Pagina 1 van 1
Hulpkoppelingscylinder Transaxle
Geplaatst: wo okt 15, 2008 19:05
door roberto
De hulpkoppelingscylinder van m'n GTV6 is lek, maar ik heb het vermoeden dat de cylinder die er nu onder zit niet geheel orgineel is.
Zit er verschil in hulpkoppelingscylinders van de verschillende types transaxles? (Afgezien van de verschillende merken dan, ik bedoel in algehele constructie)
RE: Hulpkoppelingscylinder Transaxle
Geplaatst: wo okt 15, 2008 19:08
door AlfettaOwner
Yep TS en V6 zijn verschillend gecontstrueerd!
RE: Hulpkoppelingscylinder Transaxle
Geplaatst: wo okt 15, 2008 19:21
door roberto
En wat is precies het verschil in constructie dan?
De cylinder die er nu onder zit, is door een armpje gestoken en zit vast dmv 2 seegerringen aan beide kanten van het armpje. Het armpje zit weer aan de bak geschroefd. De cylinder zelf is geheel rond, zonder verdere uitsteeksels. Verder zit de ontluchtingsnippel boven de slang.
De cylinder die ik vanmiddag bij de Brezan kon ophalen, was voorzien van 2 oren waardoor bouten gestoken kunnen worden. Verder zat bij deze, de ontluchtingsnippel bovenop de cylinder onder een hoek. Dit was de cylinder die uit de computer rolde, na invoer van het kenteken, maar match totaal niet met de huidige.
RE: Hulpkoppelingscylinder Transaxle
Geplaatst: wo okt 15, 2008 19:43
door Alessandro
Nou roberto, dan heb je een originele koppelingscilinder hoor! Zo zit dat altijd bij een getrokken (V6/ turbo) koppeling.
Gelukje voor jou, deze is makkelijker te verwisselen en vooral te ontluchten.
Oh ja, cilinder is gelijk aan die van een 105-seie.

RE: Hulpkoppelingscylinder Transaxle
Geplaatst: wo okt 15, 2008 19:54
door AlfettaOwner
Die van een TS is korter en gemonteerd vanuit cardanzijde door het oog van het koppelingshuis.
De V6 is langer en omgedraaid gemonteerd op een aparte aan de Vbak vast gemaakt oog!
RE: Hulpkoppelingscylinder Transaxle
Geplaatst: wo okt 15, 2008 21:47
door Alessandro
aanvulling/ correctie.........(las nu pas de laatste regels van roberto

)
Onder de GTV6 zit dus een getrokken koppeling en die heeft dus de ronde cilinder...net als alle transaxle V6'en......
De cilinder die je 'gekregen' hebt is van een GTV4 of 75 4 cyl (niet zijnde TB), etc......
RE: Hulpkoppelingscylinder Transaxle
Geplaatst: wo okt 15, 2008 22:36
door stefgtv6
Hier een mooi overzichtje met foto's van de verschillende koppelingsonderdelen;
http://www.alfa-service.com/alfa/produc ... RZ-SZ.html
Hij is leverbaar maar ik denk dat een kleine belronde bij de hier vaker genoemde Alfa specialisten ook wel succes kan hebben.
Prijs is ongeveer 110 euro dacht ik.
Re: RE: Hulpkoppelingscylinder Transaxle
Geplaatst: do okt 16, 2008 00:24
door Stef33
Oh ja, cilinder is gelijk aan die van een 105-seie.

Ze zien er op de plaatjes heel verschillend uit. Of is alleen de uitgaande drukpen en stofhoes anders?
RE: Hulpkoppelingscylinder Transaxle
Geplaatst: do okt 16, 2008 11:08
door Alessandro
Idd, de drukstift (met stofhoes?) moet je overzetten.

Re: RE: Hulpkoppelingscylinder Transaxle
Geplaatst: do okt 16, 2008 17:32
door roberto
Oh ja, cilinder is gelijk aan die van een 105-seie.

Kijk dat zijn berichten! Ik had al gezien dat de cylinders voor de 105-serie een stuk goedkoper waren dan de orginele. Thanks!!!!
Inmiddels een 105-serie cylindertje opgehaald bij Autoparts in Brummen. Dus morgenavond er effe onder schroeven.
En de Alfa-service heb ik maar effe "geboekmerkt".

RE: Hulpkoppelingscylinder Transaxle
Geplaatst: do okt 16, 2008 20:13
door Wilbert ARparts
Misschien lees ik erover heen: de circlip HuKC is inderdaad gelijk aan de 105, op de drukstift na. Die moet je even omzetten.
'N nieuwe HuKC kost eur 52,50 incl.
RE: Hulpkoppelingscylinder Transaxle
Geplaatst: vr okt 17, 2008 21:23
door roberto
Yep, ik heb de drukstift en stofhoes overgezet. Inmiddels zit de nieuwe cylinder onder de auto, nog een beetje beter ontluchten. En dan zit deze klus er ook weer op.