Pagina 1 van 1

motronic 4.1 probleem

Geplaatst: vr mei 13, 2005 13:19
door kareltjeknetter
na dat ik het vorige probleem had opgelost (max 5000rpm > slechte aarding) doet zich het volgende probleem voor : de knippercode geeft aan : 1-4-1-1 , deze code kan ik niet vinden....
en de motor doet het volgende: onbelast tot half gas alles ok tot in de begrenzer (6600rpm)
belast tot <6000rpm ok, mits niet meer als half gas. in geval van overschrijding van half gas houd de motor in. bij lage toerentallen kan de gaspedaal vrijwel gevloerd worden en trek de auro goed, naarmate de toerentallen oplopen moet het gas terug anders begint de motor in te houden . het lijkt er op dat de onsteken er dan mee ophoud...
motor is gereviseerd, sensors zijn allemaal vervangen op kruksensor na ,kan niets vreemds vinden :( :evil:
wie kan me helpen

RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: vr mei 13, 2005 16:43
door marc7eleven
Werkt de gasklepschakelaar? Heb je die nagemeten? Kan je gasklep vol open?

RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: vr mei 13, 2005 16:45
door marc7eleven
Enne...de krukassensor kan alleen werken of niet...misschien een keer met remmenreiniger schoon spuiten,inclusief de tandkrans...

RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: vr mei 13, 2005 18:17
door Andretti Molletti
Lijkt erop dat je niet genoeg benzine krijgt??
Meet de brandstofdruk... indien oké meet de spanningsval van de plus naar de injector (verlies inde voeding vd injector).. vervuilde injectoren??
Luchtnmassameter geeft niet voldoende signaal om te verrijken??
Trek de motortempsensor eens los en monteer daat een losse sensor of een weerstand van 1000-2000 ohm zodat i koudverrijking heeft en dan nog s proberen...


succes en anders moet je Sander QV hebben de Motronic specialist ;)

RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: vr mei 13, 2005 18:35
door kareltjeknetter
de krukassensor is schoon evenals de tandkrans , ik ga hem nog wisselen, maar ik dacht dat als de sensor kapot is loopt de motor helemaal niet.......
dat de motor te weinig benzine krijgt is onwaarschijnlijk, immers bij volgas in bijv 3 trek hij goed door(totdat het toerental boven 4000 komt) wat betekend dat hij dan voldoende bezine krijgt. tevens zijn de injectoren ,benz.drukregelaar en pomp al gewisseld ,het is iets wat gerelateerd is aan belasting bij hogere toerentallen
ik begin een draadbreuk in gaskleppotmeter aansluiting te vermoeden, wordt vervolgd
weet iemand de betekenis van de code ook?

RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: vr mei 13, 2005 20:30
door Remco S
Fout code 1411 staat voor: test verstuiverbediening (staat letterlijk zo in de lijst)

Bekabeling controleren, massa en weerstand (weerstand v d verstuiver)

Re: RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: vr mei 13, 2005 22:24
door Andretti Molletti
.... immers bij volgas in bijv 3 trek hij goed door(totdat het toerental boven 4000 komt) wat betekend dat hij dan voldoende bezine krijgt. tevens zijn de injectoren ,benz.drukregelaar en pomp al gewisseld ,het is iets wat gerelateerd is aan belasting bij hogere toerentallen
ik begin een draadbreuk in gaskleppotmeter aansluiting te vermoeden, wordt vervolgd
weet iemand de betekenis van de code ook?
Immers???
dat had je nog niet eerder vermeld vriend!

Maar goed de luchthoeveelheidsmeter is veel belangrijker dan de gasklepsensor... trek die laatste anders maar eens los... hij kan zonder

de foutcode geeft aan dat je een injector probleem hebt dus meet idd de bekabeling en of injector eens door... heb je de plus vd injectors onder belasting al gecontroleerd??

RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: za mei 14, 2005 09:51
door SanderQV
Code 1411 is geen foutcode, maar een code die aangeeft dat er een 'elemententest bezig is'. Deze krijg je als je de 'schakelaar' om de foutcodes op te roepen te lang indrukt (als ik het me goed herinner). Dit heeft dus niks met het probleem te maken. Probeer de foutcodes nogeens uit te lezen zou ik zeggen.

De gasklepschakelaar voor volgas, heeft bij de ML4.1, onder normale omstandigheden inderdaad (bijna) geen invloed. Deze wordt wel gebruikt als er bijvoorbeeld in de bergen gereden wordt, of er componenten defect zijn.

Heeft de motor na het vorige probleem wel een tijdje goed gelopen?
Brandstof probleem kan ik me iets bij voorstellen, omdat alleen vol vermogen (=hoge toeren + vollast) en dus de meeste brandstof nodig, problemen geeft.

Groeten, Sander.

RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: za mei 14, 2005 10:10
door Andretti Molletti
Ha fijn zo'n oproepbaar Motronic orakel!

Zie je Karel, Brandstof!! :wink:

RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: zo mei 15, 2005 06:55
door AG
Controleer de opvoerpomp.

AG

RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: ma mei 16, 2005 15:58
door kareltjeknetter
het gaat om een 164, deze heeft geen opvoerpomp. de pomp heb ik al vervangen, ik kan aan de kabelboom zo niet zien dat er iets stuk is (ook niet onder de rubberhoesjes), dus als het aan de brandstoftoevoer ligt , moet het liggen aan een restrictie in de toevoer of aan de regeling van de injectors :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: di mei 17, 2005 21:53
door Jobo75
wat betreft knippercode van de Motronic ML 4.1; daar heeft Squadra-tuning informatie voor op z'n site staan

http://www.squadra-tuning.com/het-knipp ... ysteem.htm

Re: RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: wo mei 18, 2005 11:45
door Andretti Molletti
het gaat om een 164, deze heeft geen opvoerpomp. de pomp heb ik al vervangen, ik kan aan de kabelboom zo niet zien dat er iets stuk is (ook niet onder de rubberhoesjes), dus als het aan de brandstoftoevoer ligt , moet het liggen aan een restrictie in de toevoer of aan de regeling van de injectors :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Sjagerijn ;)

meet de spanningsval over de injector + eens!!!

en knijp de retour s dicht... dan rij je met 4,5 bar... dan doet i t wel goed??
evt je drukregelaar uitwisselen.. (meten is beter)
ook je lambdasensor tijdelijk aan massa leggen geeft een iets rijker mengsel...
en dan nog s zonder emissie blokje proberen...

mogelijkheden zat ;)

RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: zo mei 22, 2005 16:38
door kareltjeknetter
de oplossing is eigenlijk te banaal voor woorden..... tijdens herstelwerkzaamheden aan de achterremleidingen heeft de garage de toevoerleiding afgekneld........(boven de tank) 8)

Re: RE: motronic 4.1 probleem

Geplaatst: zo mei 22, 2005 16:55
door Andretti Molletti
Lijkt erop dat je niet genoeg benzine krijgt??
Meet de brandstofdruk...
optie 1 dus
:wink: