schommeling toerental 156 1.8TS
Geplaatst: di apr 10, 2007 15:46
Hoi medealfisti,
sinds ik mijn 156 1.8TS heb (2,5 maand) gekocht bij een alfa dealer viel me op dat het stationair toerental van de auto schommelt op het moment dat ik bijv bij een stoplicht aan kom rijden in de 2e versn met bijv 2000rpm. Ik zet de auto in zijn vrij en het toerental zakt dus naar stationair. Vervolgens zakt het toerental tot iets onder de 1000rpm en de auto begint te trillen. Het toerental krijgt dan een soort zwieper en loopt op tot 1500rpm, schommelt weer terug, maakt soms nog een zwieper om tot slot pas netjes stationair op ongeveer 100rpm te lopen. Als hij eenmaal stationair loopt blijft hij wel netjes lopen. Ben inmiddels twee keer terug naar de dealer geweest met dit probleem (3 mnd garantie). Ze hebben eerst alles schoongemaakt (stationair motor plus gasklephuis) en gereset. Dit heeft niks uitgehaald. De tweede keer hebben ze een nieuwe stationair actuator geplaatst en alles opnieuw afgesteld zeiden ze. Het werd iets minder erg hierdoor maar nu, na een paar dagen, is het probleem weer net zo erg. Ik baal ervan omdat de dealer zo'n 120km van mijn huis afligt. Iedere keer op en neer kost me een halve tank en een week de auto kwijt. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn want ik begin nu wel een beetje te balen en heb weinig zin om op en neer te blijven rijden naar de dealer terwijl ze het iedere keer niet helemaal goed oplossen. Van de andere kant zit er nu nog tot einde deze maand garantie op. Als jullie adviezen hebben, hoor ik dat graag.
Alvast bedankt.
sinds ik mijn 156 1.8TS heb (2,5 maand) gekocht bij een alfa dealer viel me op dat het stationair toerental van de auto schommelt op het moment dat ik bijv bij een stoplicht aan kom rijden in de 2e versn met bijv 2000rpm. Ik zet de auto in zijn vrij en het toerental zakt dus naar stationair. Vervolgens zakt het toerental tot iets onder de 1000rpm en de auto begint te trillen. Het toerental krijgt dan een soort zwieper en loopt op tot 1500rpm, schommelt weer terug, maakt soms nog een zwieper om tot slot pas netjes stationair op ongeveer 100rpm te lopen. Als hij eenmaal stationair loopt blijft hij wel netjes lopen. Ben inmiddels twee keer terug naar de dealer geweest met dit probleem (3 mnd garantie). Ze hebben eerst alles schoongemaakt (stationair motor plus gasklephuis) en gereset. Dit heeft niks uitgehaald. De tweede keer hebben ze een nieuwe stationair actuator geplaatst en alles opnieuw afgesteld zeiden ze. Het werd iets minder erg hierdoor maar nu, na een paar dagen, is het probleem weer net zo erg. Ik baal ervan omdat de dealer zo'n 120km van mijn huis afligt. Iedere keer op en neer kost me een halve tank en een week de auto kwijt. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn want ik begin nu wel een beetje te balen en heb weinig zin om op en neer te blijven rijden naar de dealer terwijl ze het iedere keer niet helemaal goed oplossen. Van de andere kant zit er nu nog tot einde deze maand garantie op. Als jullie adviezen hebben, hoor ik dat graag.
Alvast bedankt.