Pagina 1 van 1

hardheid rem 33 16V

Geplaatst: vr okt 17, 2008 20:18
door Alfistzmeer
ik heb mijn volledige remsysteem vervangen(nwe remschijven, klauwen gereviseerd, ferodo remblokken, nwe remschoenen, nwe remcillinders, gevlochten/rvs remleidingen, dot 5.1 remolie) en nu remt de 33 heel vreemd, de pedaal moet bijna op de bodem gedrukt worden voordat ie remt.

IK heb de pedaal ingedrukt, de auto gestart en dan zakt ie misschien 2 cm.

heb ik iets fout gedaan?

RE: hardheid rem 33 16V

Geplaatst: vr okt 17, 2008 20:25
door alfaqv75
goed ontluchten en in de juiste volgorde

beginnen bij rechterachterwiel, dan linker achterwiel, dan rechts voor en dan links voor :wink:

Re: RE: hardheid rem 33 16V

Geplaatst: vr okt 17, 2008 20:29
door Alfistzmeer
goed ontluchten en in de juiste volgorde

beginnen bij rechterachterwiel, dan linker achterwiel, dan rechts voor en dan links voor :wink:
dus toch het ontluchten he, wat niet goed gegaan is!

gaan we nogmaals proberen, thank you!

RE: hardheid rem 33 16V

Geplaatst: vr okt 17, 2008 22:13
door giulia-tom
En het allerbelangrijkste van IEDERE 33 (onthou deze:)

Stel je achterremmen op tot maximaal. Dit geeft een voller en harder en hoog aangrijpend rempedaal. (en scherpe handrem)
Bovendien zie je gelijk hoe het er achter uitziet ONDER de trommels. Als het je niets zegt zie je vanzelf na verwijdering trommel een stelschroef met borging tussen de remschoenen zitten.
Dus trommels moeten uiterst strak over de remzadels heengaan (iets meer weerstand van trommel over de segmenten voor het daadwerkelijk op zijn plek zit - let maar op - wiel moet na montage dus niet echt aanlopen hè?)

Succes!


Onnodig te zeggen dat zweterige of lekkende cylindertjes vervangen moeten worden? en eenmaal natte schoenen of gebroken schoenen vervangen
Vaak kom ik na demontage van een trommeltje wel eea tegen...

Re: RE: hardheid rem 33 16V

Geplaatst: za okt 18, 2008 12:08
door Alfistzmeer
En het allerbelangrijkste van IEDERE 33 (onthou deze:)

Stel je achterremmen op tot maximaal. Dit geeft een voller en harder en hoog aangrijpend rempedaal. (en scherpe handrem)
Bovendien zie je gelijk hoe het er achter uitziet ONDER de trommels. Als het je niets zegt zie je vanzelf na verwijdering trommel een stelschroef met borging tussen de remschoenen zitten.
Dus trommels moeten uiterst strak over de remzadels heengaan (iets meer weerstand van trommel over de segmenten voor het daadwerkelijk op zijn plek zit - let maar op - wiel moet na montage dus niet echt aanlopen hè?)

Succes!


Onnodig te zeggen dat zweterige of lekkende cylindertjes vervangen moeten worden? en eenmaal natte schoenen of gebroken schoenen vervangen
Vaak kom ik na demontage van een trommeltje wel eea tegen...
ik heb gisteravond systeem nogmaals ontlucht,remde op gevoel wel iets beter, maar mistte nog altijd een 'harde pedaal'.
Wat jij nu aangeeft kan heel goed eea verklaren, mijn trommels gingen vrij makkelijk over de schoenen heen, dat ga ik dus nogmaals openen en ff wat verder uitelkaar zetten 8)

thanks!!

RE: hardheid rem 33 16V

Geplaatst: za okt 18, 2008 12:41
door alfaqv75
dus je pedaal wordt wel hard maar zit laag, dan idd advies hierboven opvolgen :wink:
(ik dacht dat ie helemala niet hard werd)

Re: RE: hardheid rem 33 16V

Geplaatst: za okt 18, 2008 14:45
door Alfistzmeer
dus je pedaal wordt wel hard maar zit laag, dan idd advies hierboven opvolgen :wink:
(ik dacht dat ie helemala niet hard werd)
your advice was also helpfull! hem na het nogmaals ontluchten namelijk zeker wel meer gevoel in me pedaal gekregen, nu nog dattie iets hoger komt te zitten 8)

en dan als alles ingeremd is, efkes kijken of het alle moeite waard was en de bella inderdaad beter remt :twisted:

RE: hardheid rem 33 16V

Geplaatst: za okt 18, 2008 15:27
door alfaqv75
ok mooi

ja het grote verschil is dat na een paar keer hard remmen het nog steeds remt!!
:wink:

Re: RE: hardheid rem 33 16V

Geplaatst: zo okt 19, 2008 13:00
door giulia-tom
mijn trommels gingen vrij makkelijk over de schoenen heen, dat ga ik dus nogmaals openen en ff wat verder uitelkaar zetten 8)
Echt doen hoor - je zal verbaasd staan wat het resultaat gaat worden.
Simpel te bedenken dat wanneer achteraan de lichtste verplaatsing nodig is tot remgedrag, het veel pedaalslag reduceert...