za mei 24, 2008 19:24
Ik weet niet precies hoe het zit met K-jetronic, maar in principe zou je een constante stroom benzine moeten hebben. Ik denk dat de pomp niet aangestuurd word als je allen het contact aanzet, dat is wél zo een paar seconden bij een nieuwere auto om het systeem onder druk te zetten en eventuele luchtbellen(vapour-lock) weg te spoelen, maar ik zou denken dat je bij een GTV een BDP-signaal daarvoor nodig hebt. Als in startstand de benzine met horten en stoten eruit komt denk ik aan slecht contact in het elektrische circuit van de pomp. Hierdoor heb je niet genoeg brandstofdruk om de motor te laten aanslaan, en aangezien de voedingsspanning van alle verbruikers in de auto bij starten ernstig daalt (soms minder dan 10 Volt), heb je veel sneller problemen met overgangsweerstanden in stekkers en zo. Eigenlijk moet je eens kijken hoe hoog de spanning op de pomp is op moment van starten, meten op beide aansluitingen, en dit ook doen met de voeding en de massa van de pomp( meten over massa pomp en voertuigmassa, en over voeding pomp en relais, uitgaande draad naar pomp). Op deze manier kun je spanningsverlies opsporen in een circuit, dit word ook wel een V4-meting genoemd, voor meer info over meettechnieken zou je eens op de website van TIMLOTO kunnen kijken, dit is openbaar lesmateriaal van voertuigtechniek.