Gisteren nog even een verplaatsing in de loods gedaan.
4 auto's eruit en er anders geplaatst weer erin. Mijn druppellader is naar de &&^% (de zoveelste al ) dus alle 4 de auto's al geruime tijd niet bijgeladen met een redelijk zwakke accu 's als gevolg.
Bij deze temperaturen is ook met 1 pool eraf bij een oudere accu de logische krachtsvermindering opgetreden.
De truuk die ik van mijn maatje die 6 volt klassiek rijd werkte weer:
Starten - steeds langzamer draaien startmotor.....(shit: zou ie aanslaan?) terugdraaien van contact en:
even heel kort licht aan en uit
Weer starten en beduidend meer kracht (en aanslaan! )
Zijn verklaring: je moet even de stroomrichting in de huishouding veranderen (door de lichten heel even uit en aan te zetten - 1 seconde) dan heeft de startmotor bij de volgende poging meer kracht.
Ik hanteer deze tip al tijden met succes maar blijf mij afvragen hoe dat nu komt.
Ik weet dat je met de razendsnelle krachtsvermindering van de accu het geen zin heeft om door te starten omdat de startmotor dan niet meer rondgaat - en als je even wacht - een minuut ofzo - dan is er weer meer kracht, maar bovenstaande methode werkt echter direct!
Wie kan het technischer onderbouwen....? Komt u maar: