Doe het zelf synchroontester/meter maken
Geplaatst: wo aug 27, 2008 22:33
Misschien is het al een keer hier besproken maar ik vond een mooie beschrijving van een synchroontester om zelf te maken
Het komt van en motorfietssite maar uiteindelijk is het principe hetzelfde, errug handig om je Dellorto, Weber, of Solexen lekker af te kunnen stellen.
Benodigdheden:
Multiplex 150 x 900 mm 12 dik
Glazen potjes met plastic deksel ( in mijn geval potten van peper en zeezout van verstegen ) iig iets soortgelijks.
slang inw 4 mm een 2 meter volstaat
slang doorzichtig 9x12 mm 1.5 meter beide te verkrijgen bij dieren speciaalzaak.
slang klemmen 12 mm
kit sikaflex of ropabond siliconenkit zal ook wel lukken.
op de achterzijde twee beugeltjes om aan de motorkap te hangen.
Zorg er voor dat je de dikke slang niet te ver door het deksel prikt maximaal 5 mm, mocht er koelvloeistof in het potje blazen dan kan het terug lopen
boor de gaten met 5.5 mm voor de kleine slang en 11.5 voor de dikke slang, kit de dikke slang af.
doe er zoveel koelvloeistof in als op de foto.
Ik had te veel problemen met de dunne slang, te veel luchtbellen, en dat is met de dikkere opgelost.
Ook zijn de carburateurs aan revisie toe, de gas klep assen hebben toch wel wat speling (tik geluiden en verandering synchronisatie bij aandrukken gasklepas)
Filmpje voor het harde bewijs
http://www.youtube.com/watch?v=bGZThpdh1aA
Hmmmm, nog wel even ontdekken waar die slangetjes op de carburateurs horen, Ik ga er al even mee aan de slag
Hier de bron van vriend google


Met dank aan Bep van Malde.
BMP
Het komt van en motorfietssite maar uiteindelijk is het principe hetzelfde, errug handig om je Dellorto, Weber, of Solexen lekker af te kunnen stellen.
Benodigdheden:
Multiplex 150 x 900 mm 12 dik
Glazen potjes met plastic deksel ( in mijn geval potten van peper en zeezout van verstegen ) iig iets soortgelijks.
slang inw 4 mm een 2 meter volstaat
slang doorzichtig 9x12 mm 1.5 meter beide te verkrijgen bij dieren speciaalzaak.
slang klemmen 12 mm
kit sikaflex of ropabond siliconenkit zal ook wel lukken.
op de achterzijde twee beugeltjes om aan de motorkap te hangen.
Zorg er voor dat je de dikke slang niet te ver door het deksel prikt maximaal 5 mm, mocht er koelvloeistof in het potje blazen dan kan het terug lopen
boor de gaten met 5.5 mm voor de kleine slang en 11.5 voor de dikke slang, kit de dikke slang af.
doe er zoveel koelvloeistof in als op de foto.
Ik had te veel problemen met de dunne slang, te veel luchtbellen, en dat is met de dikkere opgelost.
Ook zijn de carburateurs aan revisie toe, de gas klep assen hebben toch wel wat speling (tik geluiden en verandering synchronisatie bij aandrukken gasklepas)
Filmpje voor het harde bewijs
http://www.youtube.com/watch?v=bGZThpdh1aA

Hmmmm, nog wel even ontdekken waar die slangetjes op de carburateurs horen, Ik ga er al even mee aan de slag


Hier de bron van vriend google


Met dank aan Bep van Malde.
BMP