Pagina 1 van 1
st-t-t-t-totterende V6 onder 2000 toeren
Geplaatst: za mei 07, 2005 16:51
door jan bert
mijn alfa begint helemaal onderin toeren te stotteren/inhouden.
het heeft er alle schijn van dat de vonk zwak is rond die toerentallen want hij "neemt echt ontstekingen weg uit het toerenverloop" om het maar eens kryptisch te omschrijven. nou verdenk ik zelf de verdelerkap maar heeft iemand nog andere ideeen??
nb: als ik hoger in toeren kom (vanaf 1750 -->) dan hek nergens last van!
RE: st-t-t-t-totterende V6 onder 2000 toeren/ Lodges
Geplaatst: do mei 26, 2005 08:19
door jan bert
is ondertussen al een hele tijd geleden, maar in de tussentijd heb ik mijn oude golden lodges er maar weer eens ingedraaid. ik HAD er NGK's in zitten (BPR6ES) en wat blijkt?? loopt weer perfecto!!! geen slag heeftie meer gemist de laatste 500 KM.

RE: st-t-t-t-totterende V6 onder 2000 toeren
Geplaatst: do mei 26, 2005 08:50
door marc7eleven
Is het een QV of America?
De QV heeft een R nodig als die niet in je andere bougies zit dan is dat je antwoord. Heb het zelf ook uitgevonden. De jetronic heeft geen R nodig (kan geen kwaad overigens). De R zorgt voor een sterkere vonk als ik het goed heb en eentje die op het juiste moment vonkt. En zorgt voor radioontstoring?
RE: st-t-t-t-totterende V6 onder 2000 toeren
Geplaatst: do mei 26, 2005 10:18
door jan bert
het is een america.... en de NGK's hebben er een R inzitten. ik heb echter niks gedaan met de brandpuntafstand van de NGK's... weet ook niet wat die moet zijn
ik denk dat het daar misschien in kan zitten...
RE: st-t-t-t-totterende V6 onder 2000 toeren
Geplaatst: do mei 26, 2005 11:59
door Andretti Molletti
0,7mm is een goede waarde.
Let op dat als er eenmaal een NGK defect is dat i dan niet meer schoongeborsteld kan worden zoals een GL.. gewoon vervangen. Hoeveel km draai jij op je bougies?
RE: st-t-t-t-totterende V6 onder 2000 toeren
Geplaatst: do mei 26, 2005 14:07
door Woody34
Een R? Leg eens uit. Ik heb er gewoon GL in zitten
RE: st-t-t-t-totterende V6 onder 2000 toeren
Geplaatst: do mei 26, 2005 14:59
door marc7eleven
R voor 'resistor' of 'resistance' kan Dré vast beter uitleggen.
Ik rijdt niet op GL, en had een bosch of NGK (weet ik niet meer) zonder R in de typeaanduiding (wel geschikt voor alfa V6) en toen ik dezelfde bougie met R nam toen liep mijn auto veel zuiverder, ronder.
Gewoon een gebruikerservaring.
Re: RE: st-t-t-t-totterende V6 onder 2000 toeren
Geplaatst: za mei 28, 2005 09:19
door jan bert
Hoeveel km draai jij op je bougies?
geen idee, ik heb met deze auto net 4500KM gereden. dus wat ik normaal gesproken draai, weet ik niet. wel gek dat na zo'n korte tijd die ngk's niet meer werkten....
RE: st-t-t-t-totterende V6 onder 2000 toeren
Geplaatst: za mei 28, 2005 11:07
door Andretti Molletti
Dan zijn ze te koud, draa er maar een BP7ES in...