do apr 14, 2005 17:31
grappig.. Op Alfa Bb USA staat een uitgebreide topic.
Mijn eigen conclusie (geadviseerd door AG) is dat het nogal een uitgebreide klus is, de bak moet echt VOLLEDIG uit elkaar voor het verlichten, en dit dient ook gelijkmatig met een goede draaibank te gebeuren. Eigenlijk moet het in een CNC bank, dan kan je altijd opnieuw weer het draaiwerk reproduceren.
Aan de hand ook van de discussie op het andere forum ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het voor mij (voor mijn raceauto nb) niet loont, in verhouding tot de winst t.o.v. een gewoon goed gereviseerde bak, en de forse kosten die het met zich meebrengt (maar ja ik ben wat betreft bakken geen doe het zelfer). De laatste bak die gereviseerd is schakelde zo goed dat ik mij niet kan voorstellen dat er nog veel ruimte was voor verbetering.
Wat betreft het snelschakelsysteem, eigenlijk zie boven, de schakelwegen van een alfa bak zijn al kort... Ik heb het overwogen maar ja het onderste punt van de pook komt verder omhoog. Dan zie ik meer in een ander type schakelsysteem, zie de site van Mike Valant o.a. Dan heb je de pook beter onder bereik, met een betere beweging (meer in het horizontale vlak).
Ben wel benieuwd, als je het daadwerkelijk doorzet en een overzicht van de kosten van het draai- en freeswerk hebt hou ik mij wel aanbevolen indien er quantumkorting in zou zitten.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.