Afgelopen jaar of zeven (en 100dkm) een squadra chip in de 145 boxer (1.4). Standaard niet vooruit te branden, met chip ietsje beter.
Maar... met S-chip loopt die wel duidelijk soepeler door z'n toeren. Brandstof verbruik is om te

met of zonder powerchip. Gemiddeld 1 op 9 a 10, met dagelijks een woon-werk rit van 10 km, stoplicht en wat snelweg. Grootste probleem is volgens mij het te langzaam op temperatuur komen, maar diverse thermostaten verder, de hoop opgegeven. Want langere reis over de snelweg en 1 op 13 a 15 is met 120-140 goed haalbaar, met die "snelle" chip dus.
Veel geprobeerd in het begin met diverse benzinemerken, maar mijn ervaring is dat BP de ENIGE benzine is waarbij hij (vooral 's-zomers) niet pingelt
Met V-power en Tango 98 bijvoorbeeld is het met pijn in de oren knikkeren geblazen als je
niet rijdt alsof je op de laatste micrometer van de koppelingsplaat naar huis probeert te komen

Wat af en toe nog wel eens noodgedwongen voorkomt. M.a.w. tegen wil en dank de dure BP's stations in de gaten houden, werk zit namelijk vlak naast een Tango.
Conclusie: van bijna alle RON98's geprobeerd, blijkt BP de beste klopvastheid te hebben.
Off topic: met de huidige benzineprijzen, ben ik vast en zeker van plan tenminste over te stappen op euro 95, waar dit deze chip dus helemaal niet van houdt. Wie interesse heeft in overname van de niet zo heel veel snellere, maar wel aangenaam "soepelere" chip met dure smaak, laat maar weten via pb. (zonder inruil mogelijk).