Lekker vrij geweest met de kerst helemaal uitgerust,me eerste dienst was de nacht ik sta op start me 155 v6 rij richting me werk voel ik iets aan de koppeling die ging gelijk een stuk soepeler nog soepeler schakelen werd zwaarder nog zwaarder Bam Niet meer schakelen koppeling gaat veel te soepeltjes nou heb ik dit al een keer eerder gehad met de bus van t werk (koppelingsplaten vervangen plus drukgroep) nou denk ik dat t het zelfde is Denkt iemand na t lezen hier t zelfde over(koppelingsplaten/drukgroep)of kan t iets anders zijn?????krijg hem gewoon niet meer in ze 1 ze 2 gaat nog net na hard trekken!!
Ik hoor t graag
Dat "soepel" komt natuurlijk omdat de druk weg is.
Vul je vloeistof bij, laat de lucht er af en hou je peil goed in de gaten. (Kan je ff terug rijden)
hou intussen eventuele lekkage in de gaten.
Jouw beschrijving klopt exact met wat ik ervaarde toen m'n hûlpkoppelingscilinder lekte.
Je bent niet de enige met een lekke (hulp) koppelingcilinder. De mijne lekt ook. Van mijn 75 TS dan, ikzelf mankeer nog niets. Zal hem binnenkort even vervangen voordat ik moet fietsen.
LATEN fiksen,hmm. Laat dat laten maar weg. Ik doe het zelf. Zo blijft 75 rijden toch een beetje betaalbaar. Het onderdeel zelf is niet zo duur, 32 euro voor die van mij, nu alleen nog tijd en zin.
onderdelen 50 euro incl een slokje remvloeistof
Manuren 1tje a??? 90 euro inclusief??
Zal 150 euro totaal zijn ongeveer...
zelf doen is idd goedkoper... 50 euro.
Maar hou er rekening mee dat je hoofdkoppelingscilinder ook lek kan zijn en dat ontluchten ve 155 maar ook 75 erg listig is zonder het juiste gereedschap!
toch nog ff een vraagje als je een hoofdkoppelingscilinder hebt wat doet de hulpkoppelingscilinder dan(jah ok helpen)maar kan die hoodkoppelingscilinder het niet alleen dan???