DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

NGK's in 75TS

zo apr 03, 2005 22:55

FF en aandachtpunt voor degene die NGK's willen monteren.

Om weer vers met het onderhoudschema van m'n TS te beginnen had ik besloten om na het v/v van alle filters en olie en kleppen stellen etc er ook een nieuw setje bougies in te doen. Omdat volgens diverse mensen NGK je van het is besloot ik dit ook maar eens te proberen. Ze zijn tenslotten nog bijna de helft goedkoper ook.......
Na uiteindelijk de goede te hebben gehad (BCP6E /of ES) bleek bij thuiskomst dat mijn originele (?) bougiekabels niet op de bougies pasten. Normaal/vroeger kan je bovenop de bougie een aasluit dopje losschroeven. Waarom was me altijd onduidelijk maar nu bleek waarom. De (originele?) bougiekabels van m'n TS passen niet over dit dopje en je zou dit dopje eraf moeten schroeven om de boel aan te sluiten. (bij m'n 75V6 en m'n bertone hoeft dit niet) Ware het niet dat het aansluitdopje van mijn NGK's er helemaal niet meer af kan. Is een geheel. Navraag van mijn automaterialenzaak bij hun NGK leverancier leerde dat ze helemaal geen BCP6E of ES met losse dopjes meerop voorraad hadden. Was oud systeem??
Let dus ff op als je ook een setje NGK's wilt aanschaffen. Scheelt je mischien een ritje voor niets naar de automatialen zaak.
Omdat ik nog geen zin had om andere bougiekabels te monteren en de originele GL25HLD rijkelijk duur vond heb ik nu maar eens een setje denso's geprobeert. Kijken hoe die het doen. Duur waren ze in ieder geval niet.

Mzzl,

DJ

Giulia555

RE: NGK's in 75TS

ma apr 04, 2005 09:48

Even puur uit (beroepsmatige) nieuwsgierigheid... welke DENSO bougies heb je erin gedraaid?? Ik rij nu zelf al een tijdje met Iridiums van DENSO in mijn GTV6 en dat bevalt uitstekend. Stationair draait ie veel mooier rond (met mijn wilde nokkenassen). en oppakken scheelt ook wel wat.... OK Iridiums zijn niet goedkoop maar wel het beste wat je op bougie gebied kan kopen...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: NGK's in 75TS

ma apr 04, 2005 14:16

@GuliA 555: geen iridiums alhoewel ik daar ook wel goede verhalen over heb gehoord. Weet het nr zo gauw niet meer uit m'n hoofd. Ik moet ze er nog in draaien dus hoe het bevalt weeet ik nog niet.

Mzzl,

DJ

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: NGK's in 75TS

ma apr 04, 2005 21:12

Even puur uit (beroepsmatige) nieuwsgierigheid... welke DENSO bougies heb je erin gedraaid?? Ik rij nu zelf al een tijdje met Iridiums van DENSO in mijn GTV6 en dat bevalt uitstekend. Stationair draait ie veel mooier rond (met mijn wilde nokkenassen). en oppakken scheelt ook wel wat.... OK Iridiums zijn niet goedkoop maar wel het beste wat je op bougie gebied kan kopen...
Hmm, wellicht iets voor de volgende ronde in mijn TS.
Hoe zit het met het verbruik ?

Gebruikersavatar
Dr.Agan
Full Member
Full Member
Berichten: 399
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:16
Locatie: Cheese City

RE: NGK's in 75TS

ma apr 04, 2005 22:33

Je kan ook NKG BCP6 ET kopen en die hebben dan wel een dopje die je eraf kan schroeven.

Ze hebben ook drie elektrodes i.pv. één en kosten 2 keer zoveel. M.a.w. voor 45 euro heb je 8 stuks van NGK BCP6 ET .
Laatst gewijzigd door Dr.Agan op di apr 05, 2005 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3

Gebruikersavatar
jeroen75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 14:06
Locatie: Ede

RE: NGK's in 75TS

di apr 05, 2005 15:47

:blue_confused: aah heb ik net mijn bestelde bougies binnen :(
daar heb ik dus echt niet aan gedacht zeg. Alles moet goedkoper tegenwoordig :angry:

Gebruikersavatar
christian75
Member
Member
Berichten: 140
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 17:12
Locatie: Velp
Contacteer: Website

RE: NGK's in 75TS

di apr 05, 2005 22:56

Ciao,

Dit zijn idd nog eens de betere tips :D Binnenkort is die van mij ook aan de beurt en dan zal ik ook de ngk's eens proberen. Heb altijd de Golden Lodges gebruikt, die bevielen tot nu toe nog zeer zeker goed. Dus we zullen eens proberen :D
Alfa75greetz

Christian75

- Peugeot 106 Xsi (snel en blijft het doen)
- Slopel Vectra vd zaak

Komt snel: Volvo S40 T4

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1596
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: NGK's in 75TS

di dec 18, 2007 11:52

voila,ik heb prijs ivm de bougie s ,dopje kan je er dus niet afdraaien voor op de bougiekabels.
ik heb hier de NGK'S BCP6ES, nochtans staan deze vermeld als geschikt voor de TS,welke bougie s van NGK zijn dan wel geschikt?

is een oud topic,maar ik kwam hierop uit en het beantwoord perfect aan men probleem :wink:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: NGK's in 75TS

di dec 18, 2007 12:50

voila,ik heb prijs ivm de bougie s ,dopje kan je er dus niet afdraaien voor op de bougiekabels.
ik heb hier de NGK'S BCP6ES, nochtans staan deze vermeld als geschikt voor de TS,welke bougie s van NGK zijn dan wel geschikt?

is een oud topic,maar ik kwam hierop uit en het beantwoord perfect aan men probleem :wink:
Jef , zonder bovenstaand topic gelezen te hebben; ik had afgelopen zomer t zelfde voor; nwe bougies (juist; die ngk's) gekocht en met een vast dopje.Het schijnt dat er van exact hetzefde type wel modellen met los dopje bestaan maar deze hebben dus precies hetzelfde artikelnummer maw tis een gok welke je uiteindelijk krijgt...
Zit niks anders op dan een bijpassende kabelset te kopen :shock: of ,(de el cheapo oplossing) de dopjes tegen de slijpsteen zover af te slijpen dat de kabels er goed op passen. Ok ze klemmen dan niet echt heel erg maar doordat er over de bougiekabels die alu afdekplaat ligt worden ze toch op de goede plek gehouden.Suc6, grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: NGK's in 75TS

di dec 18, 2007 12:55

Ik heb destijs denso's gemonteerd. Veel goedkoper dan de GL's en hebben het prima gedaan in m'n N-ring 75.
Type was Q20P-U.

Mzzl,
DJ

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1596
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: NGK's in 75TS

di dec 18, 2007 13:49

ik heb te horen gekregen dat die (ngk s losse dop ) oudere bougie s zijn die niet meer gemaakt worden,erkwamen uit de TS de beruchte GL S,voorlopig heb ik er BERU S ingedraaid,
waar ie precies ook heel netjes mee loopt(netter dan voorheen,maar kan ook van ouderdom ander bougie s zijn) dus dat word dan een bestelling bij Prins voor de GL :wink:

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: NGK's in 75TS

di dec 18, 2007 18:34

heb ondertussen precies het zelfde gevalletje..
zit dus ook met die NGK`s opgescheept..ga maar setje champions halen die zitten er nu ook in!
maar dit schil me idd weer heel veel zoekwerk tussen die NGK`s..
NGK was ik iets meer dan 16 euro voor kwijt dus dat was lekker goedkoop
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: NGK's in 75TS

di dec 18, 2007 18:44

Ik heb ze van Bosch. Prima bougies.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1348
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

RE: NGK's in 75TS

di dec 18, 2007 21:19

// offtopic //

DJ is dit nog steeds die ene 75?
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: NGK's in 75TS

wo dec 19, 2007 00:02

Zit niks anders op dan een bijpassende kabelset te kopen :shock: of ,(de el cheapo oplossing) de dopjes tegen de slijpsteen zover af te slijpen dat de kabels er goed op passen.
:jumping:

Haha - ! Het lijkt of ik Sander hier hoor! :wink: Forummen besmet! :lol:
Au Serieux: kabels is niet echt een oplossing omdat je met veel soorten cheapo kabels nog steeds malleur hebt...
De NGK boys hebben een vergissing duidelijk gemaakt...ik hoorde van de leverancier dat het daar regent van de klachten.
Gelukkig zijn er veel alternatieven.
8)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Algemene Technische vragen”