Miek
Newbie
Newbie

Alfa 156 1.9 JTD: Kloppend, knotsend geluid rechts voor

ma aug 13, 2007 16:12

Hallo,

Ik heb sinds bijna 2 jaar een 2de hands 156 jtd (Bouwjaar 4/2001). Ik heb vooraan pas beide onderste draagarmen (L + R) en stabilisatorstang vervangen. Nog steeds maakt de auto een knotsend geluid. Het lijkt van vooraan rechts te komen. Ik heb reeds meerdere malen gecontroleerd of alles vast zat en alles lijkt OK. Heeft er iemand een idee waar de oorzaak kan liggen of wat er dient nagekeken / vervangen te worden?
Het lijkt steeds op er iets los zit, zowel bij zeer vlakke als hobbelige weg, komt het knotsende geluid voor. Ik dacht al aan speling op de aandrijfassen, iets aan het stuurhuis of de schokdempers die misschien versleten zijn (?). Bij de dealer zegt men dat de schokdempers normaal gezien niet zo snel versleten zijn. De wagen heeft nu een 155.000 Km.

Miek

Miek
Newbie
Newbie

RE: Alfa 156 1.9 JTD: Kloppend, knotsend geluid rechts voor

di aug 14, 2007 07:59

Inderdaad. Blijkbaar nog zo'n kwetsbaar onderdeel. Links voor is enkele maanden geleden nagekeken en was toen OK. Van de rechtse mee ik me te herinneren dat de vorige eigenaar hem een 30.000 Km geleden vervangen heeft. Dit moet ik dan toch nog eens checken.
Iemand ervaring met het knotsen van een versleten schokdemper? Heb ook gehoord dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.

yana artc37
Junior Member
Junior Member

RE: Alfa 156 1.9 JTD: Kloppend, knotsend geluid rechts voor

di aug 14, 2007 11:54

Onze 156 '97 heeft nog minder gelopen (135000 oid) en heeft gortversleten schokbrekers vóór.
Probleem is dat nwe originele va nieuw al té slap zijn vlg de Alfagarage hier. Dus maar andere besteld.
Maar als die écht zo versleten zijn, dan bonkt hij ook heel erg op drempels en gaten ed.
Gebonk is idd vaak aandrijfas. Oók goed punt om te checken, evenals stuurkogels.

Terug naar “Algemene Technische vragen”