die verdelerloze zal je qua regelunit en dus deels kabelboom moeten integreren....dus nee - neem dan maar een versie met verdelerkappen, die kun je nog altijd manipuleren.
Als je injectie houdt dan moet je integreren met de bestaande stroomhuishouding en een aanvoer retourleiding maken voor de benzina (en natuurlijk de benzinepomp inbouwen)
O ja - van een 164 motor moet je zeker een toplagergat boren voor de aansluiting op de oude bak. ( dus krukas eruit)
Vergeet je niet een 2 liter Nord vliegwiel? (geen andere - past niet)
Oliepomp moet je ook wijzigen / die is te lang voor een Nord carter...
Gebruik je geen injectie dan hoef je niet te integreren en kun je helaas ook de nokkenvervroeger vergeten. (die is toch belangrijk)
Goedkope alternatieve nokkenassen voor TS ? forget it. dus die 150 pk ga je niet halen, voor zover het blok dat nog kan geven in beste opstelling, dat is in de oude auto met injectie en complete elektronica. Bekijk maar eens goed de koppelcurve van deze motor en zonder vervroeger is ie goed vergelijkbaar met de 2.0 nord.
Je zal een inlaatspruitstuk voor Carbs moeten maken of kopen voor 550 euri of meer....
Een TS in een giulia is natuurlijk wel haalbaar maar niet voor eenvoudig straatgebruik en commonsense even te doen (tenzij je omkomt in reservedelen van 2 liter NORD) en daar even een paar euroruggetjes voor over hebt
Dus wees slim en bouw gewoon een 2.0 NORD in die je desnoods leuk aanpakt qua revisie en wat leuke gein.
nokkenassen te kust en te keur en betaalbaar
Beter geluid - doet niets onder voor een TS die toch niet optimaal gaat werken zonder een vermogen uit te geven of jarenlang te ploeteren .
Ik heb het overwogen en alles in huis voor ombouw in Giulia.....maar ik verrek het en ga dadelijk desnoods de strijd aan met een TS omgebouwde Juul om te laten zien dat het onnodige onzin is....
LANG LEVE 2 liter OUDE NORD - ZE WORDEN VEEL TE SCHAARS!!! mede door de massale 105 ombouw naar TS is dadelijk geen vliegwiel meer te krijgen / en nu al duur!
Wil je makkelijke TS ombouw? Bouw het in een transaxle (116) .....