Een oud projektje van mij
Het draad op de bouten is metrisch fijne draad, ik dacht 1,25 (maar weet het niet zeker). Twee moeren tegen elkaar indraaien is idd een goed begin, al begonnen deze in het begin gewoon mee te draaien. Ik heb toen als laatste redmiddel een griptang gebruikt, zie fotos in mijn topic. Voordat je de bouten eruit haalt, adviseer ik je een markering te maken voor het terugplaatsen ervan. De bouten zaten bij mij ziekelijk vast.
Als de bouten eruit zijn, kan de zwarte cylinder vrij bewegen over het huis. Je moet dan alleen nog de witten dop eraf halen, deze grijpt met 4 tandjes in het huis. Met al het vet kan het wat lastig gaan; ik heb met remmenreiniger wat vet weg gehaald en had toen iets meer grip waardoor het gemakkelijker ging. Daarna is het appeltje eitje. Voor het vastzetten van de hoezen adviseert men oorslangklemmen (jaja), ik heb dat geprobeerd met een speciale tang, zinloos, verstevigde tie-wraps zijn net zo stevig en monteert een stuk sneller.
Omdat ik in het begin niet wist hoe het moest, heb ik het huis volledig gedemoteerd. Dus, met rondsel en al eruit. Het enige dat je zou kunnen controleren is of de tndheugel en rondsel (waar je kruiskoppeling op gaat) schade vertonen. Verder zit dat rondsel in een lager dat mogelijk stuk zou kunnen zijn. Het afstellen vn de rondsel en tandheugel is mij zelf niet met vertrouwen gelukt, en heeft Arie Vreugdenhil (A-repair) gedaan. Verder kreeg ik van Dré de tip dat als je vet gaat gebruiken je ervoor moet zorgen dat het vries bestendig is. Dit vet wordt 'Mos' vet genoemd, het molybdeen erin zorgt voor lage temp. bestendigheid.
Misschien overbodige info, maar dan weet je het, misschien hebben anderen er nog iets aan?
Groet,
Steven