Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 22:44

Ha Emile!

Als er een knoop doorgehakt moet worden vraag ik het Alexander de Grote wel :wink:

Nee... serieus, ik wil gewoon even weten wat de voors en tegens van een Turbo zijn. Die spreekwoordelijke Gordiaanse knoop hak ik uiteindelijk zelf wel door... don't worry.

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1023
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 22:46

Ik weet het... Even sarren. Maar dat gaat dus een turbo worden.
Ga nog even in grou kijken bij een V6. Daar staan er nog een paar leuke.
Kan je tenminste vergelijken.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Gebruikersavatar
1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 806
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:18
Locatie: Westland
Contacteer: Website

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 23:27

Volgens mij wil hij juist in Grou gaan kijken naar een Turbo.

;)

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 23:27

Ga nog even in grou kijken bij een V6. Daar staan er nog een paar leuke.
Kan je tenminste vergelijken.
Daar staan niet alleen V6-en!

Maar, eerst moet de Juul verkocht zijn, dan pas kan ik serieus naar een 75 gaan kijken...

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 23:28

Volgens mij wil hij juist in Grou gaan kijken naar een Turbo.
Jij weet te veel :wink:

Ga je mee dan, tegen die tijd :?:

Gebruikersavatar
1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 806
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:18
Locatie: Westland
Contacteer: Website

Re: RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 23:32

Volgens mij wil hij juist in Grou gaan kijken naar een Turbo.
Jij weet te veel :wink:

Ga je mee dan, tegen die tijd :?:
Is water nat?
Heeft een aap vlooien?

:D

Andretti Molletti

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 23:37

Jij was toch die vent die mijn duim platsloeg??


Dan heb ik geen tips :thumbs:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 23:43

Volgens mij wil hij juist in Grou gaan kijken naar een Turbo.
Jij weet te veel :wink:

Ga je mee dan, tegen die tijd :?:
Is water nat?
Heeft een aap vlooien?

:D
Is de paus katholiek?
Schijt een beer in het bos?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 23:47

Beide: Turbo en V6 in goede staat kosten tegenwoordig veel geld!

Als je echt een turbo wilt reken op een berg geld erachteraan. Onderdelen zijn lastig en de techniek is kwetsbaar.
De grootste problemen zitten in de cilinderkop (scheuren), spruitstuk (ook scheuren) en de turbo zelf..(uitlaathuizen niet meer leverbaar).
Een uitlaatspruitstuk kun je evt wel laten lassen maar dat is erg kostbaar. (>100 euro) Turbo revisie is minimaal 750. Een cilinderkop vindt je bijna niet meer los.
Daarnaast is de koppeling altijd zwaar belast en snel versleten bij een ietsjes foute bediening, en het koelsysteem is vaak door ouderdom kwetsbaar.
Grootste probleem is als je eenmaal in een turbo gereden hebt... Dan wil je echt niet anders meer en ga je steeds meer investeren in sneller sneller sneller..
Verslavende factor is > 100%
Een V6 heeft een rustigere loop en een geweldige sound en vraagt om een rustige rijstijl... als die voorganger eenmaal opzij gaat dan geef je gas en knal je er soepel en hard voorbij..Trost op je sound.

Met een Turbo ga je erop rijden, anticiperen want je moet eerder op het gas om druk te creeren.. je zit beter op te letten en het is inspannender.. heb je een blow-off valve dan is de sound zeker ook geweldig. Maar na een rit ben je moe, al merk je dat niet van de adrenaline.. je wilt weer rijden en meer en meer..
JE MOET!!!



ik zou een 75TS nemen en hopeloos proberen die Golfjes bij te houden met hun dieseltjes...

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

wo jan 17, 2007 09:15

ik zou een 75TS nemen en hopeloos proberen die Golfjes bij te houden met hun dieseltjes...

Precies gewoon de hogere bochtensnelheid benutten en alle asfalt optimaal geburiken.

Alleen jammer als dan achter mij in de company Golf tdi rijdt :twisted:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

wo jan 17, 2007 17:06

Jij weet te veel :wink:

Ga je mee dan, tegen die tijd :?:
Is water nat?
Heeft een aap vlooien?

:D
Is de paus katholiek?
Schijt een beer in het bos?
Geeft een koe melk??? :lol:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Algemene Technische vragen”