Nu is mijn vraag of je, als er een type goedkeuring o.i.d op de kooi zit, er via dat nummer het certificaat te achterhalen is

Graag jullie reactie

Daar ben ik ook al tevreden meeOMP/Sparco hebben geen certificaat, alleen een beschrijving dat hij volgens FIA normen is gemaakt
Ik heb anders wel degelijk een certificaat met een nummer gekregen van Sparco.OMP/Sparco hebben geen certificaat![]()
Ook de BMW challenge etc. rijdt standaard met deze schroefkooi... leuke prijs-verhouding, maar niet vergelijkbaar met een goede gelaste kooi. Wordt veelal toegepast om de kosten van een klasse laag te houden, mar wel aan de FIA regels te voldoen.Brul, dat is geen officieel document dat de goedkeuring kan wegdragen bij een race evenement anders dan HARC/ zomeravond regels.
Een officieel document ziet er echt heel anders uit.
Zou kunnen, maar ik zou dan ook op zijn minst wat stempelwerk op deze papieren en/of aanvullende documenten verwachten danEen officieel document ziet er echt heel anders uit.
je kan hoogstwaarschijnlijk je kooi laten certificeren bij de KNAF adhv je Sparco papieren. Zij checken hem dan en geven een certificaat af.
Die van mij is deels gelast en deels geschroeft. De voeten welke op de grond vast gezet zijn, zitten allemaal gelast in plaats van gebout en verder zijn er een paar schroefpunten in de kooi (voordeel vast aan achterdeel en de dwarsbalken). En inderdaad, de auto is er verschrikkelijk stijf van gewordenHet belangrijkste verschil tussen zo een kooi en een degelijke gelaste is dit: Geschroefd voldoet aan minimale veiligheidseisen.