Pagina 1 van 2
uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 12:12
door jef 75
heb al gehoord van de uitlaat inkorten,heb nu een nieuwe voorpijp en wil die ook inkorten,hoeveel cm korten jullie die in?
ikzelf had gedacht aan 1 cm met slijpsnede bij,is dat genoeg of te weinig?
RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 12:22
door AlfettaOwner
Lijkt me toch meer werk dan ff 1 cm er tussen uit halen.
De flensen moeten 100% op de goede plek terug!!
Je hebt of een mal nodig of kunnen bakken onder de auto!
RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 12:25
door jef 75
als ik er op het rechte stuk een lijn opzet,dan doorslijp,lijnen over mekaar en vastlassen is het klaar zou ik denken?
klote dat ik geen brug heb dan zou je het natuurlijk allemaal van naderbij kunnen bekijken
je hebt +- 10 cm rechte buis die volledig rechtzit op de spruitstukken
RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 12:39
door panzerfrans
Je kunt de flenzen, voor het doorslijpen, het beste vast punten op een stevig (dik) stuk plaat.
Groeten, Frans.
RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 13:00
door jaben
Maar wat schiet je er dan mee op?
RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 13:10
door panzerfrans
Dat ze na afloop weer op de spruitstukken passen

Re: RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 13:37
door jaben
Dat ze na afloop weer op de spruitstukken passen

Dat had ik begrepen, maar waarom de uitlaat inkorten?
Re: RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 13:39
door jef 75
Dat ze na afloop weer op de spruitstukken passen

Dat had ik begrepen, maar waarom de uitlaat inkorten?
zodat ie bij kuilen de baan nimmer raakt
zodat de bocht open blijft ipv halfdicht
in mijn geval laagste punt bij de auto ivm keuring
RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 13:41
door panzerfrans
Word, normaal gesproken, gedaan om te voorkomen dat de bochten de grond raken.
RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 14:45
door AlfettaOwner
Vergeet niet dat een klein verschil vóór een groter verschil achter is ivm bevestingingspunten.
Lijkt me niet zo makkelijk als jij het voorstelt.
Exacte afstanden voor en achter meten tov vaste ondergrond.
100% recht doorslijpen.
Weer terugrekenen naar exacte meetpunten.
Tijdens lassen rondom hechten en niet afbakken, voldoende koelen.
Nu hopen dat het 100% past (monteren)
En verder met lassen.
Hopen dat het past......zoiets

RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 14:47
door Bartman
Zou je wat kunnen met een grote pijpensnijder of kun je helemaal geen slag maken?
RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 17:18
door AlfettaOwner
Lijkt me niet dat je helemaal rond komt

RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 17:56
door jef 75
ondertussen flink wat gevloekt bij het losmaken aan de spruitstukken,ondertussen hangt ie eronder en wat blijkt,het nieuwe stuk komt maar 0.5 cm onder de koelribben--ideaal
bij het oude kwam de volledige dikte van de uitlaat onder de koelribben,nu heb ik dus sjans en moet ik niks zitten slijpen en lassen

ook zie je op de foto s dat er een flink gat zit in de pot,vroeg me al een hele tijd af waar dat geblaas vandaan kwam,en GTVke ook denk
morgen foto s dat ie eronder hangt,was te donker nu.
RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 17:56
door panzerfrans
Ligt een beetje aan het model snijder, ik heb er eentje in maatje 'verwarmingsbuis' die zo kort is dat je er zelfs vlak langs de muur lopende pijpen nog mee door kunt snijden, maar ik weet niet of ze daar ook grotere uitvoeringen van verkopen.
RE: uitlaat inkorten 75 1.8
Geplaatst: ma jan 22, 2007 18:28
door AlfettaOwner
Das mooi, maar JEZUS die is afgevlakt aan de onderkant
En de andere pijp zit dus hoger, betekend dat er verschillende uitlaten in de handel zijn.
Op goed geluk.....of............
