Alfa 75 zwabbert licht boven de 130
Geplaatst: vr mei 27, 2005 23:04
Allereerst ik weet het, je mag in Nederland nergens harder dan 120. Maar goed je hebt een Alfa of je hebt hem niet (of moet ik zeggen "haar")
Mijn probleem is het volgende; recent zijn van mijn Alfa 75 2.0 de beide achterbanden vervangen (vredestein) en tevens de 2 lagers achter omdat die teveel speling hadden. Als ik nu echter rond de 130 rij (en zeker bij 140 wordt t een beetje eng) begint de auto iets (niet heel extreem) te zwabberen (alsof ie in een slip dreigt te raken). Zelf dacht ik aan de uitlijning maar als ik het stuur los laat bij 120 dan rijdt ie netjes rechtuit. De werkzaamheden zijn bij de Bovag garage uitgevoerd en de garage staat als goed bekend. Dus geen Kwik Fit waar ik na het lezen van andere verhalen in het forum niet meer snel heen ga
Wie kan een verklaring geven? Toch de uitlijning? Of een verkeerde montage van de lagers? Moet de boel gewoon nog even inslijten?
Mijn dank is groot!
Groet,
Martin en ook namens mijn witte Numerataatje alvast dank!
Mijn probleem is het volgende; recent zijn van mijn Alfa 75 2.0 de beide achterbanden vervangen (vredestein) en tevens de 2 lagers achter omdat die teveel speling hadden. Als ik nu echter rond de 130 rij (en zeker bij 140 wordt t een beetje eng) begint de auto iets (niet heel extreem) te zwabberen (alsof ie in een slip dreigt te raken). Zelf dacht ik aan de uitlijning maar als ik het stuur los laat bij 120 dan rijdt ie netjes rechtuit. De werkzaamheden zijn bij de Bovag garage uitgevoerd en de garage staat als goed bekend. Dus geen Kwik Fit waar ik na het lezen van andere verhalen in het forum niet meer snel heen ga

Wie kan een verklaring geven? Toch de uitlijning? Of een verkeerde montage van de lagers? Moet de boel gewoon nog even inslijten?
Mijn dank is groot!
Groet,
Martin en ook namens mijn witte Numerataatje alvast dank!