: za jun 04, 2005 12:25
door Alfa eL
Remdrukbegrenzer is pas geleden nog afgesteld dus dat zal wel goed zitten. Toch bedankt voor de tip in ieder geval

RE: 33 sportremmen
Geplaatst: ma jul 11, 2005 17:55
door alfaqv75
goedkoop is duurkoop, ik heb OMP remschijven erop zitten, maar deze waren incl blokken wel na 15.000km versleten (ik rij wel extreem en soms ook op het circuit).
Koop als je wat goeds wilt gelijk brembo schijven en ferodo/hawk blokken, ik heb nu die ferodo blokken op die versleten OMP schijven en dat remt een stuk beter als de OMP blokken die ik eerst had........
Na de zomer ga ik sparen voor brembo schijven.............
Grotere schijven heeft niet echt veel nut (in de F1 rijden ze ook met relatief kleine schijven, en die remmen ook als een gek!) Betere klauwen is een veel betere oplossing. Standaard is een 33 een 1 pot remklauw met schuiflade, ga eens kijken naar een 2 potter of ga extremer met een 4 potter van bv willwood. Oke, kosten worden dan wel een stuk hoger. (voor een setje willwood remmen koop je ook 5x een alfa 33).
En dat van die stofkappen lijkt mij ook zwaar onlogisch, als je goede schijven en blokken neemt die tegen hoge temperaturen neemt, dan zijn juist die stofkappen er ook voor dat het hele zaakje op temperatuur blijft. Op circuit gebruik moet je wel dikke koude lucht toevoer slangen naar je remmen maken, voor straatgebruik wordt dit gevaarlijk.
Re: RE: 33 sportremmen
Geplaatst: di jul 12, 2005 08:44
door Huib
goedkoop is duurkoop, ik heb OMP remschijven erop zitten, maar deze waren incl blokken wel na 15.000km versleten (ik rij wel extreem en soms ook op het circuit).
Mijn OMP blokken en schijven zitten er nu ruim 40.000 km op en de blokken zijn net iets meer dan de helft versleten. Ik rij ook stevig door maar wel anticiperend en verantwoord (denk ik).
De slijtage van de schijven valt mij ook tegen, daar zit al een aardige rand op. Ik denk niet dat die het langer uit gaan houden dan de blokken.