bigonepassion

dagteller

zo feb 11, 2007 20:34

Hallo, Ik ben eigenaar van een 147 (2001), en heb een probleempje met de dagteller.
Deze is niet op nul te zetten :cry: Uit gewoonte zet ik dit altijd na het tanken op nul, maar nu gaat dit niet.
Heeft er iemand dit probleem al voorgehad? En hoe kan ik dit plaatje waarop deze knop zit uit het dashboard halen? Want misschien zit het probleem hier achter (slecht kontact of losse aansluiting)

bigonepassion

RE: dagteller

ma feb 12, 2007 18:13

Ben ik de eerste met dit probleem :? Dus niemand heeft een tip aan wat het kan liggen dit probleem.
En hoe ik dit plaatje eruit kan halen zonder iets te schenden?

Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

ma feb 12, 2007 21:46

Ben bang dat er wat plastic is afgebroken, het pieltje dat jij indrukt komt weer tegen een andere pieltje die het mechanisme op nul zet. Dit andere pieltje zou weleens af gebroken kunnen wezen. Op te lossen met een beetje handige knutsel, en maak het dan gelijk beter als het ontwerp.

bigonepassion

Re: RE: dagteller

ma feb 12, 2007 21:52

Ben bang dat er wat plastic is afgebroken, het pieltje dat jij indrukt komt weer tegen een andere pieltje die het mechanisme op nul zet. Dit andere pieltje zou weleens af gebroken kunnen wezen. Op te lossen met een beetje handige knutsel, en maak het dan gelijk beter als het ontwerp.
Het is wel een electronisch knopje om de boel op nul te zetten. Dus het kan maar enkele oorzaken hebben: of het knopje is stuk; slecht kontact; draadje los. Of in het slechtste geval, iets met de boordcomputer :?

Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

ma feb 12, 2007 22:04

Oke, excuus

bigonepassion

vr feb 16, 2007 22:13

Gisteren bij de dealer geweest met dit probleem. Knopje eruit gehaald en opengegooid. Niets te zien, dus zal het aan de computer liggen :cry: dus alles zo laten :evil:

paul veloce
Full Member
Full Member

vr feb 16, 2007 22:29

Ik neem aan dat je weet dat je het knopje een paar seconden ingedrukt moet houden voordat het reageert??
(liep daar in het begin zelf ook tegenaan :oops: )
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

bigonepassion

Re: RE: dagteller

vr feb 16, 2007 22:37

Ik neem aan dat je weet dat je het knopje een paar seconden ingedrukt moet houden voordat het reageert??
(liep daar in het begin zelf ook tegenaan :oops: )
Ja dat weet ik :wink: en ook moet je een biepje horen als je erop duwt.
Ik denk dat ik uit ontevredenheid al heel hard op dat knopje geduwd heb :evil:
Eigenlijk hou ik niet van dingen die niet werken :evil:

Terug naar “Algemene Technische vragen”