Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

De Q4 ontwaakt! Maar...

zo mei 01, 2005 15:14

De meesten van jullie zullen de ontwikkelingen wel op het forum gevolgd hebben rond mijn 33 Q4.
Vandaag had ik de ontsteking nagekeken en ik bleek een kapotte bougie te hebben, na deze vervangen te hebben startte het motortje na 2 slagen van de startmoror al! En dat teriwjl deze motor al 1,5 jaar niet gelopen had (wel vooraf een revisie gehad).
Echter, stationair liep de motor mooi constant, hij tikte wel enorm (maarja, dat wijtte ik aan hydraulische klepstoters en een uitlaatspruitstuk met dolgedraaid schroefdraad...) maar na ca 5 min stationairloop wilde ik een beetje gas geven, waarna de motor direct op 3 pitten ging lopen en afsloeg. Na het starten gebeurde dit weer.
Ik ben geen monteur,meer iemand van 'leren door te doen' maar het lijkt mij dat misschien de vlinderkleppen in de inlaat gesteld moeten worden? Of is er iets anders aan de hand? Het tikken van de motor was ook nog niet verdwenen en daar maak ik mij ook zorgen om....
Hoe kan ik diagnose stellen?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Koen
Advanced Member
Advanced Member

RE: De Q4 ontwaakt! Maar...

zo mei 01, 2005 15:43

Komt het tikken van de kleppen of van de injectoren (of heb je carbs?)

Tijdens de revisie zijn de klepstoters toen ook vervangen of niet?

Je zal al wel blij zijn dat je hem hebt horen draaien zeker?
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 01, 2005 17:11

Als mijn 33 op drie pitten loopt, tikt ie ook behoorlijk ! (waarom weet ik ook niet... :oops: )
ik zou dus denken dat ie al de tijd op 3 poten liep ? en niet pas na 't gasgeven ? heb je al kunnen vaststellen welke zuiger de boosdoener is ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo