Pagina 1 van 1
Versnellingsbak Duetto
Geplaatst: vr dec 28, 2007 17:27
door JPA
Ik heb deze week proef gereden in een 'Amerikaanse Duetto' 1750. In het algemeen was de staat van de auto goed, alleen bij het achteruitijden sprong de auto nog wel eens uit zijn versnelling.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Moet om dit verhelpen een revisie van de versnellingsbak worden overwogen?
Zo ja, wat zouden de geschatte kosten van deze revsie zijn?
RE: Versnellingsbak Duetto
Geplaatst: vr dec 28, 2007 18:13
door Dominic
Als de bak verder goed schakelt,zijn de achteruit jouw minste problemen.
Kijk of de koets in goeie staat is en het technische gedeelte kost altijd minder om in orde te maken.
Bak revisie is ongeveer 1500 euro,als je niets zelf kan.
Al wat je zelf kan is meegenomen.bak demonteren en uit elkaarhalen scheelt al een stuk in prijs
Misschien is het alleen de pal van de 5e versn die opnieuw afgesteld moet worden.
In dit geval ligt het er net aan hoe handig jezelf bent.
Groet Dominic
RE: Versnellingsbak Duetto
Geplaatst: vr dec 28, 2007 18:46
door esvida
is nogal geld 1500 voor bakrevisie

RE: Versnellingsbak Duetto
Geplaatst: vr dec 28, 2007 19:35
door berlinista
mwah, inc in en uitbouwen. Hoewel er hier genoeg zijn die het voor minder kunnen.
Eebn duetto wil nog wel eens de oude aandrijfas hebben met het rottige steunlager. Daarvan springen ze ook in hun achteruit. Helaas helpt een nieuw stuk rubber ook niet echt, dan moet je ombouwen naar nieuw type aandrijfas,
RE: Versnellingsbak Duetto
Geplaatst: za dec 29, 2007 11:31
door Bertoontje
als me goed herinner heb je voor 750 een gereviseerde 105 bak, moet je wel de oude inleveren.... kijk eens bij bredevoort
RE: Versnellingsbak Duetto
Geplaatst: za dec 29, 2007 11:37
door Bertoontje
net ff gekeken ...ik zie de revisiebakken er niet meer bij staan... andes moet je ff bellen wat ze nog hebben liggen!
RE: Versnellingsbak Duetto
Geplaatst: za dec 29, 2007 13:58
door Harry
Heb hetzelfde probleem gehad bij mijn spider uit 72, bleek het ophangrubber verkeerd om gemonteerd te zijn. En hing de bak te laag ten opzichte van de carosserie. Als je de auto in de achteruit zette raakte de pook net de rand van de carosserie, en kwam dus niet goed in de achteruit stand. Een paar meter ging goed maar daarna floepte hij 3 van de 4 keer uit de achteruit. Dat komt ook voor als het ophangrubber uitgelubberd is "silentbus ophangrubber versnellingsbak" artikel 0.3010.9. Er zijn ook rubbers die je erin kunt drukken als de oude uitgelubberd is, maar is er allen vanaf 1970 geloof ik. artikel 0.3010.8 Zie prins bredevoort.
Als dit het is, is een revisie een duur overbodig verhaal dat je probleem nietoplost.
Succes
Harry