Tips voor een stoffig ritje???
Geplaatst: zo jan 14, 2007 17:21
Hallo,
Ik mag vanaf gisteren mij de nieuwe eigenaar noemen van een Alfa 33 1,7 I.E. k6. uit 02 - 1989
Deze wagen heb ik gekocht van een ex garagebedrijf die hem nog had staan. Deze auto heeft vanaf 10 - 2002 het daglicht niet meer gezien en ik was er bij toen hij uit zijn winterslaap werd gehaald. Eerst 2 toen 3 en even later 4 cilinders, nog een beetje stuipen en toen lag de boxer stil te draaien in de motor ruimte. Na 5 minuten wachten met de gashendel gas gegeven en de moter klom in no-time in toeren terwijl het stof van enkele jaren me om het gezicht vloog. Een moment waar iedere Alfa liefhebber moeite heeft om geen glimlach te laten ontglippen.
Maar, nu ga ik hem naar huis rijden en mijn vraag aan jullie is waar moet ik als bestuurder op letten voor dat ik weg rij. wat zijn de kritieke punten als een 33 zo lang niet heeft gelopen en nu een 200 km gaat rijden? Het waarschuwings lampje van de koelvloeistof brandde wel toen hij stationair draaide, maar de meter kwam niet hoger dan 80/90 graden. Natuurlijk heb ik een sleepkabel, olie en water bij me


Bovenstaand de foto's zoals ik de auto aantrof, op verzoek van Steven 33.
Ik mag vanaf gisteren mij de nieuwe eigenaar noemen van een Alfa 33 1,7 I.E. k6. uit 02 - 1989
Deze wagen heb ik gekocht van een ex garagebedrijf die hem nog had staan. Deze auto heeft vanaf 10 - 2002 het daglicht niet meer gezien en ik was er bij toen hij uit zijn winterslaap werd gehaald. Eerst 2 toen 3 en even later 4 cilinders, nog een beetje stuipen en toen lag de boxer stil te draaien in de motor ruimte. Na 5 minuten wachten met de gashendel gas gegeven en de moter klom in no-time in toeren terwijl het stof van enkele jaren me om het gezicht vloog. Een moment waar iedere Alfa liefhebber moeite heeft om geen glimlach te laten ontglippen.

Maar, nu ga ik hem naar huis rijden en mijn vraag aan jullie is waar moet ik als bestuurder op letten voor dat ik weg rij. wat zijn de kritieke punten als een 33 zo lang niet heeft gelopen en nu een 200 km gaat rijden? Het waarschuwings lampje van de koelvloeistof brandde wel toen hij stationair draaide, maar de meter kwam niet hoger dan 80/90 graden. Natuurlijk heb ik een sleepkabel, olie en water bij me



Bovenstaand de foto's zoals ik de auto aantrof, op verzoek van Steven 33.