Pagina 1 van 1

Resonantie guilia boven de 100 km/h

Geplaatst: zo feb 03, 2008 20:48
door etienneverhagen
Goededag,

Ik heb een probleem met mij Guilia super, sinds de verlaging van 30 mm en montage van 4 stuks rode koni heb ik het probleem dat boven de 100-110 km/h er een hevige resonantie van achteren onstaat.

Dit zowel belast als onbelast - gas er op of koppeling in het maakt niks uit.

Nu heb ik al hetvolgende vervangen:

Kruisjes aandrijfas
remschijven en blokken ( remklauwen zijn rereviseerd )
linker wiellager

Het geluid blijft zich echter voordoen en dit was voor de verlaging niet ra ra Als ik toen hard reed werdt de Guilia zweverig vaandaar de aanpassing van het onderstel

Heeft iemand nog een goede tip ??

Bedankt Etienne.

RE: Resonantie guilia boven de 100 km/h

Geplaatst: zo feb 03, 2008 20:56
door Giulia Super
Waarschijnlijk komen de achterveren tegen de achteras pijp, of de achteras pijp tegen de uitlaat.
Met verlagen verhelp je niet het zweverig gedrag, waarschijnlijk bandenspanning, onderstel rubber, kogel, lagerbus of te weinig caster en/of toespoor.

RE: Resonantie guilia boven de 100 km/h

Geplaatst: zo feb 03, 2008 21:10
door etienneverhagen
Als ik mij knalpijp heen en weer beweeg komt deze nergens tegenaan.

Wat bedoel je precies met de achterveren deze lopen verticaal omhoog?

Het complete rubber van de ophanging is tijdens de verlaging ook vervangen

Etienne

RE: Resonantie guilia boven de 100 km/h

Geplaatst: zo feb 03, 2008 21:21
door Giulia Super
De ruimte tussen de achterveer en de achteras pijp (de veer staat normaal al erg dicht naast de pijp)
Als de veer op zijn kop en of niet goed in de uitsparing van de schotel (veerdrager) zit, gaat ie scheef staan en komt ie tegen de aspijp.
Na het verlagen is het ook verstandig de uitlijning te controleren, en heb je bredere banden iets meer toespoor dan standaard.
Schut ook eens aan de uitlaat als er iemand op de achterbank zit.

RE: Resonantie guilia boven de 100 km/h

Geplaatst: zo feb 03, 2008 21:38
door Dominic
Het kan zijn dat de resonantie er al was.
Maar door het verlagen en monteren van straffere dempers word de overdracht van geluiden en trillingen wel versterkt.
Kijk naar alle rubberen lagers van de aandrijfas,want die komen nu onder een andere hoek te staan.
Wiellagers e.d. die hoor je al vanaf 1000 toeren, rubbers die meer toeren gaan draaien laten zich ook dan pas horen
Suc 6

RE: Resonantie guilia boven de 100 km/h

Geplaatst: zo feb 03, 2008 21:41
door chopmax
Vraagje maar wellicht een balanceerloodje van 1 van de achterwielen verloren?

RE: Resonantie guilia boven de 100 km/h

Geplaatst: zo feb 03, 2008 23:39
door chu
misschien moetje de remmen voor checken.
Me remklauw voor zat vast maar daardoor ging de hele auto trillen bonken...
Nu heb ik in me andere alfetta ook last van trillingen maar dat komt door de rubber van de dion of versnellingsbak allebei zijn aan vervanging toe

RE: Resonantie guilia boven de 100 km/h

Geplaatst: ma feb 04, 2008 12:24
door etienneverhagen
Reakties bedankt.

Betreft loodje wiel ,ik heb ook al eens de wielen gewisseld aan beide kanten van voor naar achter.

De voorremmen zijn geheel gereviseerd en funtioneren naar behoren apk januarie gaf ook geen afwijking.

Dat het geluid er van te voren ook in zat hier zit ik ook aan te denken alleen blijft de vraag hoe krijg ik het eruit.

Weet iemand het aandraaikoppel voor het diabolorubber ik heb deze aangedraait volgens het boekje naar volgens mij gevoel is dit redelijk veel bout zit op zijn eind.en zou dit het gevolg van de herrie kunnen zijn?

Etienne

RE: Resonantie guilia boven de 100 km/h

Geplaatst: ma mar 30, 2009 22:19
door etienneverhagen
Hallo hier ben ik weer hetvolgende speelt ook mee mischien heeft e.e.a. met elkaar te maken.

Als alles goed warm is 1 uur rijden en ik vertrek vanuuit stistand lijkt het alsof de aandrijfas tegen de tunnelbak aanslaat. het zelfde geluid is ook hoorbaar als je over een hobbel heen stuiterd.

Nu heb ik met de bakrevisie 5 jaar geleden het rubber na de bak en het ophang lager vervangen dur theorties moet deze goed zijn zoveel wordt er ook niet mee gereden.

zit er verschil in de rubbers ???

heeft dit met elkaar te maken ? Ik rij al 2 jaar zo rond maar een terugweg vanuit vaals met 120 is toch niet echt rustgevend en slecht voor de oren.

Iemand een idee en hoe ik het zo kunnen simuleren BV auto op boken zonder wielen en laten draaien ?

Groet Etienne