Pagina 1 van 2
Heb ik Verd$#%$ weer
Geplaatst: ma dec 27, 2004 07:25
door Mnookin
Lekker vrij geweest met de kerst helemaal uitgerust,me eerste dienst was de nacht ik sta op start me 155 v6 rij richting me werk voel ik iets aan de koppeling die ging gelijk een stuk soepeler nog soepeler schakelen werd zwaarder nog zwaarder Bam Niet meer schakelen koppeling gaat veel te soepeltjes nou heb ik dit al een keer eerder gehad met de bus van t werk (koppelingsplaten vervangen plus drukgroep) nou denk ik dat t het zelfde is Denkt iemand na t lezen hier t zelfde over(koppelingsplaten/drukgroep)of kan t iets anders zijn?????krijg hem gewoon niet meer in ze 1 ze 2 gaat nog net na hard trekken!!
Ik hoor t graag

Geplaatst: ma dec 27, 2004 11:42
door patje1100
Zit er nog olie in je reservoir ?
Geplaatst: ma dec 27, 2004 16:12
door Alessandro
Ik denk toch ook sterk aan een hydrolisch lek! (hulpkoppelcilinder?)

Geplaatst: ma dec 27, 2004 16:18
door Michel
Dat "soepel" komt natuurlijk omdat de druk weg is.
Vul je vloeistof bij, laat de lucht er af en hou je peil goed in de gaten. (Kan je ff terug rijden)
hou intussen eventuele lekkage in de gaten.
Jouw beschrijving klopt exact met wat ik ervaarde toen m'n hûlpkoppelingscilinder lekte.
Geplaatst: ma dec 27, 2004 16:42
door Mnookin
Bedankt jongens inderdaad zat te weinig vloeistof in maar idd ff in de gaten houden met lekkage.......ikke weer blij hehe

Geplaatst: ma dec 27, 2004 16:44
door Alessandro
Bijvullen is een noodmaatregel: je hebt een lek!

Geplaatst: ma dec 27, 2004 16:46
door Mnookin
denk t ook........
Geplaatst: ma dec 27, 2004 16:54
door Andretti Molletti
kijk maar eens onder je accu naar de hulpkoppelingscilinder en haal het hoesje even los... zit vast roestwater en vuiligheid in...
Positieve is dat je alleen je koppelingscilinder(s) hoeft te vervangen en niet je platen

Geplaatst: ma dec 27, 2004 19:48
door Mnookin
Klopt Dre zat allemaal water en vuil in

is dat nou prijzig om te laten fiksen? die koppelingscilinder.....

Geplaatst: ma dec 27, 2004 19:53
door KAS
Je bent niet de enige met een lekke (hulp) koppelingcilinder. De mijne lekt ook. Van mijn 75 TS dan, ikzelf mankeer nog niets.

Zal hem binnenkort even vervangen voordat ik moet fietsen.
Geplaatst: ma dec 27, 2004 20:12
door Mnookin

succes man ik moet uhm ook maar laten fiksen kwil ook nie fietsen

Geplaatst: ma dec 27, 2004 20:34
door KAS
LATEN fiksen,hmm. Laat dat laten maar weg. Ik doe het zelf. Zo blijft 75 rijden toch een beetje betaalbaar. Het onderdeel zelf is niet zo duur, 32 euro voor die van mij, nu alleen nog tijd en zin.

Geplaatst: di dec 28, 2004 02:01
door Andretti Molletti
Gokje:
onderdelen 50 euro incl een slokje remvloeistof
Manuren 1tje a??? 90 euro inclusief??
Zal 150 euro totaal zijn ongeveer...
zelf doen is idd goedkoper... 50 euro.
Maar hou er rekening mee dat je hoofdkoppelingscilinder ook lek kan zijn en dat ontluchten ve 155 maar ook 75 erg listig is zonder het juiste gereedschap!
Geplaatst: di dec 28, 2004 07:37
door Mnookin
Mwa valt wel mee bedankt dre

zelf doen lukt toch niet ben niet echt van de techniek hehe

Geplaatst: di dec 28, 2004 07:40
door Mnookin
toch nog ff een vraagje als je een hoofdkoppelingscilinder hebt wat doet de hulpkoppelingscilinder dan(jah ok helpen)maar kan die hoodkoppelingscilinder het niet alleen dan???
