Mijn vriend belde mij net op, zijn 155 V6 startte niet. Volgens hem klonk het of de startmotor niet pakte en de motor niet rond ging. Ik mopperend er naartoe gereden omdat ik hem zal moeten repareren, en bij zo'n V6 is dat geen pretje om een startmotor er af te halen. Bij de auto gekomen hoorde ik meteen dat de motor wel rond ging maar geen compressie had! De riem zit er nog gewoon op en hij is normaal rijdend weggezet in z'n garage. Ik vermoed nu dat de riem tijdens het starten 1 tandje versprongen is

Hij heeft de auto al bijna 6 jaar en heeft nu 110.000 km gedraaid, toen hij hem kocht bij 50.000 km is de riem vervangen. Vorig jaar wilde hij hem al laten vervangen maar door omstandigheden is dat niet gedaan. Volgens hem sprong hij bij de eerste poging even bijna aan, en daarna niets meer... Mijn vraag is nu: kan dit gebeuren met starten ( heeft een 155 V6 ook nog een hydraulische spanner? ) en als hij inderdaad maar 1 tandje versprongen is, heeft hij dan meteen schade of hebben we mazzel?
Morgenavond ofzo slepen we hem naar mijn schuur om vervolgens even de kappen van de riem af te halen zodat we kunnen zien of e.e.a. nog op tijd staat.
Ik ben benieuwd...