Pagina 1 van 3

Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 19:08
door gtv6 jorn
mijn dynamo geeft maar 0,19 volt als hij stationair loop en als je gas geeft 0,25 volt
op de dynamo staat dat hij 14 volt moet geven
wat kan dat zijn mvg jorn

RE: DYNAMO

Geplaatst: di nov 18, 2008 19:14
door Andretti Molletti
Dan staat je multimeter op wisselspanning :lol:

RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 19:26
door gtv6 jorn
de multiemeter staat op gelijkstroom
als je de mutiemeter op de dynamo houd als de auto uit is dan ggeft hij 12 volt zo gouw als je start gaat hij weer na 0.19 volt
mvg jorn

RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 19:35
door Andretti Molletti
das knap want dat betekend dat je hem start met een goede accu die vervolgens kortgesloten wordt door je dynamo oid...
ik denk dat de pluskabel naar je dynamo niet echt fris meer is...meet eens plus dynamo plus accu als hij loopt.

en dan plus dynamo plus startmotor...

RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 19:50
door gtv6 jorn
ik heb de multiemater plus dynamo plus accu gehouden en hij schommelt tussen de 0,40 en 0,50

RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 20:04
door @lfa@lgra
Meet de spanning eens op je beide accupolen als de auto enige tijd stilstaat. Start hem dan en ga dan weer eens de spanning op dezelfde manier meten. Volgens mij maak je gewoon een meetfout.

RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 20:17
door Jan M
gtv6 jorn schreef:
ik heb de multiemater plus dynamo plus accu gehouden en hij schommelt tussen de 0,40 en 0,50
Op deze manier meet je het spanningsverlies. Je moet tussen massa en "een" plus meten.

Re: RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 20:21
door @lfa@lgra
gtv6 jorn schreef:
ik heb de multiemater plus dynamo plus accu gehouden en hij schommelt tussen de 0,40 en 0,50
Op deze manier meet je het spanningsverlies. Je moet tussen massa en "een" plus meten.
Dan meet hij dus in dit geval het verschil tussen de accuspanning en de laadspanning, dan zou alles dus Ok zijn. :wink:

RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 20:30
door Jan M
Dan meet hij dus in dit geval het verschil tussen de accuspanning en de laadspanning, dan zou alles dus Ok zijn
Grote kans, want over de zelfde kabel (=vaste weerstand) een hogere stroom is een hoger spanningsverlies. (U=IxR)

Re: RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 20:32
door Andretti Molletti
gtv6 jorn schreef:
ik heb de multiemater plus dynamo plus accu gehouden en hij schommelt tussen de 0,40 en 0,50
Op deze manier meet je het spanningsverlies. Je moet tussen massa en "een" plus meten.
Dat had ik gevraagd..... :wink:

RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 21:09
door Andretti Molletti
Brand je laadstroomcontrole lampje of wat is je probleem???

RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 21:28
door Jan M
Andretti Moletti schreef:
Dat had ik gevraagd.....
Wat is de achtergrond van deze vraag ?

RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 21:37
door gtv6 jorn
als ik de auto twee keer heb gestart is de accu al weer lleeg en het lampje op de alfacontrol knippert steeds

RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 21:52
door Gordon
Inderdaad meten tussen plusdraad en massa. Spanning behoort ongeveer 13,2 volt te zijn op de aansluitpolen. Als je iets anders meet is de spanningsregelaar naar z'n grootje.

RE: Dynamo

Geplaatst: di nov 18, 2008 22:02
door Andretti Molletti
Wooow... ik nok!

te high tech wordt het me hier!