De meesten van jullie zullen de ontwikkelingen wel op het forum gevolgd hebben rond mijn 33 Q4.
Vandaag had ik de ontsteking nagekeken en ik bleek een kapotte bougie te hebben, na deze vervangen te hebben startte het motortje na 2 slagen van de startmoror al! En dat teriwjl deze motor al 1,5 jaar niet gelopen had (wel vooraf een revisie gehad).
Echter, stationair liep de motor mooi constant, hij tikte wel enorm (maarja, dat wijtte ik aan hydraulische klepstoters en een uitlaatspruitstuk met dolgedraaid schroefdraad...) maar na ca 5 min stationairloop wilde ik een beetje gas geven, waarna de motor direct op 3 pitten ging lopen en afsloeg. Na het starten gebeurde dit weer.
Ik ben geen monteur,meer iemand van 'leren door te doen' maar het lijkt mij dat misschien de vlinderkleppen in de inlaat gesteld moeten worden? Of is er iets anders aan de hand? Het tikken van de motor was ook nog niet verdwenen en daar maak ik mij ook zorgen om....
Hoe kan ik diagnose stellen?