Pagina 1 van 1

Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: za nov 08, 2008 23:22
door Gerrets
Oals jullie weten ben ik bezig met het ombouwen van mijn 1,4 boxer naar een 1.7 boxer met disbobine. De motor loopt goed en vandaag heb ik haar een beetje ingereden. Echter na een kleine stop rook ik bij het instappen een benzine lucht. Ik dacht net getankt zal wel goedkomen. Na een tijdje bleef de lucht aanwezig en heb ik eens onder de motorkap gekeken. Wat bleek, het metaal boven injector nummer (rechtsvoor) zo verroest waardoor er een klein gaatje in zit.

Nu heb ik de volgende vraag: kan ik de injectorrail van een 1.7 I.E vervangen door een injectorrail van een 1.4 I.E.

ik hoor het graag.

gr Tom

RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: zo nov 09, 2008 02:46
door Speeder
Heheh, heb ik ook gehad ;)

De injectorrail van een 1.4 en van een 1.7 zijn gelijk..

RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: zo nov 09, 2008 10:12
door Gerrets
Bedankt speeder das goed nieuws, kan ik maandag mooi weer aan de slag.

gr Tom

RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: zo nov 09, 2008 21:20
door De Block
Kan wel zijn dat er ander injectoren op zitten. Dat heb ik dan weer gehad met mijn 1.5 met een rail uit een 1.4. Maar het paste wel.

Re: RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: ma nov 10, 2008 20:52
door Speeder
Kan wel zijn dat er ander injectoren op zitten. Dat heb ik dan weer gehad met mijn 1.5 met een rail uit een 1.4. Maar het paste wel.
Injectoren zijn op alle 8-kleppers hetzelfde, met uitzondering van de 1.3 8V USA'83. Dat geluk heb jij dan waarschijnlijk getroffen ;)
  • M1 1.3 8V USA 83

    Recente code: 60575901
  • M2 1.5 8V
    M3 1.5 8V USA'83, motorcode AR30751
    M4 1.5 8V USA'83, motorcode AR30738
    M5 1.7 8V
    M6 1.7 8V USA'83, motorcode AR30737
    M7 1.7 8V USA'83, motorcode AR30740
    M10 1.4 8V USA 83

    Alfa onderdeelnumer: 60537527
    Oud Alfa onderdeelnummer: 60809540 (Vervangingsdatum:07/2001)
    Verwijzen beiden naar Bosch onderdeelnummer: 0 280 150 703

Re: RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: ma nov 10, 2008 21:51
door Gerrets
Heheh, heb ik ook gehad ;)

De injectorrail van een 1.4 en van een 1.7 zijn gelijk..
De 1.4 rail past wel maar werkt het ook? ik heb zojuist de rail vervangen en hij loopt zo beroerd als het maar kan. Heb jij dit wel eens uitgeprobeerd speeder? of weeet je gewoon dat het past?

gr Tom

Ps: anders gezocht injectorrail voor de 1.7 I.E. boxer

RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: ma nov 10, 2008 22:14
door giuliettaevo
je kunt toch alleen de rail wisselen en gewoon de 1.7 injectoren gebruiken? :?

RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: ma nov 10, 2008 22:33
door Gerrets
ok maar zijn de brandstof-pulsatiedemper en de brandstofdrukregelaar dan wel hetzelfde?

gr Tom

Re: RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: di nov 11, 2008 00:10
door Speeder
je kunt toch alleen de rail wisselen en gewoon de 1.7 injectoren gebruiken? :?
Injectoren zijn voor alle 8kleppers hetzelfde, op 1 uitzondering na. Maar de kans dat je die treft is nihiel, en waarschijnlijk zal ie ook met deze injectoren gewoon goed lopen...

Anyway, natuurlijk alleen de rail wisselen en de injectoren die erop zaten overzetten! Dat had ik eigenlijk al als logisch verondersteld... maargoed, op t forum weer je t nooit :thumbs:

Re: RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: di nov 11, 2008 00:13
door Speeder
ok maar zijn de brandstof-pulsatiedemper en de brandstofdrukregelaar dan wel hetzelfde?

gr Tom
Tom, je hoeft ALLEEN de injectierail te wisselen. De injectoren die in de oude verroeste rail zaten overzetten op de nieuwe rail! Dat heb je toch gedaan, ofniet?

Daarnaast, aan de twee railtjes zitten fabrieksaf kunstof leidingen vast waar foame hoezen omheen zitten. Aan beide uiteinden zit een sluiting met een moer. Die maak je los (van de brandstofdrukregelaar etc.). De oude brandstofdrukregelaar en pulsatiedemper had je dus gewoon moeten laten zitten. Daar gaat t fout ;)

Niet vergeten het vacuumslangetje bovenop de brandstofdrukregelaar erop te zetten. Niet vergeten het t-stukje in de leidingen aan te sluiten, gaat t ook zo van stinken ;)

RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: di nov 11, 2008 21:24
door Gerrets
Hey Speeder,

wel even makkelijk om te vermelden dat van het wisselen van de injectoren. ik heb het nog nooit geprobeerd, . Ik vroeg of een 1.4 rail op een 1.7 blok werkt. ik was niet van plan iets te gaan wisselen vanaf de 1.7 rail naar de 1.4 rail. En logisch dat het bij jou werkte want een injector van een hoger kaliber motor levert meer druk! andersom werkt dus niet. Daar zijn we wel achter gekomen.

Maar ik heb vanmiddg een goede 1.7 rail gevonden dus die kan erop en dan gaan!!

bedankt voor de reacties

gr Tom

Re: RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: di nov 11, 2008 21:53
door Speeder
Hey Speeder,

wel even makkelijk om te vermelden dat van het wisselen van de injectoren. ik heb het nog nooit geprobeerd, . Ik vroeg of een 1.4 rail op een 1.7 blok werkt. ik was niet van plan iets te gaan wisselen vanaf de 1.7 rail naar de 1.4 rail. En logisch dat het bij jou werkte want een injector van een hoger kaliber motor levert meer druk! andersom werkt dus niet. Daar zijn we wel achter gekomen.

Maar ik heb vanmiddg een goede 1.7 rail gevonden dus die kan erop en dan gaan!!

bedankt voor de reacties

gr Tom
De druk op de injectorrail wordt bepaald door de brandstofpomp..en afgeregeld door de brandstofdrukregelaar. Daar doet je injector helemaal niet in mee. De openingstijd van de injector in combinatie met de specificaties van de injector bepaald hoeveel brandstof er ingespoten wordt. Injectietijd wordt bepaald door de ECU. Een injector levert dus geen druk....dat zeg je verkeerd.

Dezelfde injectoren zijn gebruikt op de 1.4 8v, 1.5 8v en 1.7 8v daarnaast is er nog 1 ander type injector gebruikt op een aantal oudere 1.4 modellen. Je kan dus pech hebben en die injector net treffen, maar hierboven heb ik de nummers neer gezet. LEES wat er op de injector staat en je weet of je m kan gebruiken. MAAR beter is nog om gewoon de injectoren te gebruiken die op de verroeste rail zaten. Daar heeft ie namelijk goed mee gelopen!

Wat betreft de injecierail (dat stalen buisje waar je injectoren in zitten): Voor de zoveelste keer, DIE ZIJN ALLEMAAL HETZELFDE (maakt geen flikker uit!)

Oude brandstofdrukregelaar en pulsatiedemper gebruiken, daar liep ie goed op, dus laten zitten / terug monteren.

RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: di nov 11, 2008 22:07
door Gerrets
Speeder je hebt gelijk ik bedoelde ook de drukregelaar. Maar ik wilde niet alles gaan ombouwen ik wilde het complete slangenstelsel + de injectorrails vervangen. En niets met alleen de injectoren wisselen of drukregelaar wisselen. Maar goed het is duidelijk de hamvraag is beantwoord en de 1.7 rail ligt klaar om erin gezet te worden.

gr Tom

Re: RE: Injectoren 1,4 gelijk aan 1.7

Geplaatst: di nov 11, 2008 22:55
door Speeder
Speeder je hebt gelijk ik bedoelde ook de drukregelaar. Maar ik wilde niet alles gaan ombouwen ik wilde het complete slangenstelsel + de injectorrails vervangen. En niets met alleen de injectoren wisselen of drukregelaar wisselen. Maar goed het is duidelijk de hamvraag is beantwoord en de 1.7 rail ligt klaar om erin gezet te worden.

gr Tom
Oke, goed :thumbs: Met het oog op de kosten is het vervangen van alleen de rail natuurlijk een stuk interessanter. Bovendien weet je wat je hebt, en dat dat goed werkte ;)