Thanx voor de reacties ennehhhhh inderdaad kan de zin op meerdere manieren gequoted worden....
Het lijkt inderdaad alleen te gebeuren als het flink geregend heeft en flink gewaaid. De afgelopen paar dagen dat het wat miezert, is en blijft de auto droog.
Vol de waterstraal op de auto en voorruit is vorige week geen probleem gebleken, met zeepsop en perslucht is getest of de voorruit "lek" is en dit bleek gelukkig niet het geval.
Nadat ik de tweede keer lekkage ontdekte (na afgelopen vrijdag met zware regenval en wind) gelijk alles laten demonteren in de garage en toen zag ik dus water in het kachelhuis en het interieurfilter was vochtig, dus is vooralsnog het kachelhuis DE plek waar het water door naar binnen komt. Maar hoe kan dat dus als alles gemonteerd zit zoals het hoort en als alle materiaal goed in orde is?
Het lijkt namelijk wel of door wind regenwater onder de afwatering doorslaat (?) of dat de kunststoffen plaat die het water moet afvoeren langs / over het kachelhuis "opgetild" wordt? Dit lijkt me echter vreemd, want de auto heeft in zijn (sorry...haar) 5 levensjaren nog nooit gelekt.....

Dit sluit ook tevens gelijk een constructiefout uit.
En yep, de auto heeft airconditioning, zou het condens kunnen zijn? En kan dat in het kachelhuis terecht komen? Beide keren heb ik wel de airco flink gebruikt, maar het weer was niet echt warm (heeft dat invloed op de hoeveelheid condens?) en bij de eerste ontdekking had ik net twee uur gereden en bij de tweede ontdekking stond de auto alweer 24 uur stil.....
Grtz,
Aad