Pagina 1 van 1
kleppen stellen bij een g3 instalatie
Geplaatst: zo mei 01, 2005 20:43
door bertonejaap
Ik sta op het punt om een 156 op gas (G3) te kopen. Mijn vraag is, is het nog steeds zo dat de kleppen om de 10000 km gesteld moeten worden? Of heeft hij hydraulische klepstoters?
Het betreft hier een 156 1.8 ts 16 v van 2001.
Wat heeft deze auto op gas nog meer voor onderhoud nodig dan een gewone benzinemotor? Wie o wie maakt mij wijzer.
BVD Jaap
RE: kleppen stellen bij een g3 instalatie
Geplaatst: zo mei 01, 2005 20:55
door Lennart
Als de kleppen niet zelfstellend zijn, kan het zijn dat je ze vaker moet stellen, omdat door de hogere temperaturen het boeltje eerder verloopt.
Daarentegen zal een motor die hoofdzakelijk op gas loopt intern toch een stuk schoner blijven, de olie blijf veel schoner en licht van kleur. Benzineresten in de olie zorgen voor een afname in kwaliteit van de olie. Met gas zal je olie dus zijn smerende werking beter moeten kunnen behouden.
Ik heb zelf geen ervaring met alfa's op gas, maar mijn Volvo 460 gaat echt geweldig. Verbruik is slechts één liter op 30.000km (!) met al 250.000km op de klok. Kleppen zijn echter wel uitgesteld en over pakweg 20.000km zal ik een nieuwe/ruilkop moeten.
RE: kleppen stellen bij een g3 instalatie
Geplaatst: zo mei 01, 2005 20:56
door ravado
deze auto heeft hydraulische klepstoters dus dat probleem heb je niet.
uiteindelijk kunnen ook deze kleppen versleten zijn maar dan ben je al een paar 100.000 km onderweg...
verder zou ik geen extra onderhoudspunten weten.......
RE: kleppen stellen bij een g3 instalatie
Geplaatst: zo mei 01, 2005 21:16
door wobbut
Houd rekening met onderhoud aan de G3 installatie. De pomp is denk ik de zwakste schakel. Bij een Vialle installatie moet je dan de hele tank vervangen en dat is best prijzig (800 a 1000 euro). Heb zelf in 30k te maken gehad met een defecte gascomputer. Die is 'iets' minder duur...
Maar met de huidige brandstofprijzen heb je zelfs zo'n tegenvaller zo terugverdiend
