Doix

Waterlekkage in rechtervoetenbak

wo mar 16, 2005 23:20

Forummers,

Zit met een ietswat apart geval. Mijn auto, Alfa 145 QV modeljaar 1999, krijgt soms water in het kachelhuis en zo in mijn rechtervoetenbak. Hoe dat water er in komt, is mij een raadsel, want in de garage heb ik samen met de monteur mogen zien dat alles onder de parafanplaat goed gemonteerd is, dat er niets aan materiaal ontbreekt en dat alle materiaal goed is. Ook is de voorruit nog helemaal goed (gecheckt). Mijn vraag is dan ook hoe het kan dat er soms (alleen met hevige slagregens en veel wind, lijkt het) water in het kachelhuis kan komen....
Iemand met vergelijkbare ervaringen en reeds opgelost? Of technici die mij verder kunnen helpen?

Alvast dank en greetz,

Aad

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Waterlekkage in rechtervoetenbak

do mar 17, 2005 07:29

Geen afwatering o.i.d. onder de parafan of daar in de buurt dat verstopt zit ?
Haal de kachel eens op en en kijk of hij vol zit.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 17, 2005 07:37

Yep denk idd dat je het daar mot zoeken.
Ik had een soortgelijk euvel bij mijn 164.
Niet lang nadat dat voorruit was vervangen en dan denk je niet meteen aan een afwatering welke verstopt is.
Steeds bij hevige regenval en poetsen auto altijd de linker vloermat nat.

Het water komt dan ter hoogte van verwarminghuis naar binnen waardoor het lijkt dat deze lekt. :!:

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

do mar 17, 2005 08:27

Airco ?

Adios, JR

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Waterlekkage in rechtervoetenbak

do mar 17, 2005 08:29

Airco ?

Adios, JR
Mijn vraag is dan ook hoe het kan dat er soms (alleen met hevige slagregens en veel wind, lijkt het) water in het kachelhuis kan komen....
:wink:

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

do mar 17, 2005 08:36

Airco ?

Adios, JR
Mijn vraag is dan ook hoe het kan dat er soms (alleen met hevige slagregens en veel wind, lijkt het) water in het kachelhuis kan komen....
Je quote verkeerd: (alleen met hevige slagregens en veel wind, lijkt het) :wink:

Adios, JR

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 17, 2005 09:00

Airco ?

Adios, JR
Je quote verkeerd: (alleen met hevige slagregens en veel wind, lijkt het) :wink:

Adios, JR
:lol: Jij of ik :biggrin:

Doix

do mar 17, 2005 21:11

Thanx voor de reacties ennehhhhh inderdaad kan de zin op meerdere manieren gequoted worden.... :oops:

Het lijkt inderdaad alleen te gebeuren als het flink geregend heeft en flink gewaaid. De afgelopen paar dagen dat het wat miezert, is en blijft de auto droog.
Vol de waterstraal op de auto en voorruit is vorige week geen probleem gebleken, met zeepsop en perslucht is getest of de voorruit "lek" is en dit bleek gelukkig niet het geval.
Nadat ik de tweede keer lekkage ontdekte (na afgelopen vrijdag met zware regenval en wind) gelijk alles laten demonteren in de garage en toen zag ik dus water in het kachelhuis en het interieurfilter was vochtig, dus is vooralsnog het kachelhuis DE plek waar het water door naar binnen komt. Maar hoe kan dat dus als alles gemonteerd zit zoals het hoort en als alle materiaal goed in orde is?
Het lijkt namelijk wel of door wind regenwater onder de afwatering doorslaat (?) of dat de kunststoffen plaat die het water moet afvoeren langs / over het kachelhuis "opgetild" wordt? Dit lijkt me echter vreemd, want de auto heeft in zijn (sorry...haar) 5 levensjaren nog nooit gelekt..... :? Dit sluit ook tevens gelijk een constructiefout uit.

En yep, de auto heeft airconditioning, zou het condens kunnen zijn? En kan dat in het kachelhuis terecht komen? Beide keren heb ik wel de airco flink gebruikt, maar het weer was niet echt warm (heeft dat invloed op de hoeveelheid condens?) en bij de eerste ontdekking had ik net twee uur gereden en bij de tweede ontdekking stond de auto alweer 24 uur stil.....

Grtz,

Aad

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 17, 2005 23:00

Jouw verhaal lezend durf ik met 98 % te zeggen dat de afwatering verstopt is.
Van condensvorming door temperatuur wisseling wordt je vloermat echt niet nat [-X

Had je de afwatering nagekeken.
Wellicht is de afdichting bij de kachel niet van dien aard dat ie water buiten houd welke in de bak onder het parafan zit.
Dr hoeft maar een blad in te zitten en het ater sijpeld eerder naar binnen dan dat het weg kan lopen :wink:

Egbertone
Guru
Guru

vr mar 18, 2005 07:58

Hmmm.... dus toch geen lekkende fles o.i.d.

Aad, je weet me te vinden hè :wink:
Kijken we die afwateringen een keer goed na!

Doix

vr mar 18, 2005 17:51

De afwatering zag er voor mijn lekenoog goed uit en bij de garage was deze gecheckt, zei men. De rest van de opvangbak had geen water, maar dat hoeft inderdaad geen argument te zijn. Gaat ik dus effe naar kijken.

En Egbertone, ik weet je te vinden? Over anderhalf uur ben ik bij je, maar dan voor iets heel anders! :wink:

Grtz,

Aad

Terug naar “Algemene Technische vragen”