Pagina 1 van 1

Motorrevisie 16v boxerblok

Geplaatst: do mei 19, 2005 22:56
door Sergio
Nav. mijn aankomende motorrevisie heb ik enkele vragen:

Kan je, zonder de motor uit elkaar te halen en dan te meten met allerlei hulpmiddelen, bepalen of een rateltje in een motorblok veroorzaakt wordt door krukaslagers of drijfstanglagers?


En @Michel, als dat plastigage (zie topic http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... &start=45) zo duur is, is het dan niet handiger om gewoon te vervangen? Dus nieuwe drijfstanglagers en krukaslagers? (ca 5 euro per stuk, 2 per lager).
En als ik mijn nieuwe Colombo & Bariani nokkenassen wil monteren heb ik dan direct nieuwe lagers nodig?[/url]

RE: Motorrevisie 16v boxerblok

Geplaatst: do mei 19, 2005 23:24
door Michel
neen, want de speling kan ook door een ingelopen krukas komen. meten is weten ;)

RE: Motorrevisie 16v boxerblok

Geplaatst: vr mei 20, 2005 00:29
door Rens 1.7QV
ja idd laat door bv een revisiebedrijf je krukas checken. Het kan natuurlijk zijn dat de krukas beschadigd is geraakt door het kapotte lager. Je krukas zal dan geslepen moeten worden en dan moeten er ook overmaat lagers geplaatst worden.

Wanneer er een tik in je blok zat, dan kun je dat wel aan je lagers met het oog zien. In extreme vorm is de lager juist dikker geworden. Dat heb ik een poos terug gezien bij een v6 trouwens.

Rens